Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Ha az egészségünk a legnagyobb...

Ha az egészségünk a legnagyobb kincs, akkor miért nincs az iskolákban "egészségtan"?

Figyelt kérdés

Igen, mondhatjátok hogy a biológia az. De nem. Az állatokkal meg a növényekkel foglalkozunk.

Emberről is tanultunk (csak keveset), de nem az egészségünkről.



2014. jan. 3. 11:42
1 2
 11/19 A kérdező kommentje:

"C-vitaminból az ajánlott mennyiség napi 80 mg, nem 1000 mg."

Szent-Györgyi Albert napi 1000 mg C-vitamint szedett és olykor többet is, talán ennek is köszönhető, hogy 93 évet élt.

Szentgyörgyi Albert, a C-vitamin fölfedezője pl. napi 8-10g(!) dózisban fogyasztotta, betegsége idején, s 93 évet ért meg.


Vajon miért csak annyit ajánlanak?

2014. jan. 3. 13:00
 12/19 anonim ***** válasza:

A kérdező nem mond hülyeséget, a biológia keretein belül, hacsak nem célirányosan természettudományos profilú az osztály, hihetetlenül elveszik az értékes információ. Kit érdekel a büdösbogarak rendje, a hidraállatok és a növények turgora? Pl. a lányok jó részének gőze sincsen, hogy melyik naptól kell számolni a ciklusukat... ez viszont komoly baj.


Az egészséges életmódról, helyes táplálkozásról nagyon kéne beszélni, mivel egészségügyisként mondom, hogy az emberek jó részének fogggalma sincs arról, hogy milyen összefüggések vannak krónikus/daganatos megbetegedések és a totálisan helytelen táplálkozás között. A mozgás fontosságáról is kéne beszélni, akár interaktív módon, tesin pedig megmutatni, hogy igenis lehet élvezetesen is mozogni, nem feltétlenül a padokon kell féllábon ugrálni.


De ha lenne egy rendes, tudományos és felvilágosult alap, akkor nem lennének több tízezer(!!!) lájkkal rendelkező áldoktorok, "természetgyógyászok", egyéb kuruzslók...

2014. jan. 3. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

Sziasztok! Én nem szeretnék vitatkozni, csak felkaptam a fejem a témára és tennék néhány megjegyzést:

Hátulról kezdem, az utolsó válaszára reagálva:

"Kit érdekel a büdösbogarak rendje, a hidraállatok és a növények turgora? Pl. a lányok jó részének gőze sincsen, hogy melyik naptól kell számolni a ciklusukat... ez viszont komoly baj."


Az első feléhez csak annyit fűznék hozzá, hogy engem, de nem csak engem, igen is érdekel a növények turgora és szeretnék mélyebb tudást is szerezni biológiából. Valakinek ez lesz az élete később, ezzel foglalkozik... Ilyen és hasonló megjegyzésekkel bárki dobálkozhatna, akit épp egy adott tantárgy teljesen hidegen hagy. A másik feléhez: Érdekes, hogy nálunk tanították, hogy a ciklust honnan kell számolni, és az egészséges táplálkozást is, meg a mozgás fontosságát, biológia(alapóra) keretein belül. Viszont szomorúan veszem tudomásul, hogy máshol ez nincs így(nekünk egyébként a könyvünkben is benne van). Ja és még annyi, hogy pont azok szarnak bele és teszik lehetetlenné a tanítást nálunk biológián, akik így gondolkodnak, hogy minek ezt meg minek azt tanulni. Egész órán visítanak, röhögnek, beszólógatnak és hihetetlenül megdöbbentő számomra, hogy egy cseppet sem érdekli őket a saját szervezetük, meg az őket körülvevő világ biológiai vonatkozása. Nem hiába van úgy összeállítva a tananyag, ahogy. Nem véletlenszerűen húzogattak elő lapokat a nagy enciklopédiából, hogy na most ezt tanítjuk.


De most mennék tovább. Sajnos ez egy elég komplex probléma. Például nálunk a testnevelés óra semmit sem ér ilyen szempontból(ezt most nem fejteném ki, de = 0 mozgás). Én nem vagyok menzás sem, és valóban vannak, akiknek a szülei nem megfelelő képen figyelnek oda az egészséges táplálkozásra. Pedig ez elsősorban az ő feladatuk!! De a gyerek feladata is. Azt hiszem középiskolás korban már valamennyire tudatunknál vagyunk, és nem árt odafigyelni, mert könnyű azt mondani, hogy "ez nem az én felelősségem" , vagy "mit tehetnék?".

Minden ember számára más a jó és a rossz és sajnos nem mindig úgy alakulnak a dolgok, ahogy szerintünk jó vagy igazságos lenne. A világon milliók éheznek, máshol pedig kidobják az ételt. Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem adjuk a pénzt vagy az ételt a szegényebbeknek. Az egészségtan pont ilyen. Jogos lenne, hogy legyen, de a világ már csak ilyen. Eléggé romlott.. Ha már így felismerted az egészség fontosságát tegyél érte, hogy te és a környezeted valóban egészségesen éljen! (Néhány ember szerint talán az egészség a legnagyobb kincs, de talán akinek a kezében hatalom van, annak meg a hatalom a legnagyobb kincs és ezt diktálják az érdekei. Minden nézőpont kérdése.)

2014. jan. 3. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

" Szentgyörgyi Albert, a C-vitamin fölfedezője pl. napi 8-10g(!) dózisban fogyasztotta, betegsége idején, s 93 évet ért meg."


