Miért van felháborodás a keretszámok csökkentése miatt? Győzzetek meg, mért rossz ez!
Nem értem az egész hóbelebancot...mért baj az, ha olyan helyeket nem támogatnak, amiből többlet van, pl. jogászokból, stb.?
Érveket kérek!
Az a baj, hogy eszetlenül csinálják az egészet.
Most felteszek egy kérdést Neked (és a kormánynak is): Mi van, ha az eddig évente felvett hallgatói létszámnak most csak a fele fog jelentkezni egyetemre? Az egyetemeknek alig lesz bevételük->nem lesz pénz a kutatásokra->el kell bocsájtani tanárokat->csökken a színvonal->az ország abszolút el fog indulni a gazdasági leejtőn.
Ez olyan dolog, amivel a kormány nem számol, ők azt gondolják, hogy majd ugyanúgy menni fognak az emberek a felsőoktatásba. Szerintem ez egy nagy probléma, amivel nem számolnak.
A 12-es válaszoló fején találta a szöget.
"Ez olyan dolog, amivel a kormány nem számol, ők azt gondolják, hogy majd ugyanúgy menni fognak az emberek a felsőoktatásba."
Ez a gondolatmenet a kormány döntéseinek zömében megtalálható, függetlenül attól, hogy a felsőoktatásról, a különadókról vagy akármi másról van-e szó.
A kormánytagok közül többen közgazdász végzettséggel rendelkeznek. A közgazdaságtan modellvizsgálatainak alapvető elve a ceteris paribus, vagyis az, hogy a modellben egyszerre csak egy tényezőt változtatunk, és annak hatásait vizsgáljuk, a többi tényezőt változatlanul hagyjuk. Mivel a kormány gazdaságpolitikája nem arról árulkodik, hogy közgazdászaik szakmai kiválóságok volnának, feltételezem, hogy ez az egyetlenegy dolog maradt meg nekik a közgázról: a ceteris paribus gondolkodás.
Az már nem esik le nekik, hogy ez az elv csak modellekben működik, a valóságban nem. A valóságban nincs olyan, hogy egyszerre csak egy tényező változzon.
Én azt tapasztalom, és már páran le is írták, hogy a hallgatók nagy része nem fejezi be azt amit elkezdett tanulni, hanem szakot vált fél-egy év vagy több után. Én ezt tartom igazán pazarlásnak, azok a félévek, amelyeket az állam 'kifizetett', de nincs eredménye. Nem tudom készült-e felmérés, de úgy tippelem minden második hallgatót, ha megkérdezünk, azt mondaná, hogy ő először rossz döntést hozott, és csak másodszor, vagy harmadszor sikerült eltalálnia, hogy mi is az amit el szeretne végezni. Nagyon sokan bolyonganak, kalandoznak, a lehetőségeik határait feszegetik. Ez csak nekik jó.
Én nem hibáztatom őket, mert annak idején biztos nem kaptak megfelelő tájékoztatást, hirtelen döntöttek, és rosszul.
Talán ha sok középiskolás nem egyből felvételizne, (mint sok más országban sem szokás), akkor lenne idejük átgondolni egy év alatt, hogy mire képesek, sőt én ajánlanám a mai 18 éveseknek, hogy igen, vállaljanak diákmunkát, menjenek pénztárosnak, gyári munkásnak, ismerjék meg a világ másik oldalát, mert ez is segít abban hogy jó döntést hozzanak később, pénzt keressenek, amiből még a tandíjat is ki lehet fizetni.
Még azt elmondanám, hogy aki egyetem alatt dolgozik, az maximum a kajapénzt tudja megkeresni egy hónapban, aki azt állítja hogy ebből ki lehet fizetni a tandíjat, az ... hát nem közülünk való, nem tudja miről beszél.
Én véleményem szerint nyugodtan csökkentsék a felvehető keretszámot, de az államilag támogatott helyeket hagyják békén.
90% feletti volt mindkét felvételi tárgyam érettségije középszinten és volt egy középfokú nyelvvizsgám is. Emeltet nem mertem bevállalni, mert csak olyan áron sikerült volna, hogy hanyagolom a magyart, törit és a nem kötelező érettségi tárgyakat. Ilyet viszont nem akartam tenni, mert sokakkal ellentétben én minden tárgy előnyét látom, mindet fontosnak tartom.
