A "színvonalas magyar tanítás" abban mutatkozik meg hogy csomó felesleges szir-szart megtanítanak a diákoknak?
Az általános iskola általános műveltséget ad.
Ha leegyszerűsítjük a dolgokat, akkor nem kell tanulni se, mert az életben maradáshoz elég, ha eszel, iszol, a többi meg megy magától.
Nem csak azért kell tudni valamit, mert használni fogod. Segít, hogy eligazodj a világban, legyen saját véleményed, el tudd dönteni, miben vagy jó, és mit szeretsz.
Sokan - bármilyen hihetetlen - továbbtanulnak. Ebben az esetben nem pótolhatják be mégse fél év alatt azt a 12 évnyi tananyagot, ami ahhoz kell, hogy valakiből mérnök, tanár, ect. legyen
Az általános iskolában az alapokat kellene megtanulni/tanítani. Sajnos, akik döntési helyzetben vannak, gyakran olyan helyzetekbe kényszerítik a tanárokat, ami senkinek nem jó. Ehhez még hozzájön, hogy nem nagyon láttak gyereket sem. Szerintem az első 4 évben írni/olvasni/számolni(alapfokon) ÉS TANULNI kellene megtanulni. Ezek nem nagyon működnek - sokan még 7-8. környékén is bajban vannak az értő olvasással...
A tananyag akkora, amekkora - viszont egyre kevesebb óra alatt kell ugyanannyi tudásanyagot átadni. Ez szinte lehetetlen, csak átrohannak az anyagon.
Az meg kortünet, hogy információ dömping van. Sokkal több infó áll rendelkezésre és sokkal könnyebben lehet elérni ezeket - ez a halmaz megy a tudás rovására, mert mindenből látnak valamennyit, de az nagyon felszínes.
A magyar oktatás célja jelenleg mintha csak annyi lenne, hogy legyen egy aránylag nagy "massza", közepes (vagy az alatti) tudással, aki "csak" töltelék, és dolgozik minél előbb, mint szakmunkás(tankötelezettség ezért 16 év), és adót fizet...Itt már nem érdemes színvonat keresni, a munkakeresés pedig egy másik kérdéskör.
Csak a fókuszban gondolják úgy, hogy a magyar oktatás színvonalas.
Amúgy teljes mértékben egyetértek az előttem szólóval.
@2: Mióta készségtantárgy a fizika és a matematika?
Egyébként ha meglátogatnál egy tanárképzőt, meghallgatnád az előadásokat mondjuk módszertanból, akkor rájönnél, hogy nem igazán van felesleges dolog a tanításban. sőt, igencsak le van karcsúsítva, talán túlzottan is...
Az mondjuk tény, hogy a jelenlegi magyar oktatás színvonala a sok "hozzáértő" miatt a béka segge alatt van. Eleve komoly probléma az integráció erőltetése (mindkét oldalnak), ezenkívül az eszetlenül felhizlalt osztályok, az alacsony költségvetés, emiatt az állandósuló és mélyülő eszközhiány, ami miatt aztán a tanulókat is egyre nehezebb motiválni, az alulfizetett, agyonterhelt és motiválatlan tanerő, a pedagógusok megbecsülésének egyre süllyedő szintje, és emiatt a tanári pályára jelentkezők egyre kisebb száma és alkalmassága. Amíg ezeken nem változtatunk, addig az iskolákból csupa-csupa képzetlen, a tanulás szükségességét megkérdőjelező, emiatt folyamatosan és egyre jobban lemaradó fiatalt fogunk kibocsátani.
@Kérdező: Mondjál nekem "felesleges szir-szart"!
Én soha nem használtam még semmire a kovalens kötést, vagy a másodfokú egyenlet megoldóképletét, egyszer sem kellett elővennem még a négyjegyű függvénytáblázatot, ha valami hétköznapi problémát meg akartam oldani.
Jártam még feljebb is, azokat sem használtam semmire. A technikusin pl. olyan anyagokat oktattak, amik már akkor 10 éve elavultak voltak. Az égvilágon semmire nem lehet használni.
A magyar iskola arra jó, hogy az ember ne unatkozzon huszonvalahány éves koráig, aztán ideje megtanulni valamit, amivel az életben kezdhet is valamit. Az iskolának az életre kellene felkészíteni. Vagy ha úgy tetszik az iskolának arra kellene rávezetni, hogy az embernek mihez van tehetsége, mit szeretne csinálni az életben. Ehelyett kb az élettől veszi el a kedvét. :) Véleményem szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!