Az iskolákban még mindig elveszik a telefont?
Az, hogy te nem ismersz olyan embert, aki tudatosan használja, nem jelenti azt, hogy nincs ilyen. Az én iskolámban szerencsére foglalkoznak ezzel a témával, én is és az osztálytársaim is tudjuk használni az okoseszközeinket.
Igen, igazad van, ahhoz, amit tanultam, nem kellett közvetlenül okostelefon, tényleg sokkal kényelmesebb és gyorsabb volt így. Szerintem abban a világban, amiben most élünk, minden egyre gyorsabb (nyilván ennek számos hátránya lehet), éppen ezért volt számomra is fontos az, hogy gyorsabban tudjak tanulni, információt szerezni, és ehhez kiváló lehetőseget biztosított az online világ és az okoseszközök.
Nem teljesen értem, hogy számodra miben különbözik egy számítógép és egy telefon, mert nekem gyakorlatilag semmiben, mindkettőt hasonló célokra és szinte ugyanannyit használom.
Rossz az értékrend...
Ezt pedig szintúgy kellene tanítani... Dehát egy mainstreamben fertő világrendben ezt aligha fogják
Kb olyan hazug tanulmány lenne, mint a CSR létezése a mai vállalati életben
#6 >Nem, ezt be KELL tartatni! Elvenni, konzekvensen a nap elején, nap végén visszaadni!
-El kell olvasni a törvényt. Nem hatalmaz fel arra, hogy megmotozzam a tanulót vagy átkutassam a dolgait, elvenni sincs jogom. Neki kötelessége önként átadni a tanítás megkezdése előtt. Ha meglátja nála valaki, pl. a folyosóügyeletes tanár a telefont, akkor felszólítja, hogy adja át a nála lévő telefont vagy igazolja, hogy nincs nála. Ha nem igazolja (pl. nem pakolja ki a táskáját), nekem akkor sincs jogom átkutatni, méginkább nincs jogom elvenni a telefonját, maximum adunk neki valami fegyelmi büntetést.
A gyakorlatban erre nálunk még nem volt példa, ha valakinél megláttuk a telefont, és mondtuk, hogy akkor adja le, simán átadta.
A törvényben nincs leírva, hogy ezt szankcionálni kellene, és ha igen, hogyan. Az iskola persze dönthetne úgy, hogy ezt az "elfelejtette reggel leadni" esetet is bünteti valahogy, de a mi iskolánk nem döntött így.
>Ha nyújtod a kisujjad, a karod kell nekik.
-Világosan meg kell húzni a határokat. Jelen esetben azt, hogy nem veheti elő.
Kedves 13!
Teljesen igaz, hogy a tanárnak nincs joga átkutatni stb. a diák cuccait, ugyanakkor ha a beszolgáltatás ellenére is használja, abból könnyen lehet fegyelmi is, hisz ez nem csupán a házirend egyik pontja, hanem kifejezetten kiemelt intézkedés.
Az utóbbi állításnál meg elméletben jól hangzik az, amit írsz és igaz is lehetne, ugyanakkor naivitás azt gondolni, hogy 10 diákból mind a 10 ezt tartani is fogja. Mindig lesznek olyanok, akik - divatos szóval élve - bepróbálkoznak. Nyilván minél erősebb sanctiot helyezünk kilátásba, amihez konzekvensen tartjuk is magunkat, akkor nyilván ez az arány csökken, de mindig lesz egy minimális hányad, aki "okosba meg akarja oldani".
Sajnos ez tanári oldalról csak úgy működik, ha nincs a diákoknál semmi és a szabály ignorálásának következményei vannak. Ismerek nem 1 diákot, akit kiközösítettek, és ezt jórészt az okoseszközök sutyiban történő alkalmazásának köszönheti...
Társadalmi vetülete is van.
Persze tanári és egyéb oldalról is vannak felmerülő kérdések.
#14>hisz ez nem csupán a házirend egyik pontja, hanem kifejezetten kiemelt intézkedés.
-A házirendet az iskola határozza meg, nyilván a törvény szabta keretek között. Ez a törvény (pontosabban kormányrendelet) semmit nem ír elő az alkalmazandó iskolai büntetésekről, így a tantestület olyan szabályokat hoz, amit akar. Valójában nem, mert az igazgató szerene következő ciklusban is maradni, akkor hajlik a tankerület szabályainak elfogadására - de ez jelen esetben is néha fura eredményre vezet. Az egyik gyerekem iskolájában pl. az a szabály, hogy a tanulók nem vehetik elő a telefont az iskolában, óra elején pedig kiteszik a katedrára, ahonnan óra végén visszaveszik és a táskájukba helyezik. Ez nem egészen az, amit a törvény megfogalmaz, mégis erre bólintott rá a tanker (az első próbálkozásuk az volt, hogy mindenkinek megengedik egész évre a Krétában, végül ez lett a kompromisszum)
>Ismerek nem 1 diákot, akit kiközösítettek, és ezt jórészt az okoseszközök sutyiban történő alkalmazásának köszönheti...
-Ennyi erővel a fiúk péniszét is levághatjuk, mert ismerek egy csomó esetet, amikor megerőszakoltak valakit. A mobil a kiközösítés eszköze és nem oka - régen is volt. De ennek megvan az az előnye, hogy rögtön bizonyíték is van az esetről. Ahogy sok másról is - és szerintem jobb, ha napvilágra kerülnek a dolgok, mint ha szőnyeg alá lesz söpörve. A fő proléma, hogy folyton stimulálják az agyukat a mobilnyomogatással és ettől kevésbé lesznek fogékonyak mind a tanulásra, mind a szociális kapcsolódásra, az megoldódott attól, hogy nem nyomogatják folyamatosan.
Amíg működne a köztes megoldás, még mondanám is, működjön, de hidd el, hosszabb távon nem fog működni. Vagy konzekvens szigor vagy elveszted a diákokat.
Konzekvens alatt azt értem, hogy nincsenek kivételek és neveljék bele a tanárok a fiatalokba más ember iránti tiszteletet és azt, hogy vannak direktívák, amiket igenis megmondanak nekik és ahogy egyre több dolgot tesznek le az asztalra, egyre inkább változik/lazul az irányelv.
Félek, ez fordítva nem fog menni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!