Szerintetek váltsak, vagy hagyjam ott az egész egyetemet?
#3 Attól nem lesz valaki pocsék matektanár, hogy a matekos tárgyai nem mennek egyetemen, tanárin. A nagyrésze olyan az anyagnak, hogy emelt szintű érettségi felkészítő során SE fogja tanítani. Gyakorlatilag a tanári matek része olyan, mint a matematikus bsc mínusz a specializáció, meg még mínusz egy-két tárgy, plusz szakmódszertan. Ja, meg főleg első félévben pár középsulis anyagot ismétlő tárgy van még pluszba.
Rám pl magántanítványok nem panaszkodnak, versenyre is készítek fel, de egyszerűen minden tárgyammal szenvedek egy kicsir, ami kifejezetten egyetemi matek, kettes-hármas vagyok.
Inkább itt az a kérdés, hogy végig tudja-e csinálni a kérdező. Ha nem, akkor inkább hagyja, mert annak nincs értelme, ha valamikor inkább félbehagyja, és zenetanár se lesz.
6-os, ugye tudod, hogy 2022-től lebutították a tanári képzést? Már külön szedték őket a BSc-sektől.
Azért annak az egyváltozós analízisnek, ami benne maradt a tantervben, nem kéne gondot okoznia a kérdezőnek. Az én időmben többváltozós és komplex analízis is volt. Differenciálegyenleteket is tanultunk, ezek versenyeken is vannak. Ja és diffegyenletek nélkül fizikát se tudsz normálisan tanítani egy fizika szakos osztályban.
"Attól nem lesz valaki pocsék matektanár, hogy a matekos tárgyai nem mennek egyetemen, tanárin."
Na ne...
"Rám pl magántanítványok nem panaszkodnak, versenyre is készítek fel, de egyszerűen minden tárgyammal szenvedek egy kicsir, ami kifejezetten egyetemi matek, kettes-hármas vagyok."
Azért ne ez legyen már a színvonal, könyörgöm...
#7: két visszatérő dolgot tartok nevetségesnek ezen az oldalon. Az egyik az "azénidőmben" féle teljesen irreleváns kitekintéseket. A másik az az alapvetés, hogy ha valaki nem tud valamit megtanulni az egyetemen, akkor sosem fogja, és az egyetemi eredmények meghatározzák az egész karriered.
Te hoztad mindkettőt.
Én pl. nagyon okos gyerekeket tanítok egy elitgimnáziumban. Néha olyan meredek kérdéseket tesznek fel témába vágóan (de már nem középsulis anyag), hogy pár másodpercig el kell gondolkodnom. Na ilyenkor mit csinálna a kérdező?
Szerencsére én tudok meríteni az egyetemi ismereteimből, így semmilyen kérdés nem marad megválaszolatlanul.
#7 Hát én pont '22-ben kezdtem, és valahogy nem érzékelem ezt a nagyon drasztikus lebutítást, amiről beszélsz. Amiket felsorolsz, hogy a '22-es képzésben nincs, azok nagyobbrészt nekünk lesznek/voltak. Konkrétan az összes matekos tárgyon (ami nem gyakorlatilag egy középsulis ismétlés) a bsc-sekkel közösek az óráink, ugyanaz a követelmény.
Diffegyenletek egyébként benne vannak a tantervbe (nálunk), de nem értem, hogy ennek mi köze a fizika tanításhoz. Ha szükséges a fizikatanításhoz, akkor merem feltételezni, hogy benne van a fizika szakos képzésbe, lévén, hogy semmi nem garantálja azt, hogy aki fizika tanárin van, annak pont a matek a másik szakja. Ja és fordítva se biztos, hogy annak a matekszakosnak fizika a másik szakja.
Nekem például idegennyelv a másik szakom. A büdös életben nem fogok fizikát tanítani, max, ha helyettesítek(azt is elég gyér színvonalon valszeg, mert gimiben nem érdekelt, aztán soha többé nem foglalkoztam semmit a témával).
Meg mi ne legyen a színvonal? Az, hogy nincsenek hű de fényes jegyeim olyan dolgokból, amiket soha senkinek nem kell megtanítanom? Szerintem ez irreleváns. Az fontosabb, hogy amit a gyereknek tudnia kell, azt érthetően magyarázd el. Nálam az a terv, hogy általános iskolában fogok tanítani. Ezzel nem azt mondom, hogy az általános sulis tudás ismétlésének kéne lennie az egyetemnek, meg persze, nyilván tudják többet, mint egy gimnazista, mégiscsak taníthatnék középiskolában is, ha végzek. Én szimplán azt mondom, hogy tanításkor mondjuk nem hiszem, hogy problémát fog jelenteni az, hogy lineáris algebrából anno kettest kaptam a vizsgán, mert egyrészt látszott, hogy a kihúzott nem tom minek a bizonyítását nem értettem, ezért csak bemagoltam, másrészt meg nem tudok kifejtési tétellel determinánst számolni.
A magántanítványaimnál se okozott ez gondot. Ellenben van olyan gyerek, akit egy évig korrepetáltam, és év végén négyes lett matekból, előző év végén meg kegyelemkettese volt. Ehhez nem kellett semelyik olyan tárgyamnak a tudása, amiből hármast, ne adj isten kettest kaptam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!