Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mit változtatnál meg a magyar...

Mit változtatnál meg a magyar oktatásban?

Figyelt kérdés
2008. dec. 16. 21:03
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

A magyar oktatási rendszert alapjaiban kellene megváltoztatni, és szerintem itt a skandináv példa lehetne az irányadó. Vagy ahogy a felettem író válaszadó elég részletesen kifejtette: lassabban, részletesebben, kevesebbet.

A magam részéről végzős egyetemista vagyok két nyelvszakon, és azt tudom mondani, hogy bár zsebemben lévő aprót össze tudom adni, tudok százalékot számolni (teljesen lehidaltam, mikor kiderült, hogy a csoporttársaim többségének már ez is nehézséget okoz), ki tudom számolni az alapvető síkidomok területét, kerületét, de nagyjából ennyi a matematikai tudásom. És azért ennyi, mert ezt tanultam meg alsó tagozatban, ahol egy fantasztikus tanító nénim volt. Felső tagozaton és gimiben a matek kész szenvedés volt, mert totál felesleges dolgokat kellett megtanulni (mégis mikor fog egy nyelvtanár logaritmust számolni?). Mikor kettesre leérettségiztem matekból, legszívesebben a világot átöleltem volna... És ahhoz képest nem tartom magam egy buta embernek, pusztán arról van szó, hogy humán beállítottságú vagyok.

Éppen ezért én teljes egészében megszüntetném az "általános tantervű" gimnáziumi osztályokat, és szakosított tantervű osztályokat indítanék, ahol a gyerek tényleg azt tanulhatná, amihez tehetsége van, és amit szeretne. Ha emelt matekot szeretne tanulni, ne kelljen már heti öt irodalomórán szenvednie azon tűnődve, hogy vajon mit gondolt a költő, mikor verset írta... Ugyanígy a művészlélek többet énekelhetne, rajzolhatna (Csak nekem furcsa, hogy "ének-zene" címmel népdaléneklő és ti-ti-tá-jellegű ritmuskopogó-órát tartanak? Mintha az ének és a zene kicsit több dolgot jelentene...).

Megszüntetném a kötelező érettségi tárgyakat, általános műveltség ide vagy oda. Tegye fel a kezét az, aki minden egyes kötelező irodalmat teljes terjedelmében olvasott (nem "Kötelezők röviden", és "Száz híres regény"-szinten), és még élvezte is őket! :) Tegye fel a kezét, aki tudja, milyen országok vettek részt a spanyol örökösödési háborúban! :) Alapműveltség, állítólag, de szerintem tökéletesen lényegtelen mondjuk egy mérnökpalántának...

2008. dec. 18. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Bar en teljesen egyetertek az elottem szoloval, a vegen feltett 2 kerdesnel batortalanul emelem a kezem...igaz, bolcsesz vagyok, nem muveszlelek. Viccet felreteve, neki is es az elotte valaszolonak is tokeletesen igaza van.
2008. dec. 18. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%

Lenne pár ötletem.

Először is kevesebb lexikális tudást kéne tanítani inkább gyakorlatit. Annak semmi értelme, h oda-vissza tudja a gyerek a lexikont de pl. nem tudja hogyan kell kicserélni egy villanykörtét, vagy hogyan kell taxit pizzát rendelni, esetleg visszaváltani egy üveget vagy vonatjegyet kérni a pénztárnál. Itt ezen az oldalon is hány ilyen kérdés van. Magam is ismerek olyat, aki pl. nem tudja hogyan kell egy levelet feladni a postán. Ezt ugye nem tanítják meg az iskolában. Azt se tanítják hogy kell használni a buszmenetrendet, hol kell megnézni a vasúti menetrendet stb. Itt is hány ilyen kérdést olvastam már, h hogyan lehet ide meg ide innen és innen eljutni, hogyan kell vonatjegyet kérni stb. Tanítani kéne ezt is.


A sok felesleges dolgok helyett pedig olyanokat kéne tanítani, aminek mindennapi életben is hasznát lehet venni. Pl. Biológia órán elsősegélyt vagy betegségek kezelését. Technika órán autóvezetést ha másképp nem hát elméletben sőt közlekedési ismereteket. Sőt én külön tárgyként tanítanám is a KRESZ ismereteket, különösen azt, h hogyan kell gyalogosan biciklivel közlekedni. Hány biciklis van aki ön és közveszélyesen közlekedik, miközben az életével játszik? Sötét ruhában lámpa nélkül este az út közepén. Lehetne videófilmeket vetíteni erről kresz ismeretek órán, h lássák, h tényleg nem látják a járművezetők és mire észreveszik már túl késő.


A tesiórát nem osztályoznám, nincs értelme, oda a mozgás szerete miatt járjanak a diákok, legyen csak játék. Aki nem akar nem jár be rá. Megjegyzem ez ma is így van, aki nem akar az szerez felmentést gyerekjáték megoldani. De pl. nem lenne hülyeség alapvető önvédelmi fogásokat sem tanítani tesiórán több értelme lenne mint a teremben futkosásnak. Hasznát lehetne venni a mindennapi életben is a bűnözés is lecsökkenne hiszen ha mindenki ismerne pár alapvető önvédelmi fogást akkor a támadó jobban meggondolná, h érdemes-e megtámadni vkit, hiszen jó eséllyel tud majd védekezni.


Földrajzórán lehetne pl. térképismeretet tanítani, pl. hogyan kell a térképet használni, esetleg a GPS-t mert az a modern térkép.


Régebben volt pl. Állampolgári ismeretek nevű tárgy mai s kéne, ott lehetne tanítani hogyan kell kitölteni különböző okiratokat, pl. borítékot megcímezni, vállalkozói igazolvány igénylő lap, személyi igazolvány útlevél igénylőlap, hivatalos levél írása pl. bíróságnak, rendőrségnek ( rendőrségi feljelentés, fizetési felszólításnak ellentmondás), adóbevallás kitöltése stb.

2008. dec. 23. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
a bsc -msc rendszert dolgoznám át, de nagyon sürgősen, és több félévet támogatnék. Gáz az, ami most a felsőoktatásban megy.. mennyiség több, mint a minőség.
2010. máj. 20. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Az alapozó tárgyak utá: írás-olvasás, matek, természetismeret a lehető legszélesebb körét alakítanám ki az ismereteknek, és arrafelé terelgetném a diákokat, amiben jónak bizonyulnak.


Én minden érdekesség megismerésére lehetőséget adnék nekik, mint amire az egyetemen van lehetőség.. piszok sok időt elvesztegettem, mielőtt egyetemre mentem volna, és habzsolni kezdtem volna a különböző tárgyak érdekességeit.


nem tanítanám ugyanazt hatszor -hétszer, de nagyobb hangsúlyt fektetnék a környezetvédelemre, a természet folymatainak megismerésére, természet tudományokból sem képletet magoltatnék, hanem összefüggéseket tanultatnék, magyaráznék.


felvételik előtt meg több tesztet is csináltatnék a gyerekkel, hogy kiderüljön, melyik szakra kellene mennie tanulni, mit élvezne..

2010. máj. 20. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!