Gáz dolog csalni egyetemen?
9: ez azért van, mert a topegyetemeken tanulók diplomája is értéktelenedik, ha egy egyetemen csalás van. Nálunk ilyen jellegű probléma nincs, mert nincs topegyetemünk.
SOTE-n vagyok érintett, csalódást kell okoznom, van puskázás és ügyeskedés, bár az esetek többségében azért nem durván.
Egyébként az oka nem is csak az egyetemekben keresendő, hanem ez az általános magyar morál. A munkát megveti, az ügyeskedést (már a szó is elképesztő, hogy pozitív tartalma van) meg sikknek tartja a társadalom. Az a menő aki minél több adót csal, minél messzebbre jut minél kisebb teljesítménnyel.
#11. "ez azért van, mert a topegyetemeken tanulók diplomája is értéktelenedik, ha egy egyetemen csalás van. Nálunk ilyen jellegű probléma nincs, mert nincs topegyetemünk."
Nyilvánvaló. És ha akarunk egyszer egy magyar topegyetemet, ott először ennek és még pár rossz beidegződésnek is meg kell szűnnie, sajnos nem úgy működik, hogy majd ha topegyetem leszünk, elég akkor abbahagyni az önsorsrontást. :)
"SOTE-n vagyok érintett, csalódást kell okoznom"
A SOTE egészét mondjuk annyira nem csodálom, de mondjuk meglepne, ha az orvosi karon nagyon sok kipuskázott ZH/vizsga lenne.
"hanem ez az általános magyar morál."
Ezt viszont ne kezdjük el! Amint szerez némi külföldi tapasztalatot az ember, rájön, hogy egyszerűen a marketingünk rosszabb, mint másoké, és persze hajlamosak vagyunk saját magunkat lehúzni ezzel a folyamatos önostorozással (nem összekeverendő a hibáinkkal való szembenézéssel).
Mi itt szörnyülködünk a magunk kis észak-balkáni szemétdombján és azt hisszük, hogy máshol jobb, mert ott esetleg civilizáltabb a környezet, nagyobbak a fizetések és nagyon szeretnénk HINNI, hogy ott jobb és erkölcsösebb élet van. Hát egy nagy lóf@szt :(
Tudod, hány millió németnek van például svájci (és liechtensteini és luxemburgi) bankszámlája? Egy olyan bankszámla annyival drágább mint egy német banké, hogy csak annak éri meg ott pénzt tartani, aki bűncselekmény útján szerezte (itt az egyszerűség kedvévért a nem adózott jövedelem is bűncselekmény: adócsalás). Ehhez képest egész életemben hallgatom a sok öngyarmatosító véleményt itthon, hogy "hát a német az nagyon tisztességes, bezzeg a szar magyar". De gondolom, az olaszokat nem kell említenem, az elég köztudott hogy mit művelnek. Nem csak az EU-pénzeket lopják el úgy, hogy "Brüsszel" ezt már-már természetesnek veszi, hanem az adócsalás is csúcsra van járatva. Egy csomó olasz családi vállalkozás úgy bizniszel, hogy az exportra szánt termékek ellenértékét eleve a svájci bankszámlájára kéri. Ezek köztudott dolgok és nem történik semmi. Ez a "Nyugat". Ehhez képest lennénk mi a elmaradott észak-balkáni csőcselék...
Igen, gáz! De érthető, hiszen az anyag még gázabb...!!
El kéne már törölni a sok lfsz semmire sem jó zagyvalékot!
Nálunk (kifejezettem erősnek mondott hely, direkt nem írom le) alap. De őszintén, amíg az oktatók MINDIG ugyanazokat a kérdéseket teszik fel újra és újra és újra évtizedeken keresztül, addig a jó eredmény érdekében ezt csinálod és kész. Ha elvonatkoztatunk a COVID-os online vizsgáktól, szerintem valahol az is csalás, ha csak a régi kérdéseket vágod be (és simán 4-5-öt kapsz), mert soha nem esik be 1-1 új kérdés. Nem egy-egy kurzuson, hanem kb. az összesen! Persze, ez így nem tudás, de ha egyszer ez az eredményes, akkor ki az, aki saját maga ellensége??? Én mindig igyekszem sokat hozzáolvasni, sokat járok könyvtárba stb., de az az alap, hogy a régi kérdéseket bevágom. (És vizsgaidőszakban már szinte csak ezeket ismétlem.)
Amikor elkezdtem az egyetemet, akkor megdöbbentett ez a fajta oktatói igénytelenség:( De persze, gyorsan alkalmazkodtam:)
Amit a vizsgákra tanultam, abból szinte mindent elfelejtek nagyon gyorsan. De amik több kurzuson vagy gyakorlaton is előjönnek, azok a dolgok megmaradnak, és az a lényeg.
"Amit a vizsgákra tanultam, abból szinte mindent elfelejtek nagyon gyorsan."
Na, ez az...!
Mi értelme a diákok fejét teletraktálni felesleges dolgokkal ?!
Valszeg azért, hogy ne maradjon hely/idő a valóban fontos dolgoknak...
Szomorú! :(
Ráférne már egy alapos reform az oktatásra, hogy hasznosítható tudás-központú legyen és ne vizsgaközpontú!
Szerintem tudni kell mérlegelni, hogy hol fér bele neked, hol nem. Ez tulajdonképpen rajtad múlik. Én úgy vagyok vele, hogy nem csak a papírért járok egyetemre, hanem a hasznos, később is értékesnek ígérkező tudást valóban szeretném elsajátítani. Azokra a vizsgákra, amelyek a tényleg fontos tárgyaimból vannak, próbálok mindig becsületesen készülni, igyekszem legjobb tudásom szerint tanulni, és nem csalok. Mivel viszont egyházi egyetemre járok, vannak kötelezően teljesítendő vallással kapcsolatos tárgyaim, amelyek (kövezzetek meg) egyáltalán nem izgatnak, és nem is lesz rájuk szükségem a szakmámban. Ezeken a vizsgákon nem érzem akkora problémának, ha néha puskázásra vetemedek. Főleg akkor, ha összesűrűsödnek a vizsgák a vizsgaidőszakban, és mondjuk egy másik, fontosabb és nehezebb tárgyra való készülésre is fel tudom használni ugyanazt az időt.
Lehet, hogy nem szép dolog, de úgy érzem, ettől még kompetens, jó szakember leszek, vagyis remélem, de hogy nem ezen fog múlni, abban majdnem biztos vagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!