Miért lenne probléma, hogyha benne élők tarthatnának előadást róla?
Bár nem az a célom, hogy indulatokat keltsek, de ismerve a hazai mentalitást, tudom, hogy esély van egy ilyen kérdésnél az indulatok elszabadulására.
Amikor egy 8. osztályos vagyis 13-14 éves diákok számára a köznevelésben a családalapításról, a szülésről, szaporodásról tanítanak, akkor vajon miért lenne probléma, hogy pl. egy homo- vagy biszexuális, aki ebben éli mindennapjait (akár évtizedek óta) elmondhatná, hogy ő min ment keresztül, amikor szembesült nagyjából ennyi idős korában azzal, hogy ő más szexuálisan, mint a többség? Mi azzal a probléma, hogyha egy transznemű vagy transzvesztita tartana előadást arról, hogy miként élte és éli meg ezt a fajta vágyát?
Hormonkezelés kérdése is sokakban indulatokat kelt. Ezt is érdemes ketté bontani. Hormonkezelést kell alkalmazni annál a fiatalnál, akinél a születési nemével ellentétes intim (nemi) jellegek is jelentkeznek, mint pl. arcszőrzet jelenik meg egy kamasz lány ajkain vagy éppen elkezdenek nőni egy fiatal fiú mellei, akkor ezt a kezelést kell alkalmazni. Szóval a gyerekek esetén már most sem zárható ki az un. hormonkezelés.
A születési nem megváltoztatására irányuló kezelés során alkalmazandó hormonkezelés jelenleg nem alkalmazandó 18. életévüket be nem töltött személyeknél. Hogy ez mennyire jó vagy rossz ötlet? Erről lehet-e vitatkozni? Szerintem van azaz életkor, ami alatt ténylegesen nem lehessen ilyen műtétet megelőző kezelést végezni. Jómagam ezt 16. életévben határoznám meg. Szerintem erről is lehet vitatkozni. Mindemellett a születési nemet megváltoztató műtétet 18. életévet megelőzően továbbra sem engedném. Persze lehet, hogy van, aki ennél is tovább menne.
Ne beszéljünk félre. Igenis folyik szexuális nevelés a közoktatási intézményekben, sőt azon belül már az általános iskola 8. osztályában, aztán pedig a középiskola 11. évfolyamában is. Az, hogy ki akar egyoldalúan szexuális nevelést folytatni, az is lehetne vita tárgya.
Linkeket az 1. kommentben felfogom sorolni, némi kiegészítéssel. A linkek a ma használatos 8. és 11. osztályos biológia tankönyvnek a digitális verziójából van. Akinek ekkora gyermeke van, az győződjön meg róla a gyermeke tankönyvéből is.
V. témakör
33. A férfi szaporítószervei
34. A női szaporítószervek
*A szaporító szervek egyébként a nemi úton terjedő betegségek továbbadására is alkalmasak!
35. A várandósság és a születés
*Amennyiben csak a szülő (nagyszülő, esetleg keresztszülő) feladata a szexuális nevelés, akkor ez miért kell a 8. osztályos biológia része legyen?
36. A tudatos családtervezés
*Itt megismételném a kérdésemet:
Amennyiben csak a szülő (nagyszülő, esetleg keresztszülő) feladata a szexuális nevelés, akkor ez miért kell a 8. osztályos biológia része legyen?
V. témakör
38. A nemiség. A hím ivarszervek
- Elsődleges nemi jellegek
- Másodlagos nemi jellegek
- A hím ivarszervek felépítése és működése
- A férfi ivari működések hormonális szabályozása
39. A női ivarszervek
- A petefészek
- A méh
- A hüvely és a külső nemi szervek
- A női ivari ciklus hormonális szabályozása
*A szaporító szervek egyébként a nemi úton terjedő betegségek továbbadására is alkalmasak!
