Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért van először a ballagás...

Miért van először a ballagás és csak azután az érettségi?

Figyelt kérdés

Szerintem úgy volna logikus, hogy a sikeresen érettségizők szépen szolidan elballaghatnak.

Akik meg eltaknyoltak az érettségin azoknak semmi okuk az ünneplésre.Elgondolkodhatnak az iskolában fölöslegesen elfecsérelt időről.

De nem így van!Mert először is szalagavató, buli, tanárok kényeztetése, ballagás és egyéb flinciflanciságok JÓKORA KÖLTSÉGEKKEL.Aztán meg miután jót ittak előre "a medve bőrére" a társaság jó része elbukdácsol az érettségin.



2012. júl. 9. 18:50
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
92%

A társaság jó része elbukdácsol? Hát lehet nem a mocsoládalsópusztai középiskola gyógypedagógiak osztályát kellene nézned. Mert amúgy igen ritka a bukás érettségin. (Szerintem kicsit alacsonyan is van a léc...)


Amúgy pedig ez hagyomány. Hiszen az iskola NEM az érettségivel fejeződik be az nem kötelező! A 4 osztályt kijárja a tanuló, (igen az érettségi ELŐTT fejezi be a 4. osztályt) és elballag onnan. Utána letesz egy érettségi vizsgát. De ez nem kötelező semminek nem feltétele, a 4 osztályt akkor is kijárta ha nem megy érettségizni.


Tehát az iskolából elballagás teljesen jogos érettségi előtt, mert a tanulmányokat a fiatalok befejezték a 4. osztály sikeres elvégzésével.

2012. júl. 9. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
82%

Mert a középiskolát a négy abszolvált évvel fejezed be.


Az érettségi nem kötelező, akár abba is hagyhatnád a tanulmányaidat.

Ezért is van pl., ahol meg kell adni a legmagasabb végzettséget, külön a középiskolai végzettség, és az érettségi.


A középiskolai tanulmányokat a ballagás zárja le, az érettségit a bankett.

2012. júl. 9. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 A kérdező kommentje:

"Tehát az iskolából elballagás teljesen jogos érettségi előtt, mert a tanulmányokat a fiatalok befejezték a 4. osztály sikeres elvégzésével."


Sikerességről ha később megbukik az érettségin , nemigazán beszélhetünk.

Vagy azt érted a 4. osztály sikeres elvégzése alatt ,hogy az évek folyamán általában sikeresen megtalálta az utat az iskolába és onnan haza?


Erdélyben, a diákok 52-58%(megyénként változó) nem bukott meg az érettségin.Nemzetiségtől függetlenül.

2012. júl. 9. 19:25
 4/23 anonim ***** válasza:
100%

"Sikerességről ha később megbukik az érettségin , nemigazán beszélhetünk.

Vagy azt érted a 4. osztály sikeres elvégzése alatt ,hogy az évek folyamán általában sikeresen megtalálta az utat az iskolába és onnan haza? "


Nem. Sikeresség alatt azt értem, hogy minden tárgyából minimum 2-es eredméynt kapott és került be a bizonyítványába, valamint ebből eredően a szumma átlaga 2,0 vagy afelett van.

Akkor bizony sikeresen elvégezte a 4 évfolyamot ezzel sikeresen abszolválta a középiskolát.


Az, hogy Romániában 52% sikeres csak, erre nem tudok mit mondani. Nálunk kilencven fölött. De szerintem mint mondtam elég alacsonyan van a léc érettségin...

(20% elegendő a 2-eshez az nem készít fel az életre... Még az 50% is kevés de minimum oda kellene emelni...)

Bár az is igaz, hogy kitörölheti az érettségivel mert sehová nem kell vele... Ha megemelem a ponthatárt még az érettségit se teszi le, még úgyse kell sehova...

2012. júl. 9. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 A kérdező kommentje:

Ehh, humbuk az egész!

A tananyag 80%a csakis a szelektálódást szolgálja.Olyanokat tanítanak,amire az életben soha nem lesz szüksége a diákok 99%ának.Ugyanakkor elfelejtenek készségeket begyakoroltatni velük;szocializáció,tolerancia, küzdőképesség, kreativitás,életigenlés,hazaszeretet,családcentrikusság,kitartás,szorgalom ,koncentrácicó hit magukban és a jövőben és ami a legfontosabb az érdeklődés felkeltése.Viszont túlfejlődik valahogy a kritikai hajlamuk, az egójuk,a nyafogással demonstrált igényességük.

Lexikális tudásuk pedig a herripotteren és a telóskütyükön kívül max egykét autómárkára terjed ki.Félanalfabéták járnak egyetemre!Olyanok akik még a Micimackónak is csak a vázlatát ismerik!

El van cseszve az egész és csakis a szülők lehúzásáról szól.

Ami ökörséget és agyi mocskot hazahordanak a nebulók 9 hónap alatt az iskolából alig van esélyük a szerencsétlen szülőknek, hogy stornózzák a gyerkőcükből és próbáljanak életképes és művelt embert faragni belőle.