Egyébként meg kitűnőre érettségiztem.
Úgy érzem, ha 2013-ban felvételizem, akkor nem biztos, hogy ez az eredményem elég lett volna ahhoz, hogy államira bekerüljek.
A diákhitel egy lutri, mert ha nem lesz munkám... ki fizeti?
Hitel nélkül pedig... A részösztöndíjas képzés is eléggé drága...
Vannak most végzős barátnőim, nem tudom, ők most hogy fognak továbbtanulni.
Egyikük lusta de nagyon jó eszű, egyszer átolvassa az anyagot és már legrosszabb esetben 4-est kap. Ha tanulna, simán kitűnő lenne.
Másikuk szorgalmas és átlagos képességű.
Nem hinném, hogy 450-480 pontot el tudnának érni, de 400 körülit biztos!!!!!! Ha 10.000-ra csökkenne az állami helyek száma, hogy jutnának be 400 körülivel? Sehogy!!
Remélem, hogy tényleg inkább a 240 pontot emelik mit tudom én 300-ra vagy 340-re vagy hogy, és nem lesznek keretszámok. Az emberséges, de ez....
17. válaszolónak! Kérlek ne bánts minket, szaktévesztőket!
Egy 18-20 éves (én 20 évesen jöttem egyetemre, mert nulladikos és évvesztes voltam) naivan, tele tervekkel áll neki a dolgoknak, mindent rózsaszín ködön át nézve. Szerintem teljesen természetes, hogy ha fórumon olvassa, hogy XY diplomával nem lehet elhelyezkedni, nem hiszi el, hanem reménykedik. Lehet, neki nincs adott szakot végzett ismerőse, ezért közelről nem látja át a dolgokat.
Ráadásul a nyílt napok és az Educatio kiállítás egyenesen félrevezetőek, velem egy helyen voltak csak őszinték, ott javasoltak egy az általam kinézettnél ezerszer jobb szakot, csak már nem volt idő rá, hogy beérjen bennem, hogy igen, azt akarom. A felvi.hu szakleírásai szerintem nem teljesen egyértelműek. A szakok nevei egyenesen félrevezetőek lehetnek!!!
Akkor tudod meg valamiről igazán, hogy tetszik-e, neked való-e, hogyha már benne vagy és testközelből látod.
Mostmár tudom, hogy a szak, amin vagyok, a legkevésbé se nekem való. Abszolút nem érdekel, amiről majd tanulni fogunk, abszolút nem érdekel, ami ezzel a munkaköröm lehetne. Amire azt hittem, ezzel azt is lehet, arra kiderült, hogy NEM! Ráadásul hatalmas túlképzés van - 11 helyen van ilyen képzés... pályaválasztáskor nekem még nem esett le, hogy ez milyen rettenetes szám, csak most utólag, mikor már benne vagyok. El lehetne végezni kiegészítő képzéseket, szakirányú továbbképzéseket, amikkel el is lehet helyezkedni, csak azok aztán téényleg nagyon távol vannak tőlem; ráadásul habár összevonták a szakom munkakörével ezeket a munkaköröket, ugyan átfedéseket látok, de így se értem, mi közük egymáshoz?
Néztem mintatanterveket, de bonyolultan összefoglalt táblázatban, így nem sokat értettem meg belőle. Néztem néhány tárgy tárgyleírását, dehát abból se esett le, hogy ez annyira nem fog tetszeni, mert azt még nem tartottam vészesnek.
Erre a szakra készültem, emiatt tanultam keményen a reál tárgyakat az utolsó két évben, sőt, kb meg is változtam a szak miatt. Mégis kiderült, nem ez az én helyem.
Most 3,5 évet veszítsek vagy 1 évet?
Ha ezt elvégzem, előre tudom, hogy utána rögtön megyek is másik alapszakra, csak azt levelezőn, pénzes formában tudom megtenni, úgy, hogy közben dolgozom. Ha most megyek át, akkor még nappalin; ha csoda történik és felvesznek ingyen tudok tanulni....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!