Megteheti-e egy matek tanár, hogy 11-dik osztályban nem engedi dolgozatoknál a számológép használatát?
Ez azért kérdem, mert mintha olyasmit hallottam volna, hogy amit érettséginél lehet használni azt dolgozatoknál is lehet (számológép + négyjegyű) nálunk viszont most logaritmus témazárónál csak toll + papírt engedélyezett pedig direkt kértük legalább a számológép használatát is.És nem ez az első esett.
Laikus vagyok a témában ezért kérnék tanácsot. 3 éve tanít minket és egyszerűen rendkívül makacs észérvekkel sem lehet meggyőzni, próbáltunk már az osztály főnöknél is jeleznie de semmi hatása tehetetlen ő is. Lehetne ez ellen tenni valamit?
Nekem nagyon kemény matek tanárom volt, követelmény volt rendesen, de mégis engedte a számológép használatát 11. osztálytól.
Persze ez valóban a tanár döntése, de látva azt, hogy országos szinten matek az egyik leggyengébb tantárgya számos fiatalnak, szerintem célszerűbb lenne ha engedné a tanár a számológép használatát, mert igen is van, akinek fejben nehéz számolnia.
Valóban nem fog jobban megtanulni számolni, de legalább lesz egy szintje, mert kitud annyit számolni, hogy mennyi √2.
Fejben valószínűleg nem tudná, mert "nem érti a matekot".
A gyök 2-t hasra ütés szerűen írtam, de örülök, hogy volt egy jó napod, mert bele tudtál kötni valamibe.
Én kérek elnézést, hogy le mertem írni a saját véleményem.
Természetesen megteheti. A tanulás része az is, hogy nem nyúlunk addig a számológép után, amíg nem értjük, hogy mit akarunk kiszámolni. Számos olyan magántanítványom volt, aki 16-17 éves létére fejben kétjegyű számokat sem tudott összeadni meg kivonni (nem volt diszkalkuliás, csak lusta és gyakorlatlan), és a törtekkel is még hadilábon állt egy évvel érettségi előtt. A logaritmus kiszámítását is először olyan feladatok megoldásával kell gyakorolni, ahol szükségtelen számológép, különben a diák nem érti meg a fogalmat, és később számológéppel sem fog tudni számolni, mert el sem tud majd indulni egy olyan feladatnál, ahol pl. logaritmusok közötti összefüggéseket észrevételén múlik a megoldás.
A "mindent számológéppel számolunk" módszer egyik komoly hibája az, hogy a diákok azt hiszik, hogy a matematika csak a számolás tudománya. Nem. Elsősorban nem a számolásról szól, hanem arról, hogy miként jutunk el addig. Legalábbis középiskolai szinten.
Megteheti, és helyesen teszi.
A logaritmus témaköre egyébként az, amit a mai diákok tipikusan nem értenek.
Azért nem értik, mert hozzászoktak a számológéphez, de egy számológép nem adja vissza a logaritmusnak azt az értelmét, mint egy logarléc.
Amióta számológép van és nem logarléc, azóta nem értik a diákok, mi a logaritmus értelme, mire jó, de azt sem tudják, hogy alapműveletek eredményét hogy kell megbecsülni, mert a számológép csak kiad valamit...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!