Miért kell tanulnunk algebrát?
Kedves kérdező!
Te már sejted azt, amit még sem a beltenyészet matematikusoknak, sem a beltenyészet professzoroknak, sem a beltenyészet oktatási szakembereknek nem “esett “ le.
A matematika bizonyos igények kielégítésére jött létre évtizedekkel ezelőtt.
Eltelt több évtized és még mindig nem veszik észre, hogy a matematika egészen más igények kielégítésére jött létre, egészen más igények kielégítésére alkalmas, mint amilyen igények kielégítése a matematikaoktatásnak feladata lenne napjainkban.
A gyenge eredmények soha senkit nem zavarnak. Szülő, gyerek a hibás.
Rá fogják a “PISA-ra” és humán és a reál érdeklődés hazug kategóriáival mindent megmagyaráznak.
Ma egy régi szemléletmód és egy régi tananyag oktatása folyik, néhány új anyagrésszel megtűzdelve.
Egy ma már senki által nem beszélt holt nyelv oktatása folyik, 1-2 új elemmel kiegészítve.
Nem vesznek arról tudomást, hogy a világ számítógépesedett, és a matematika is, különösen az a része, amit sokan használnak, vagy használhatnak.
Az iskolában a matematika “általános” tudományát oktatják, viszont az életben, ennek hasznát, legnagyobb részét az átlagember soha nem fogja alkalmazni. Pedig a cél maga az alkalmazhatóság lenne!
Megismételve, nem értik a professzorok, az oktatási szakemberek, hogy a matematika számítógépesedett, az egész élettel együtt.
Ma már más dolgok lettek fontosabbak, és másokra van szükség, mint az elmúlt évtizedekben, napjainkban megismételt, oktatott tananyag.
Hétköznapi matematikahasznosítást kellene oktatni az egész világon!
Amúgy ez igaz az össze természettudományos (fizika, kémia, stb.) és egyéb (történelem, nyelvtan és irodalom, stb.) tárgyra is!
Tantárgyhasznosítást kell oktatni azért, hogy a tantárgyak nyelvezete által képes legyen a gyerek és a felnőtt az átlagos életének a szereplőit, tényezőit, eseményeket helyesen látni, jellemezni, elemezni, kategorizálni, listákban gondolkodva összehasonlításokat végezni, megérteni, végül kezelni. Folyamatokban, ok-okozati rendszerben gondolkodni.
A fentiek teljesítésére a mostani oktatási rendszer, tananyag alkalmatlan.
“értelmes felnőtt váljon belőled, aki kritikával kezeli, amit mondanak neki, és önállóan gondolkodik.”
Ehhez elég a kérdezés tudománya, értékelemzés, De Bono módszerei, érvelés tudománya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!