Mennyire érzed nehéz tantárgynak az irodalmat? (Főleg középiskolások válaszát várom. )
Attól eltekintve, hogy pl. a ti tanárotok rossz, és nagyon utálod, magáról a tantárgyról mi a véleményed? Úgy tapasztaltam itt GyK-n, hogy elég negatívan gondolkodnak róla sokan, kíváncsi vagyok, nehéznek tartjátok-e. (És az irodalom nem egyenlő a kötelező olvasmányokkal!)
A nyelvtanról is írhattok, ha akartok. Köszönöm.
Már nem vagyok gimis, de tavaly még az voltam.
Nekem nehéz volt. Alapból nem szerettem ennyit foglalkozni egy-egy művel, a verseket meg amúgy se szerettem, max. a könnyedeket.
Főleg nem így, hogy egy-egy témakör volt kiragadva.
Nem volt számomra könnyű bevágni az elemzést, ráadásul olyan szép szavakkal, ahogy a TK írta, pont úgy kiragadva a lényeget.
A tanár is mindig a nehéz részébe kérdezett bele, miért, miért, hogyan stb...
Nekem mindegy volt, hogyan érzékelteti a költő, meg miért, meg vajon mit gondolt?
A nyelvtannal már százszor jobb kapcsolatot ápoltam.
Az érdekelt, hogy hogyan kell fogalmazni, önéletrajzot, motivációs levelet, kérvényt stb írni.
Az már kevésbé, hogy más emberek mit gondoltak és azt hogyan fogalmazták meg és miért.
Máig ilyen vagyok, és örülök, hogy nincs irodalom az egyetemen. :) Kb. olyan megkönnyebbülés, mint másnak ha nincs matek.
Ettől függetlenül tudom, hogy alapműveltség az irodalom IS, ezért tanultam a dolgozatokra, felelésekre. (Mondjuk sok tanulással is csak 3-as meg 4-es voltam.)
Amúgy érdekes, az írók életrajza is érdekelt. Bár bemagolni nem tudtam, meg kevertem őket, túl sokat kellett magolni rövid időn belül.
Az a rákfeném, az ami nem érdekel, amikor arról van szó, hogy ilyen lelki dolgokról ki mit gondol és miért, és hogyan fogalmazza meg és miért.
Pedig fontos dolog lenne ez is az élethez...
Közép szóbelire 6-ot.
Az is sok volt, de mikor órákon vettük őket, az is.
Egyszerűen keverem őket, összefolynak.
Én imádom az irodalmat, a könyveket, a verseket, rengeteget olvasok. A tantárgyat is szerettem, annak ellenére is, hogy gimiben nem a legfényesebb tanárt kaptam.
Szerencsére életrajzot nekünk sem kellett soha sokat tanulni, persze tudjuk elhelyezni időben kb. (tehát nem évszámra pontosan, hanem század első fele, közepe, fontosabb történelmi események körülötte) meg egy-két adatot az életéből.
A nagy baj szerintem az a baj ezzel a tantárggyal, hogy nincs mód a normális oktatására. 30 fős osztállyal nem lehet verset elemezni. Főleg úgy, hogy az emberek jelentős része nem olvas el semmit, olyan szövegekről készítjük a jegyzeteket amiknek jó ha a címét tudjuk. Aztán a diákok nagy része megtanulja a jegyzetet vagy a tankönyvi elemzést, de a művet el nem olvasná. Persze, hogy nehezen megy neki, ha azt sem tudja, hogy mit miért elemez.
A nyelvtan az egészen más. Egy-egy részét még szerettem is, a különböző törvényekkel sosem volt problémám, a stílusrétegek meg egyéb témák is érdekesek voltak. De a nyelvtörténettel és a szófaji rendszerrel a világból ki lehetne kergetni :).
19/l éppen most érettségizem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!