Mióta nincs benne az analízis a középszintű matematika érettségiben? úgy tudom a szüleim még tanulták kötelezően, annyira vissza vettek az oktatásból szinte semmit sem kell tanulni középiskolában.
A 3. pontban benne van. Mondjuk tényleg nem sok. Másrészt nekem az öregek pont arról szoktak néha mesélni, hogy minek annyi analízist tanítani manapság egy diáknak…
Ezek az "úgy tudom", meg azt hallottam az öregeketől aztán nagyon megbízhatóak.
Eleve az, hogy a középszintű tananyagból az analízis kivétele "csökkenés" egy téves állítás. Analízis tipikusan az, amire még annyi szüksége sincs az embernek, mint általános műveltség, mint bármi másra.
A középszintű matematikának a logika és a gondolkodás fejlesztéséről kéne szólnia, ennek minőségét pedig semmiben nem befolyásolja egy olyan tananyag kivétele, ami csak magasabb szintű modellezésre használnak.
Arról nem is beszélve, hogy az sehol sem jelent nehezítést vagy könnyítést. Analízisból aztán rohadt nehéz integrálni egy polinom függvényt. Meg kell jegyezni, hogy x^a -> (a+1)^-1 * x^(a+1). Tényleg nagyon bonyolult. Deriválás, legalábbis ami szerepelhetet középiskolában pedig kb. összeadás kivonás kicsit összetettebb szabályokkal...Ellenben lehet olyan algebrai kérdést feltenni, amire órák kellenek mire megoldod. (OKTV feladatsorokban bőven találsz ilyet). Nem a tananyag befolyásolja a nehézséget, hanem a feladatok, amiket meg kell oldani rajta.
Nem tudom, hogy kivették-e, de ha kivették, akkor jól tettek. A felesleges untatás és a matematika megutáltatása helyett legalább lesz idő valami értelmeset csinálniuk: mondjuk valami érdekesebb, gondolkodtató feladaton törni a fejüket, ahogyan azt közép matekon kéne.
>„Ezek az "úgy tudom", meg azt hallottam az öregeketől aztán nagyon megbízhatóak.”
A félreértések elkerülése végett: amit linkeltem, az a hivatalos érettségi vizsgakövetelmény, és az első mondatban világosan leírtam, hogy valamennyi analízis van a középszintűben is. És azt is írtam, hogy nem sok.
"de én úgy vettem észre hogy rettentő sok területen használják"
Csak éppen nem azok, akik középszinten fognak érettségizni. Azok feltehetőleg életükben a matematikát direkten soha nem fogják használni, helyette a logikájukra sokkal inkább szükségük lenne.
Régen ahogy te fogalmazol az öregek (pedig nem érzem magam öregnek..)ha gimibe jártak 3 évfolyamtól (ugye az most a 11. osztály) fakultációt kellett választani. Matekból volt olyan aki alap matekon marad, volt olyan aki A és volt olyan aki B faktot választott a B volt a legerősebb..az A egy halvánnyal könnyebb az alap az meg gyenge.
Én A faktos voltam matekból és volt analízis..de aki nem volt matek beállítottságú annak az alapon nem volt...szóval nem volt egységes. Ja és az én szüleim korosztályának meg nem volt semmiféle analízis. Erre nincs szükséged az életben egy cseppet sem ha nem műszaki irányba tanulsz tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!