2012. júl. 9. 19:50
 6/23 A kérdező kommentje:

Jaj persze az a trendi,ha hézagmentesen sikerül befejezni az óvodát és nem bukik meg a gyerek ipiapacsból ;héthatárra szóló partit kell csinálni tüzijátékkal , svédasztallal, szalonzenekarral ,legalább 5 csillagos helyen!

:))


Csak nekem tűnik röhejesnek?

2012. júl. 9. 19:54
 7/23 anonim ***** válasza:
100%

Nem, de épp ugyanolyan röhejes az is, hogy nem vagy képes megérteni, hogy jogilag a középiskola elvégzése meg az érettségi két külön dolog, és nem függnek össze.


Mindkettőt két külön ceremónia zárja le. Ha szerinted bármelyiknek nincs értelme, ne csináld, nem kötelező.

2012. júl. 9. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:

Hozzászólásod első részére:


Nem teljesen értem a felháborodásodat én sem...


Így visszagondolva nekem egyik iskolából ballagásom vagy végzésem sem volt ilyen egetrengetően nagy felfújt esemény, amilyennek itt lefested...

Általános iskolából ballagva ott voltak szüleim nővérem nagymamám és nagypapám.

Középiskolából ballagva ugyanők, csak nagymamám már sajnos nem...

Most egyetemen végeztem, államvizsga estéjén, itthon a szép eredményre koccintottunk szüleimmel egy pohár itallal...

Most 14.-én lesz diplomaosztó ott lesznek tőlem a szüleim, valamint 3 kollégiumi barátom.


A 3 barátommal volt államvizsga után egy kis szolid buli, amolyan kollégiumi-társaság búcsúztató... Aztán ennyi.

Egyike esmény sem volt több 1-2 kis szendvicsnél meg pogácsánál, de nem is kellett több, az volt a lényeg, hogy a család "számító" része együtt volt aznap...


De ellenben nem vetem meg azt aki hatalmas dínom-dánomot szervez, akinek arra van igénye, hogy a 30 fős család ünnepelje meg, hát legyen, ő dolguk...

2012. júl. 9. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:

Mármint az előző volt a hozzászólásod 2. ez meg az első részére:


Én is tudom (hisz frissen éltem meg) hogy nem mindig használható tudást ad át az iskola, de ez az oktatási rendszer hibája. Az egyetemen is sokszor a mellékes került előtérbe és nem a szakmai anyag, ellenben én azt vallom, hogy a tanulónak magának kell hozzátennie a saját részéből a hiányzó szeletet. Önszorgalommal, utánaolvasással, saját ismeretek bővítésével sokat lehet összeszedni. A maradék ismeret pedig majd kialakul a munkáltatónál.


Ettőlfüggetlenül egyáltalán nem szólom le a "herripottert" és ha nagyon érdekel, elmondom, én 21 éves fejjel is kiolvastam mind a 7 könyvet, sőt 50 feletti anyukám is elkezdte olvasni, amikor látta, hogy én örömmel olvasom. Akkoriban emlékszem a villamoson nem egy öltönyös-nyakkendős üzletember-szerű férfi is olvasta. Szerintem színvonalas szórakoztató olvasmány, én nem szólom le mint te... Ha az érdekli, foglalkozzon azzal.

Az életben meg úgyis elválik, aki link, hanyag abból túlságosan sok minden úgysem lesz... Aki pedig érdeklődő a saját szakmája iránt fogékony, és talál egy jó munkáltatót magának, és ott is fogékony marad az újra, az jó szakember lesz, függetlenül ettől, hogy az iskola mit tanított.


Ettől függetlenül is, én 5 éve érettségiztem, és bizton a 40-50%-át mér régesrég elfelejtettem. Mert nem kell, ellenben kell a hely az új fontosabb ismereteknek... Olyna ez mint szüleinknek az orosz. Akkor kötelezően tanították azonban azon kívül, hogy 10-ig elszámol, elmond 5 szót, a 80%-uk nem tud többet oroszul. Najó meg még 2-3 orosz mondókát maximum...

2012. júl. 9. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 A kérdező kommentje:

"Nem, de épp ugyanolyan röhejes az is, hogy nem vagy képes megérteni, hogy jogilag a középiskola elvégzése meg az érettségi két külön dolog, és nem függnek össze."


Hogyne függenének össze .Hiszen ,számot ad a tudásáról.Az iskolába azért járnak a gyerekek,hogy olthatatlan tudásszomjukat valamelyest kielégítsék és megfelelő gyakorlati és elméleti tudással vértezzék fel magukat a hátralévő életük sikeressége érdekében.


Vagy csak azért járnak be a suliba, hogy ne legyenek láb alatt és legyenek már valahol ők is.És ha ezt a suliba bejárkálást hosszú ( 4: )évekig gyakorolják akkor az már elismerésre és ünneplésre méltó teljesítmény?Akkor is ha a koszon kívül alig ragadt rá valami?

2012. júl. 9. 20:38
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!