Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Meddig növekedhet a történelem...

Meddig növekedhet a történelem tananyag?

Figyelt kérdés

Nyilván mindig történik valami a nagyvilágban, aminek előbb vagy utóbb bele kell kerülnie a történelem tananyagba. Meddig növekedhet ez? Úgy értem a régi dolgokat is meg kell tanulni nyilván, meg az újakat is előbb utóbb. Így is alig bírják befejezni a tananyagot az iskolákban, mi lesz később? Nem mondhatják azt, hogy jó akkor kihagyjuk ezt a korszakot, mert különben nem jutna idő a nem tudom 2000-2100 történéseire.

Remélem érthető a kérdés valamennyire.


2012. aug. 8. 00:47
 1/4 anonim ***** válasza:

Nem csak a történelem növekszik, hanem a természettudományos tárgyak is. Manapság még csak egyetemen is azt tanítják matekból amit a 80-as években volt újdonság. De nyilván ez is olyan hogy az alapokat nem lehet kihagyni, de ahhoz hogy valakinek versenyképes legyen a tudása az alapoknál jóval többet kell tudnia.


Tehát szerintem a megoldás az lesz majd jó 10-20 év múlva, hogy az iskola ideje hivatalosan is hosszabb lesz 1 évvel mondjuk.

2012. aug. 8. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Szerintem mikor ez gondot jelenthetne akkorra már rájönnek a nagy okosok, hogy értelmetlen az egész történelmet megtanítani mindenkinek, mert a legtöbb ember semmi hasznát nem veszi az életben. Ugyanígy ez a többi tantárgyra is vonatkozik. Teljesen mást kéne tanítani az iskolában a gyerekeknek. Ami fontos a mindennapi élethez. Gimiben meg már eldönthetnék hogy mit akarnak tanulni.

Amúgy meg persze mindig növekedni fog a történelem tananyag, hiszen az idő nem áll meg.

2012. aug. 8. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 delusion ***** válasza:

Ma már sokadjára írom ezt le, de most is ez van a fejemben: mennyit töprengtem ezen a kérdésen általánosban, meg középsuliban... :-)


Mindenből több a tananyag, ez az új módszerek megismerésének, felfedezések, hipotézisek etc. függvénye. Történelemre ez másképp igaz, mert hát az idő soha nem áll meg, "the show must go on"...tehát ebből végképp csak nőni tud. A tananyag pedig szintúgy változik/változhat, annak függvényében, hogy éppen mi az aktuális a nagyvilágban (pl. bizonyára máshogy vélekedik egy 1840-es, 1920-as, '40-es stb. tankönyv az adott rendszerekről, mint a napjainkban használatosak - de lehet, hogy nincs igazam. Egyébként mindig is érdekelt, hogy vajon milyen lehetett törit tanulni 40-80-100-x éve.).


Ebből tényleges probléma szerintem soha nem lesz. Ha lenne is, szerintem számos megoldást tudnék mondani, pedig én nekem nem sok közöm van a pedagógiához.


Ami miatt igazából úgy éreztem, hogy hozzá kell szólnom ehhez a kérdéshez, az az első és második válaszoló felvetése. Szerintem is ráférne egy kiadósabb reform a közoktatásra. A felsőoktatást most jól kiherélték (vagy nem, nézőpont kérdése), igazán ráállhatnának már erre. 5 éves középsuli 4 helyett sokkal jobb lenne _szerintem_. Itt persze felmerül annak a kérdése, hogy mi a célja a középiskolának - az általános műveltség nyújtása, vagy a tényleges, erőteljesen elméleti tudás biztosítása...gondolom mindkettő, de némelyik tantárgyból akkor is indokolatlanul mély volt a tananyag (vagy lett volna, a tanterv alapján). Sajnos úgy éreztem a középsulis éveim alatt, hogy pár szakmunkásképzőt és komolyabb gimit, szakközepet leszámítva bohócképző az összes suli. És ez nem feltétlen az iskolák, vagy a tanárok hibája.


Semmi nem motiválja a fiatalokat(13-18) általában arra, hogy tanuljanak, vannak/voltak ismerőseim, akik komoly továbbtanulási terveket szövögettek, de nagyon ők se szenvedtek...pedig senki nem panaszkodhat, gondolom kapni fogom a mínuszokat, de nagyon könnyű a középsulis tananyag.


Hosszabb választ szerettem volna, de nem akarom szétoffolni a kérdést... : )

2012. aug. 8. 02:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Szerintem jól gondolod a dolgod. Meg kellene reformálni a dolgot, mert rengeteg olyan töltelékóra van már középiskolában aminek semmi értelme. Viszont a történelem még a kisebb gond, mert az idő lineárisan halad. Ellenben a természettudományokban nem lineárisan nő az új dolgok száma, hanem ennél sokkal agresszívebben, és az ilyen pályára készülőknek ezeket is meg kell érteni.

Pl 10 éve még jóval kevesebb numerikus módszert használtak parciális diffegyenletek megoldására (ez a számítógépes kapacitás fejlődésével vált lehetővé). Ennek az alapjai nagyon komoly elméleti tudást igényelnek amit nyilván nem tanítottak annó, aki ezzel akart foglalkozni maga tanulta meg. Ellenben ma már elkerülhetetlen rengeteg mérnöknek/kutatónak az, hogy számítógépes programokat használjon szimulációkra, aminek az alapja lenne hogy értsék hogy mit csinál a program. De ez még mindig csak minimálisan van benne a tananyagban és aki ezzel fog foglalkozni (sokan) annak önszorgalomból kell utolérni a tudományt.

2012. aug. 8. 10:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!