Igaz lehet az, vagy hallottatok arról, hogy beakarják vezetni kötelezően mindennap a tesi órát? Mi a véleményetek erről?
Minket anno köteleztek arra, h készítsünk feladatokat/sorokat, amit mi csináltatunk meg a többiekkel és ezért kaptunk osztályzatot.
Meg amit nagyon rühelltünk az a 12perces futás=Cooper-teszt!
Nektek is volt??
A kezdeményezést jónak, ugyanakkor kivetelezhetetlennek tartom. Szükséges a fiatalságot a mozgás szeretetére nevelni, de nem több évtizeddel ezelőtt kialakult tornasoros, fejenállós, magasugrós, kötélmászós stb. módszerekkel. Ezzel a diákok többsége méginkább megutálja a testnevelést. Legyen osztályozva, de ne a rendszerváltás előtt készült, besárgult papírú teljesítménytáblázatok alapján. Nem lehet ugyanazon követelmények szerint értékelni egy jó kondícióban lévő, sportos testalkatú tanulót egy kicsit elhízottabb társával. Mindenkit saját magához, saját fejlődéséhez képest kellene értékelni.
Mint ahogy sokan írták, az intézmények infrastruktúrája nem tenné lehetővé, hogy minden osztály, minden nap bejusson a tornaterembe, a legtöbb helyen így is egyszerre 2 osztálynak van testnevelés órája. És valóban 10 perc nem elég a nyugodt öltözésre és tusolásra, ezért testnevelés órák után minimum egy lyukasórának kellene következni, hiszen valóban nem túl kellemes még 5-6 tanórát izzadtan végigülni.
Nekem egyébként nagyon szimpatikusak az amerikai filmekben bemutatott, minden iskolához tartozó tornacsarnokok, illetve sportpályák lelátóval. Ott a fiúk többsége focizik vagy kosarazik, a lányok pom-pomoznak. Ezeknek sokkal több értelmét látom, természetesen hazánk anyagi lehetőségei ilyen létesítményeket sajnos nem engednek meg. De olyan szempontból érdemes lenne ezt megfontolni, ha nincs is meg ez az infrastruktúra, a testnevelést nem feltétlenül osztályszinten, hanem korcsoportszinten lehetne szervezni.
24/F
"Emberek. A kézenállásnak, szekrényugrásnak stb. az is a célja, hogy az emberek ügyesedjenek, a mozgáskoordinációjuk javuljon, és ne csak a lábuk izmosodjon a focitól/futástól."
- Illetve, hogy a kevésbé ügyes diákokat meg lehessen alázni. Valljuk be, nagyrészt ez van. Nem segít a tanár, fejleszti a készségeiket, hanem elvárja, hogy teljesíts, és Te van a selejt, ha nem megy.
Az a tanárok hibája, hogy nem segít. Van aki igen, csak tényleg nagyon kevesen. És gondolj bele: mennyivel egyszerűbb nekik olyanokkal foglalkozni, akik meg tudják csinálni a gyakorlatokat szinte maguktól, teljesen egyedül. Nem kell nekik segíteni. De ez mindenhol így van. Matektanár is (általában) azokat bírja jobban, akik jók matekból, jobban rááll az agyuk - és persze igyekeznek is.
Szóval szerintem az alapkoncepció ez volt, emiatt találták ki a gyakorlatokat - meg hogy persze változatosabb is legyen az óra, és valljuk be, ezek érdekes gyakorlatok, főleg akiknek megy - az más kérdés, hogy a tanároknak így egyszerűbb
Ez az "elhízott" szó ott, nagyon nem igaz.
Én se vagyok vékony, de az egyik legjobb futó, hegymászó, röplabdás és kosaras csaj is. Úgyhogy ez egyből kiesett.
De egyébként, én is utálok tesizni. Nem is az, hogy rossz, mert nem lenne az, ha nem csinálnánk olyanokat, hogy kézenállás (nálunk egyik tanár se vállalt felelősséget érte, ha fejre esünk) és társai. Mi kiharcoltunk, hogy gyúrhassunk. Szépen izmosodtunk. :) Szerintem nem is az a baj, hogy sok lenne, csak azért a padból/reggel be a tesire, és kúpert meg mindent sz*rt futni úgy, hogy szinte egész nap ülünk meg ilyenek, nem nagyon kényelmes dolog. utolsó órába fáradtak vagyunk, de akkor levezetésnek jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!