Szerintetek az iskolában kapott jegyek tükrözik a gyerekek tényleges tudását?
Elméletileg arra találták ki a rendszert, hogy tükrözze. Általánosságban tükrözi is, vagyis ha valaki folyamatosan kettes, az biztos, hogy nem tud úgy teljesíteni, mint ugyanabból a tantárgyból, ugyanannál a tanárnál ötösöket szerző.
A különbség persze nem kizárólag a tudásból fakad, hanem lehet probléma a megértésben (rosszul magyaráz a tanár, az egyik érti, a másiknak meg túl kevés az összefüggés), lehet diszlexia-diszgráfia a háttérben (vagy diszkalkulia), vagy az egyik diák túlságosan izgul a számonkérés előtt, ezért "leblokkol" stb. Az ilyeneket elméletben észre kéne vennie a tanárnak.
Azonban azt nem vitathatjuk el, hogy igenis tükrözi a tényleges tudást (is). Egy erősen fluktáló, relatív mércén mérve, persze.
Elméletileg igen. A gyakorlatban három különböző dologhoz kell igazodni: A gyerek saját képességeihez, az osztály átlagos képességeihez és a tananyag elvárásaihoz. Ennek eredménye, hogy a jegyek csak a többi ismeretében mutatják a realitást.
Még vadabb eltérések vannak az olyan tárgyaknál, amiknél az értékelés nem teljesen objektív. Ilyenek például a különböző készségtárgyak vagy az irodalom.
Ezt van hivatva kiküszöbölni a kompetenciamérés, azonban némely tanárok gerinctelensége miatt ez sem igazán működik.
Tegnap 20:02-nek:
Elméletileg jegyet csak a tanulási teljesítményért lehetne adni, ezt minden módszertani órán verik a fejünkbe. Eléggé gyenge tanár az, aki mégsem így cselekszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!