Nem tartjátok abszurdnak, hogy az iskolákban nem lehet használni, sőt, le kell adni a telefont?










Nem. Nagyon helyes, hogy korlátozzák.
Sokan fel sem fogják mennyire káros, és mennyire hasznos, hogy pár órán keresztül nem használod. Talán megelőzhető a brainrot.















És az nem abszurd,hgy hiába van az egyébként érthető tiltás óra alatti használatra, azt le@arják?
Nehogy már bárhol, bármikor azt lehessen csinálni, amit akar.
Te hogyan is oldanád meg a helyzetet?
Erre mondjál elfogadgható megoldást!
Rögtön Veled lennék..





Inkább abban látom a problémát, hogy a tanárok nem akarják elfogadni, hogy itt a digitalizáció.
Nekem középsuliban (kb 5 éve), volt hogy telefonnal felregisztráltunk egy kvíz oldalra, mindenkinek a saját nevét kellett beírni és azzal írtuk meg a dolgozatot. 10 perc alatt lezajlott. Kint voltak a válaszok, eredmények, 3 perc alatt beírta a krétába a jegyeket és folytatódott az óra. Imádtam, hogy ilyen innovatívan alkalmazkodtak a digitalizációhoz.
De volt, hogy nyelvtani szabályra kellett rákeresnünk, akinek nem volt tankönyve nézhette PDF-ben a feladatokat stb. Nem elvenni kell, hanem megtanítani használni tanulásra.
Aki meg nem akar figyelni attól mindent is elvehetnek, inkább a plafont fogja nézni vagy a többieket piszkálni. Míg ha van telefon bedugja a fülesét és csendben játszik. Ez már az ő és a szülei felelőssége, nem a tanáré.





Ennek a telefonfüggés az oka. A társas élet helyett sokan inkább a telefonjukba bújtak, és legtöbbször nem tanulmányi céllal.
A tanárok most is kiadhatják tanuláshoz, vagy például egészségügyi alkalmazásra.










"Inkább abban látom a problémát, hogy a tanárok nem akarják elfogadni, hogy itt a digitalizáció."
Ez a szokásos, közhelyes reakció, ami egyáltalán nem igaz.
Nem csak, hogy elfogadja sok tanár a digitalizációt, de fel is használják. Sőt, rengeteg eszköz van (pl. interaktív tábla, kivetítő), amely segíti a munkát.
De nektek a digitalizáció kimerül a mobiltelefonban. Itt az EGYIK probléma.
Ennél sokkal nagyobb probléma a folyamatos telefonhasználat, amelyre kondícionálódik most már szinte mindenki 60 éves korig (vagy afölött). Önmagában az is káros, hogy az ember hozzászokik, mindig legyen valami, ami kitölti az űrt, illetve hogy a fókusz időtartama lecsökken, nem képes a kéznél lévő telefon miatt elmélyülni egy munkában, kreatív lenni. Ennél még nagyobb probléma, hogy egyes tartalomgyártók, kifejezetten a fiatalabb generációkat megcélózva nem csak olyan tartalmakat gyártanak, amely az űrt kitölti, hanem kifejezetten azt éri el, hogy még többet bámuld. Szakirodalom támasztja már alá, hogy a telefonhasználat egyeseknél már hasonlóan működik, mint a drog (beleértve a függőséget és a negatív hatást), hogy a brainrot egy valós dolog.
Ha a drogot lehet tiltani, a telefont miért nem?
Értem én, hogy hasznos lehet órán, de valljuk be, ez sokszor csak ürügy, hogy a diák a kezébe vehesse a telefont, a tanárnál taktikai döntés, hogy ha már úgyis ott a gyerek kezében a telefon. Vannak erre hatékony alternatívák, mindenre gyakorlatilag, amit felsoroltál.
Igaz, hogy meg lehet tanítani helyes használatra, de első körben meg kellene tanulni a veszélyeit, illetve leküzdeni a késztetést, hogy folyamatosan használjuk. Ennek viszont nincs kerete egyetlen tanórán belül sem.
Az meg nem úgy megy, hogy bemegyek, és azt csinálok, amit akarok, mert úgyis a szülő felelőssége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!