Megteheti-e egy matek tanár, hogy 11-dik osztályban nem engedi dolgozatoknál a számológép használatát?
Ez azért kérdem, mert mintha olyasmit hallottam volna, hogy amit érettséginél lehet használni azt dolgozatoknál is lehet (számológép + négyjegyű) nálunk viszont most logaritmus témazárónál csak toll + papírt engedélyezett pedig direkt kértük legalább a számológép használatát is.És nem ez az első esett.
Laikus vagyok a témában ezért kérnék tanácsot. 3 éve tanít minket és egyszerűen rendkívül makacs észérvekkel sem lehet meggyőzni, próbáltunk már az osztály főnöknél is jeleznie de semmi hatása tehetetlen ő is. Lehetne ez ellen tenni valamit?
A logaritmusos feladatok pont olyanok, amelyeket számológép nélkül is meg lehet oldani, ha tudod az összefüggéseket.
Azért az sem árt, hogyha valamennyire tudsz fejben hatványozni.
Mióta a a logaritmus egyenleteket vesszük, én alig nyúltam a számológéphez.
Ha a számológépet nem engedi használni, akkor kérjétek a négyjegyű használatát. Szerintem az sokkal többet segítene.
Természetesen megteheti, ez az ő szakmai döntése. Azért van diplomája, hogy el tudja dönteni, mit miért csinál. Sokan követik azt az elvet, hogy a dolgozatoknál azt lehet használni, amit az érettségin, de nincs ilyen jogszabály.
Fordított példa is van, amikor olyan dolgot engednek használni, amit érettségin nem lehet, azt se tilos.
Ez nem témakörfüggő. (Tanár vagyok magam is.)
A feladat típusától függ, hogy engedem*e a számológépet.
Így pl. a dolgozat első pár feladata olyan, hogy elvárom a fejből számolást. Pl. 2 alapú log 8, vagy 9 alapú log (1/3), ezeket elvárom, hogy kitalálja az illető, így mutatható be, hog yérti-e vki a tananyagot.
Azután az összetettebb egyenleteknél természetesen már szabad használni, ott olyanok is a számok, hogy nem kell fejből tudni.
Az meg hogy érettségin mi van, az nem érv semmire. Ott 12 év tudását kell elővenni, egy dolgozat esetében csak a megelőző 3-4 heti tananyagot.
Viszont az iskola már csak ilyen aszimmetrikus intézmény, ahol a tanár szakmai feladata eldönteni, hogy a tantárgyi és nevelési céljait milyen eszközökkel éri el, és nem a diákoké. Ez van. :-)
És biztos utálatos dolog ilyen közhelyeket írni, de a tanár van tisztában egyáltalán ezekkel az általános célokkal, ő látja a tantárgyat egészében, neki van rálátása és az ő véleménye a szakmai vélemény. A tanulóé meg a magánvélemény, ami persze szabad, de mégsem egyenlő súlyú az előzővel.
Jobb ezt elfogadni, hogy neked csak a tananyagot kell tudnod, neki meg azt is, hogy a döntéseinek mi a szerepük az egész folyamatban. Vannak dolgok, amiben érdemes a diákokra hallgatnia, és vannak, amiben nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!