Miért tanítanak ennyi fölösleget az iskolákban, amiknek jó részét sosem fogja hasznosítani az ember?
Bevallom én is föltettem már ezt a kérdést. Nem azért, mert annyira lázadó vagyok vagy mit tudom én, mert megtanulom én amit kell(általában), de akkor is. Jó mondjuk ha belegondolok, hogy az én legutáltabb (és nagyjából egyetlen utált) tárgyam az pont hogy elég hasznos(földrajz), és a magyart meg pont szeretem, de tényleg sokszor nem tudom felfogni miért tanuljuk. Mert persze érdekes, meg minden(néha), de nincs igazán szükségünk rá.
Nekem az egyetlen nagyjából elfogatható válasz az volt, amit a 7. válaszoló adott(hogy szélesíti a látókört).(Annak ellenére, hogy nem túl szép stílusban tette)
Azért,mert egy 15-16 éves gyerek nem tudja eldönteni még, hogy mi akar lenni később( jó bocs vannak kivételek, de a nagy átlag eléggé bizonytalan), és ha teszem azt tizediktől már nem tanulna magyart, vagy matekot pl, és később felvételinél mégis meggondolja magát, hogy húú én műszaki pályára akarok menni mégis csak és oda kellene a matek, akkor már mindegy... és sokan vannak így, hogy az utolsó pillanatban döntenek.
egyébként pedig alapműveltség, nem árt ilyeneket tudni, mert lehet, hogy valaki reál érdeklődésű, de ha nem hallana különféle írókról, költőkről, ki tudja milyen szép pillanatokat hagyna ki az életéből, mert igenis jó érzés néha elolvasni egy szép verset, itt legalább megismeri mindenki a stílusokat, tudja, hogy mi való neki az irodalomból. Mondom ezt úgy, hogy soha életemben nem lesz többé szükségem irodalomra, törire stb...
meg ott a matek, azért ez az a tárgy, ami leginkább fejleszti a logikát, amire azt hiszem mindenkinek szüksége van, és a továbbtanulásnál is szinte nem létezik olyan egyetem vagy főiskola, ahol nem lesz rá szükség!
kémiából pedig, ha itt nem tanítják meg az alapokat (elnevezések...stb), aki később ezzel megy tovább és ilyet nem tud, az eléggé rossz helyzetben van...
és sajna kevés óra van belőle, így az érdekességekre nem marad idő, bár ha meg lenne heti 4-5 óra kémia, akkor meg az lenne a baja csomó mindenkinek...
amúgy meg, ha valaki tudja, mire lesz később szüksége, megteheti hogy azokból kiemelkedően teljesít, a többiből meg csak úgy tanulgat... később a pontoknál is lehet duplázni, ha valami jól sikerül és jól megy, a többit senki nem fogja nézni. :)
de azért azt jobb, ha tudjátok, hogy egyetemen ezerszer többet kell majd tanulni, és ha valakiben gimis korában nem alakul ki az a készség, hogy sok mindent megtanuljon (feleslegesen is) akkor később nagy bajban lesz :)
más országoknál érdekes módon működik,hogy egy bizonyos osztály elvégzése után eldönthesse mi érdekli. nálunk attól,hogy egy matek szakra mész nem így van..
nagyon sok a felesleges tantárgy. most érettségizem 6 tantárgyból és NINCS időm rendesen felkészülni a kommunikáció,művtöri,civilizáció és még sorolhatnám milyen tantárgyak miatt. 18 tantárgyam van csak az érettségis évemben. sok tanár azt mondja, lehet nem érdekel, de kettes szintre akkor is tudnod kell. no ja, de egy olyan iskolában ahol 60%tól adják meg mindenből a kettest nem megy olyan egyszerűen. egyszerűen nincs időm próbaérettségiket írni,vagy bárhogy készülni az iskola mellett mert a sok szarság miatt (elnézést a kifejezésért) nincs időm..
8. után tudja a gyerek,hogy szívből rühelli a fizikát vagy nem. el tudja dönteni. ha meg 2 év múlva mégis nekiállna,akkor felveszi plusz órának. de nem normális,hogy én 19 évesen, 30 (!! megszámoltam) különböző tantárgyakat tanultam (média,társadalom, és említettek és még stb..). és ha nem sikerülne a felvételi? egy év alatt itthon ücsörögve milliószor jobban fel tudok készülni mint 4 év után a gimiben (sajnos,de igaz)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!