Miért szégyen, ha valaki nem tud helyesen írni, és miért nem szégyen az, ha valaki hülye a matematikához?
Természetesen szégyen mindkettő, bár utólag visszagondolva nem gondolkodtam volna így. Engem is úgy rugdaltak át matematikából általános iskolában, mégis valahogy úgy hozta a sors, hogy mérnöknek tanulok, és megajánlott jegyem van belőle.
Csak elkeserítő látni, hogy a legtöbb "hova jelentkezzek továbbtanulni?" kérdésben ott a "nem vagyok jó matekból" is.
Ezután csak a diploma kedvéért elmegy az ember valamilyen teljesen semleges szakra, amivel csak szerencsével tud majd kezdeni valamit.
De miért van ez, hogy az teljesen elfogadott, hogy matematikából valaki hülye?
a matek más tészta, nem mindenkinek van feje hozzá.
tény, hogy a helyesíráshoz is kell érzék, de ha valaki olvasott, figyelmes, nagyjából el tudja sajátítani, nem igényel logikai készséget, mint a matek.
ha pedig valakinek nagyon gyatra a helyesírása, arról azt feltételezik, és legtöbbször joggal, hogy nem művelt, vagy figyelmetlen, hanyag, szétszórt ember.
a kettő közül az egyik általában igaz.
Szerintem nem beállítottságtól függ az esetek nagy részében. Én is voltam kettes tanuló, még középiskolában is. Talán a végére összeszedtem egy hármast, de utána folyamatosan az iskolában szünetekben is matekoztam, mert rájöttem, hogy mi akarok lenni. Szóval én már csak tudom, hogy milyen az, amikor valaki "nem ért a matematikához".
Persze a nagy lemaradást pótolnom kellett rendesen. Egyetemen is folyamatosan olvasom a középiskolás tankönyveket, és legalább 1.5 hetet tanulok 1-1 zh-ra, persze úgy, hogy iskola után hajnali 1-ig.
A geometria tanárom mondta, hogy egy gyereket, akinek nincs érzéke hozzá, meg lehet tanítani 4-es szintre, csak szorgalom kell hozzá.
Meg is lett az eredménye. Lesz a következő félévre olyan 10-15 mintaterves, és egy vizsga választ el attól, hogy benne legyek ebben a csoportban, méghozzá nem is legutolsó helyen.
Sosem bírtam megérteni, miért kell másokat bántani, ha saját magad sem vagy tisztában pár dologgal. Az első pl. nem tudja, hogy a matekot kisbetűvel írjuk, a 3. és 5. pedig elfelejti, hogy a mondatokat nagybetűvel kezdjük.
Bár lehet, hogy csak mindenki matematikusnak készül...
Nos szerintem a matematika középiskolás szinten nem vészes feladat, főleg úgy, hogy ott felkészülsz 2-hét anyagából (amit meg lehet csinálni egy nap alatt, ha kedvetlen az ember 2) és bőven megvan a hármas.
Ehhez kéne pár feladatmegoldás, aztán az elmélet elolvasása.
Ész se kell hozzá, csak rutin, a logika meg fejlődik magától.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!