Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » A "színvonalas magyar tanítás"...

A "színvonalas magyar tanítás" abban mutatkozik meg hogy csomó felesleges szir-szart megtanítanak a diákoknak?

Figyelt kérdés
2012. máj. 3. 16:34
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
72%
Igazad van, nagyon sok a felesleges tanulnivaló. De! Ami neked feleslegesnek tűnik, az a másiknak hasznos lehet, és fordítva. Vannak dolgok, amelyek majdnem mindenkinek feleslegesek, azokat ki kellene venni a tantervből.
2012. máj. 3. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim válasza:
25%
Szerintem sok a feleslegesen túlerőltetett dolog,pláne a készségtantárgyakban pl:matek,fizika..Akinek adottsága van rá azt kellene ősszevontan másképpen oktattni,és nem erőltettni a dolgot annál ilyen szinten ,akinek csak gyengén megy!Egyébként nem tartom az oktatási rendszerünket olyan alacsony szinvonalúnak.Én annyit hiányolok belőle,hogy tőbb mozgásra lenne szükségük a gyerekeknek,és hiányoznak az olyan tantárgyak amik később fontosak lehetnek pl:elsősegélynyújtás,háztartási ismeretek.
2012. máj. 3. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
59%

Az általános iskola általános műveltséget ad.


Ha leegyszerűsítjük a dolgokat, akkor nem kell tanulni se, mert az életben maradáshoz elég, ha eszel, iszol, a többi meg megy magától.


Nem csak azért kell tudni valamit, mert használni fogod. Segít, hogy eligazodj a világban, legyen saját véleményed, el tudd dönteni, miben vagy jó, és mit szeretsz.


Sokan - bármilyen hihetetlen - továbbtanulnak. Ebben az esetben nem pótolhatják be mégse fél év alatt azt a 12 évnyi tananyagot, ami ahhoz kell, hogy valakiből mérnök, tanár, ect. legyen

2012. máj. 3. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim válasza:
100%

Az általános iskolában az alapokat kellene megtanulni/tanítani. Sajnos, akik döntési helyzetben vannak, gyakran olyan helyzetekbe kényszerítik a tanárokat, ami senkinek nem jó. Ehhez még hozzájön, hogy nem nagyon láttak gyereket sem. Szerintem az első 4 évben írni/olvasni/számolni(alapfokon) ÉS TANULNI kellene megtanulni. Ezek nem nagyon működnek - sokan még 7-8. környékén is bajban vannak az értő olvasással...

A tananyag akkora, amekkora - viszont egyre kevesebb óra alatt kell ugyanannyi tudásanyagot átadni. Ez szinte lehetetlen, csak átrohannak az anyagon.

Az meg kortünet, hogy információ dömping van. Sokkal több infó áll rendelkezésre és sokkal könnyebben lehet elérni ezeket - ez a halmaz megy a tudás rovására, mert mindenből látnak valamennyit, de az nagyon felszínes.

A magyar oktatás célja jelenleg mintha csak annyi lenne, hogy legyen egy aránylag nagy "massza", közepes (vagy az alatti) tudással, aki "csak" töltelék, és dolgozik minél előbb, mint szakmunkás(tankötelezettség ezért 16 év), és adót fizet...Itt már nem érdemes színvonat keresni, a munkakeresés pedig egy másik kérdéskör.

2012. máj. 4. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim válasza:

Csak a fókuszban gondolják úgy, hogy a magyar oktatás színvonalas.


Amúgy teljes mértékben egyetértek az előttem szólóval.

2012. máj. 4. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Tom Benko ***** válasza:

@2: Mióta készségtantárgy a fizika és a matematika?


Egyébként ha meglátogatnál egy tanárképzőt, meghallgatnád az előadásokat mondjuk módszertanból, akkor rájönnél, hogy nem igazán van felesleges dolog a tanításban. sőt, igencsak le van karcsúsítva, talán túlzottan is...

Az mondjuk tény, hogy a jelenlegi magyar oktatás színvonala a sok "hozzáértő" miatt a béka segge alatt van. Eleve komoly probléma az integráció erőltetése (mindkét oldalnak), ezenkívül az eszetlenül felhizlalt osztályok, az alacsony költségvetés, emiatt az állandósuló és mélyülő eszközhiány, ami miatt aztán a tanulókat is egyre nehezebb motiválni, az alulfizetett, agyonterhelt és motiválatlan tanerő, a pedagógusok megbecsülésének egyre süllyedő szintje, és emiatt a tanári pályára jelentkezők egyre kisebb száma és alkalmassága. Amíg ezeken nem változtatunk, addig az iskolákból csupa-csupa képzetlen, a tanulás szükségességét megkérdőjelező, emiatt folyamatosan és egyre jobban lemaradó fiatalt fogunk kibocsátani.


@Kérdező: Mondjál nekem "felesleges szir-szart"!

2012. máj. 5. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
tegnapelőtt 07:42 adta meg a jó választ!
2012. máj. 6. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim válasza:
Tom Benko minden leírt dolgával egyet értek (főleg az integrációs dologgal), kivéve egyet. Mivel éppen elszenvedője vagyok így én is azt mondanám, hogy a fizika, kémia, matek igenis készségtantárgyak. Mert amíg a történelmet, meg a magyart stb. be tudod magolni, (sőt azt csak bemagolni tudod) addig a fent említett tantárgyakkal akkor tudsz boldogulni igazán, ha megérted őket. Ez viszont az emberek nagy rész számára nem egyszerű dolog. Mellesleg a magyar oktatásról azt gondolom, hogy még így is, hogy mindent megtesznek a színvonal csökkentéséért, valamint a tanítás lehetetlenné tételéért magasabb szinten van mint a világ nagyon sok országában. Konkrét példának most Kanadát tudom felhozni: Most települt ki egy baráti család és azt mondták, hogy a nagyobbik lány, aki itt 11.-es volt ebben az évben - most fejezte volna be, kint mehet az idén érettségizni és a kisebbik lány, aki itt az 5.-et fejezte volna be ebben az évben, kint 8.-ba fog járni. Csak ennyivel vagyunk előrébb az ottani oktatásnál.
2012. máj. 6. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
minél többet akarnak kivenni a tantervből, mindig csak egyre több lesz ... ezt több tanárom is beismerte!!!!
2012. máj. 6. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:
67%

Én soha nem használtam még semmire a kovalens kötést, vagy a másodfokú egyenlet megoldóképletét, egyszer sem kellett elővennem még a négyjegyű függvénytáblázatot, ha valami hétköznapi problémát meg akartam oldani.


Jártam még feljebb is, azokat sem használtam semmire. A technikusin pl. olyan anyagokat oktattak, amik már akkor 10 éve elavultak voltak. Az égvilágon semmire nem lehet használni.


A magyar iskola arra jó, hogy az ember ne unatkozzon huszonvalahány éves koráig, aztán ideje megtanulni valamit, amivel az életben kezdhet is valamit. Az iskolának az életre kellene felkészíteni. Vagy ha úgy tetszik az iskolának arra kellene rávezetni, hogy az embernek mihez van tehetsége, mit szeretne csinálni az életben. Ehelyett kb az élettől veszi el a kedvét. :) Véleményem szerint.

2012. máj. 6. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!