Szerintetek beválna az új általam kitalált tanulási technika?
A jó tanulási technika az, ami beválik.
Én ezt, amit leírtál, nem látom teljesen erdetinek, ráadásul sok területen nem értem, hogyan működne, és feltételezi, hogy (utána)olvasgatással bármi elsajátítható (de nem így van). Ráadásul nehezen alkalmazható ott, ahol a tananyag többségében új.
A másik probléma, hogy bár próbál lavírozni az intenzió (elmélyülni adott szövegben) és extenzió (extra háttéranyag) között, túlságosan nagy hangsúlyt fektet az analitikus megközelítésre, nincs szintézis, kimarad az, hogy a sok ismeretből hogyan lesz egy koherens egész, illetve az hogyan illeszkedik tárgy többi témájához. Értsd: képes legyél az egészet két-három mondatban, lényegretörően összefoglalni.
De tisztázásképp: semmilyen tanulási technika nem épít a magolásra. "A tanulás egy rendszerben vagy irányított részrendszerében a környezettel kialakult kölcsönhatás eredményeként előálló, tartós és adaptív változás." (Nahalka) A magolás az memotechnikákról szól, és olyan dolgok memorizálásáról, melyet az illető ideiglenesen szeretne megjegyezni, nem pedig elsajátítani.
Az az érzésem, hogy forradalmi módszered alapja, hogy alapvetően értetted félre a tanulás fogalmát.
Alapvetően egyetértek az első válaszolóval.
Szerintem a magolás nem rossz, a tanulási technika úgy gondolom függ a tanulandó mennyiségtől és típusától, valamint a tanulás céljától. Ha egy nyelv szókincsét tanulod, ahol meg kell tanulnod egy új nyelven, hogy a der Tisch az asztal, a pencil a ceruza, ott nincs mit érteni, azt el kell fogadni és megtanulni, de ennyitől még az ember nem tanul meg sem beszélni, sem mondatokat alkotni, még akkor sem, ha többezer kifejezést az ember megtanul. A magolás akkor rossz, ha az ember csak magolásra épít, és nem keres logikai összefüggéseket, nem gondolkodik, de például azon, hogy a pencil angolul a ceruza, a der Tisch meg németül az asztal, nincs mit túlgondolni. A nyelvtanulásnak egy része szükségképpen magolás. Nekem sokszor segített az, hogy mondatokat bemagoltam, megjegyeztem ezáltal a mondatszerkezetet, és könnyebb volt idővel már attól függetlenül önálló mondatokat megfogalmaznom az adott nyelven. Az már más kérdés, hogy az ember ezt leírja újra meg újra, és hangosan kiejti közben, vagy szókártyákkal játszik, vagy miként sajátítja el tartósan a szükséges szavakat. Az orvosnak is ismernie kell az izmok, csontok neveit, egy eljárás pontos lépéseit, amin nincs mit "felülbírálni". Én a te leírásodban azt látom, hogy számodra az a baj, hogy az emberek nem használnak logikát, nem gondolkodnak. Minden ismeretnél fontos a gyakorlás, mert idővel kikophat, és a suliban önállóan kell tudni ebbe energiát fektetni, mert ha fél év eltelik két összefüggő, de különböző tárgyakba tartozó tananyag között, akkor már az időmúlás is egy hátráltató tényező. A tanulási technikákból azért van sok, mert mindenkinek más válik be, és máshogy, és más-más területre alkalmazhatóak.
Azt nem tudom, hogy a technikád egyedi lehet-e, vagy átfed-e más technikát, mert nekem bizonyos részeiben elég ismerős volt. Ha valakit most rávennék arra, hogy dobjon el mindent, és két hét múlva vizsgázzon le nekem az adózás rendjéből, ott kb. az egész a "minden új", "nem értem" kategória lenne :D Csak mutatom (adózás rendjéről szóló törvény):
"Az adójogviszonyokban a jogokat rendeltetésszerűen kell gyakorolni. Az adótörvények, önkormányzati rendeletek alkalmazásában nem minősül rendeltetésszerű joggyakorlásnak az olyan szerződés vagy más jogügylet, amelynek célja az adótörvényben, önkormányzati rendeletben foglalt rendelkezések megkerülése."
Mi az adójogviszony? Mi az, hogy jogviszony? Mi az a jog, milyen jogok létezhetnek? Mitől lesz egy használat rendeltetésszerű? Ezek mind olyan fogalmak, amiket számos törvény alkalmaz, de nem írja le külön a jelentését. Aki már jogász, annak mondanak ezek valamit, rosszabb esetben is legalább "dereng", de aki úgy akar többet tudni, az adózásról, hogy semmi alapismerete nincs, annak viszont önmagában ez a tanulási technika szerintem önmagában kevés, ezeket a fogalmakat meg részben érteni kell, de részben tudni is felsorolni, mert ha például az egyik megkérdezett fogalom egy nyolctagú felsorolásból áll, és az ember csak háromra emlékszik, és ha látja a többit, és akkor beugrik, az elegendő lehet sok esetben, de lehet olyan helyzet, ahol utánanézés nélkül kell tudnia mind a 8 felsorolási elem ismeretében reagálnia. (Most csak az adózás ugrott be személyes okok miatt, de amúgy egy orvosi leírással, építészeti szakcikkel is el lehetett volna játszani.)
Szerintem a magolás nem választható el a tanulás részétől, viszont sok esetben a magolás "később érik be". Én annak idején szerintem főleg csak magoltam kb. hetedik osztályig, viszont azt elégé jól, alaposan, hosszútávon is megjegyezve. Utána meg elkezdtem a kapcsolatokat felfedezni, kialakítani, keresni, ami a munkámban is előrevisz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!