Miért megy ennyire nehezen a gyerekeknek a matek?
Én sajnos azok közé a diákok közé tartozok, akiknek kell az, hogy "miért".
Nem tudok magolni, ha valamit megértek, hogy azt miért úgy kell, rájövök a nyitjára, akkor onnantól megy. Ez bármire igaz, nem csak a matekra.
Sajnos általánosban nagyon rossz volt a matek tanárom, semennyire nem foglalkozott velünk, sőt..
Középsuli talán harmadik évében lett normális matektanárom, ahol megértettem az egyenleteket, a geometriát meg még pár apbórbb dolgot, de nem az alapokból. Az alapok hiány súlyos gond volt nálam, amit ugye már egy jó tanár sem tudott orvosolni.
Valamint igen, önszorgalom sokat dob a dolgon. De nem mindegy, hogy láttál-e már kereket és csak újra fel kell találni, vagy találd fel a kereket. Egyetemen van olyan tárgyam ahol egy alap tudással önszorgalomból sok óra belefektetett idővel, áttanult éjszakákon át, de nagyjából megtanultam az anyagot.
Míg másik tárgyól nulla alappal, az órán való jelenlét, plusz pár óra tanulással ötössel teljesítettem a tárgyat.
Nagyon nem mindegy, hogy ki az aki tanít, mennyire jól magyaráz. Nekem kell a tanári magyarázat, az önerő sajnos kevés.
A gyerekek nagyon kevés tudással mennek már általános iskolába is. Alap dolgok nem mennek. Ott pedig nagyon gyors a tempó, nincs idő arra, hogy kellőképpen bevésődjenek olyan alapműveletek, amelyekre a többi épülni fog. Ha csak egy valamin elcsúszik, vége, sosem fog menni a matek. Ez nem a tanár hibája, hanem a tantervé, amely nincs összhangban a gyerekek életkori sajátosságaival.
Plusz, egyre kevesebb a szaktanár, ami később még tragikusabb lesz ami a tanítást illeti.
Nincsenek rákényszerítve a megértésre, és az óraszám is alacsony. Betanulnak pár feladattípust, aztán tz után el is felejtik.
Megoldás lenne:
1. Magasabb óraszám
2. Szöveges feladatok (lásd: fizika példák)
3. Jobban el lehetne menni alkalmazott irányba (tudományos, informatikai tárgyak jobban fedjék át egymást)
A legnagyobb gondot én abban látom, hogy a gyerekek hamar feladják; nem értenek egy feladatot, rögtön, az „á, én ehhez hülye vagyok”, és még az „ezt úgysem fogom használni sehol”, és máris elvágják maguk előtt az elvi lehetőséget is, hogy megértsék.
A másik dolog, hogy a tanárok nagy része ELVÁRJA, hogy a diákok mindent elsőre megértsenek. A kérdezni mernek, akkor jön az „ezt hogy nem lehet érteni” lekezelő reakció, és így még a kedvet is elveszik a tanulástól.
Szóval tanár-diák oldalon is van bőven probléma.
3.
Ezt mondjuk pont beszoptad.
Ment a matek, programozó vagyok, de a tanáraim egy forintot nem értek.
Mateking, matektanárok stb
Így sikerült letudni.
Szerintem ha tanul a gyerkőc nem kéne baj legyen nekem is voltak rossz tanáraim is és mégis nem bújtam meg hanem remeken teljesítettem szorgalommal kitartással.Sok sikert kívánok magának és a gyermekének.
Piri,63
Rossz a metodika.
A feladatok már akor absztraktak, amikor a gyerekeknek nincs is absztrakciós képességük.
Igaz, amit írt valaki nem az életkori sajátosságok szerint megy a tanmenet.
Ahogy a kísérletek hiánya miatt rossza tt. oktatás, ugyanez a helyzet a matekkal is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!