2 összefüggéstelen tényt kapcsoltál össze. Nem azért élt 93 évet, semmi köze hozzá. Ő a felfedezője volt, nem az atyaúristene. Nem tudom Madame Curie megvan-e. Ő fedezte fel a radioaktivitást a férjével, és úgy csinálták, ahogyan gondolták. Aztán pár évre rá mindketten meghaltak a sugárzás miatt.


"Vajon miért csak annyit ajánlanak?"


Mert szükségtelen a szervezetnek. Jobb esetben csak vizelettel távozik, rosszabb esetben összeáll és vesekövet okoz.

2014. jan. 3. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Őőő... de van egészségtan... Ez az óra neve is. A városomban van 30 iskola legalább és 6. és 10. osztályban kötelező tantárgy mindenhol. Nem gondoltam volna, hogy csak nálunk van ez.
2014. jan. 3. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
Nekem volt egészségtan nevű tárgy általánosban, én vagyok az egyetlen??? Mondjuk ez szerintem is sokkal fontosabb, mint amit biológia néven helyenként tanultunk. Kedvenc részem a könyvben a felfutó sövényszulák volt, a tanár egy órát a könyv pedig egy leckét szentelt neki......
2014. jan. 4. 01:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Kedves 13:45-ös!


"Az első feléhez csak annyit fűznék hozzá, hogy engem, de nem csak engem, igen is érdekel a növények turgora és szeretnék mélyebb tudást is szerezni biológiából. Valakinek ez lesz az élete később, ezzel foglalkozik..."

Erre valók a természettudományos profilú intézmények, amiket említettem. Egy gazdasági vagy műszaki szakközépben erre semmi szükség, felesleges bullshit. Ugyanis egy más felépítésű szakközépben a biológia, kémia mindössze 1(!!!) éves tárgy, amibe ez értelemszerűen nem fér be!



"Ilyen és hasonló megjegyzésekkel bárki dobálkozhatna, akit épp egy adott tantárgy teljesen hidegen hagy."

Nem hagy hidegen, ebből tettem emelt szintű érettségit, és mentem orvosnak, bár a hidraállatokat továbbra sem tudom hova helyezni vagy a kabócák rendjét. Ellenben az emberi szervezetről kapott tudásom, mint kiderült, hemzseg a tárgyi tévedésektől.


"Érdekes, hogy nálunk tanították, hogy a ciklust honnan kell számolni, és az egészséges táplálkozást is, meg a mozgás fontosságát, biológia(alapóra) keretein belül. Viszont szomorúan veszem tudomásul, hogy máshol ez nincs így."

Igen, én is szomorú vagyok, amikor látom, sőt tapasztalom hogy ez van.


"Ja és még annyi, hogy pont azok szarnak bele és teszik lehetetlenné a tanítást nálunk biológián, akik így gondolkodnak, hogy minek ezt meg minek azt tanulni. Egész órán visítanak, röhögnek, beszólógatnak és hihetetlenül megdöbbentő számomra, hogy egy cseppet sem érdekli őket a saját szervezetük, meg az őket körülvevő világ biológiai vonatkozása."

Megint egyetértek, sajnálatos ez, viszont az is tény, hogy nincs olyan jól felépítve a tananyag, de főképp tanítva nincs jól, a rossz oktatási mód pedig alkalmatlan arra, hogy komolyabban megragadja a diákok érdeklődését. Pedig ahogy te is állítod, ez egy érdekes téma, ami (elvileg) érint mindenkit.


"Nem hiába van úgy összeállítva a tananyag, ahogy. Nem véletlenszerűen húzogattak elő lapokat a nagy enciklopédiából, hogy na most ezt tanítjuk."

Egy lexikális alapú oktatási rendszerünk van, ami a magolást jutalmazza, a gondolkodást és kreativitást, érdeklődést nem vagy kevésbé. Még az összeválogatott anyag hagyján, de az a stílus, ahogy sokan ledarálják, te jó ég!


"Én nem vagyok menzás sem, és valóban vannak, akiknek a szülei nem megfelelő képen figyelnek oda az egészséges táplálkozásra. Pedig ez elsősorban az ő feladatuk!! De a gyerek feladata is. Azt hiszem középiskolás korban már valamennyire tudatunknál vagyunk, és nem árt odafigyelni, mert könnyű azt mondani, hogy "ez nem az én felelősségem" , vagy "mit tehetnék?"."

Érdekes, amiket írsz, de a dolog ennél bonyolultabb. Nem is nagyon szeretnék ebbe a vitába belemenni, pedig órákig tudnék róla filozofálgatni, hogy vajon mi az egyén felelőssége és hol kezdődik a társadalomé :)


Amúgy: nekem is volt egészségtanom jó sok éve, egy mondat nem maradt meg bennem... pedig érdekelt. Viszont semmi extrát és összefüggést nem adott, újat nem mondott. Értelme sem volt.

2014. jan. 9. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Kedves utolsó! :)


Érvelésed kimagaslóan jó. :) Most kérhetnék bocsánatot, hogy nem kötekedni akartam, de nem fogok, mert úgy írtam, ahogy gondoltam. Igazából annyi volt a válaszom lényege, hogy valószínűleg azért nincs egészségtan, mert mások szerint nem az a legfontosabb és nem fér bele az óraszámba. De úgy tűnik mindenhol teljesen máshogy zajlik még a biológia óra is...

2014. jan. 10. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Nincs miért bocsánatot kérni, nem mindenben értünk egyet, ez van :D
2014. jan. 11. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!