40. A várandósság és a szülés
- Megtermékenyítés, beágyazódás
- Embrionális és magzati fejlődés
- A szülés
- A terhesség hormonális szabályozása
- A meddőség és kezelése
- A várandós nő életmódja
- Terhes- és csecsemőgondozás
*Amennyiben csak a szülő (nagyszülő, esetleg keresztszülő) feladata a szexuális nevelés, akkor ez miért kell a 11. osztályos biológia része legyen?
41. A szexualitás
- szexualitás egyéni dimenziója
- Születésszabályozás és családtervezés
- Szexuális úton terjedő betegségek
*Itt megismételném a kérdésemet:
Amennyiben csak a szülő (nagyszülő, esetleg keresztszülő) feladata a szexuális nevelés, akkor ez miért kell a 11. osztályos biológia része legyen?





Olvasd végig a kérdést és gondolkozz, hogy 10 évesen lehet-e valaki 8. osztályos vagy sem?
A legjobb tudomásom és tapasztalatom szerint 8. osztályt legkorábban 13 évesen kezdheti meg.
Ki beszélt vagy írt 10 éves gyerekekről?





Nem olvastam végig a kérdést, de
- önmagában a felvilágosító órák rosszabbak, mintha nem lennének. Mármint eleve a tanárok vagy kényesen kezelik, vagy úgy vannak vele, hogy ebből is az ő óraszámukból vesznek el (és lehetőséget nem biztosítanak nekik, úgyhogy megint megkapják, hogy "nesze oldd meg"), aztán a gyerekeknek sincs meg az, hogy ez nem egy tingli-tangli óra, nincsen bennük érzékeltetve, hogy nem ciki, nem nevetséges sem a fityma, sem a menzesz stb. Másfelől meg akik most végzik ezeket az oktatásokat, azok sem igazán tudják hogy hogyan, mit kéne mondani.
Nálunk csak a nemi betegségről, meg a korai teherbeesésekrők volt szó, míg az alap fogalmak el sem hangzottak, kb csak elijesztettek mindenkit az egésztől.
Szóval nem ott kéne kezdeni a dolgot, hogy bárki előadást tarthat.
- másfelől, ezt életkornak megfelelően kéne intézni. Pl. Én kistiniknek csak a nemi működésekrők magyaráznék, mi az a női nemi ciklus, mi az az erekció, milyen genitális betegség lehetnek (értsd, ha más a hüvelyi folyásod nem ciki anyunak szólni, hogy menjetek nőgyógyászhoz, valamint ha a péniszeden vannak pl kiütések, akkor érdemes utánajárni). De egyszerűen csak értsék a változások, újításokat a szervezetükben.
8. osztályban már lehet a szexről is szó, hogy mi történik, mi az ami jó, mi az ami rossz, hogy tudjuk mit lehet kérni a másiktól, mit nem. Talán az még ez is korai, éretlenek még ilyenkor.
Én középiskolában hoznám be a különböző nemi identitásokat maximum. Ott sem előadás, hanem inkább beszélgetés keretében, hogy milyen fogalom mit takar (pl mi az hogy valaki transznemű, mit jelent az, hogy valaki biszex). Hogy a nemi identitásból nem következik a szexuális irányultság stb.
De itt szerintem nem fontos, hogy az előadó ne heteroszexuális legyen. Mármint aki normálisan benne van a témában, és erre a feladatkörre alkalmas, az is tisztázni tudja ezeket.
"Coming out"-tolni meg nem értem miért kéne egy osztály előtt, hogy egy csapat, nyers, élesnyelvű tini előtt az ember elmesélje, hogy ő egy Britney Spears szám alatt jött rá, mi a helyzet, vagy hogy mikor jött rá, hogy a barátjára nem csak barátként jött rá. Nem is hiszem, hogy mindenkinek vannak ilyen pillanatok az életében, nekem például nem volt ilyen bizonyos pont.
Szerintem kontraproduktív lenne, ha egy kicsit nem szimpatikus az előadó akár éveken át vele fogják összekötni a dolgot ("emlékeztek arra a búza Józsira??") miközben így is minden tanárra gúnyneveket aggatnak. Ez teljesen természetes, de lehet nem szerencsés, ha egy ilyen érzékeny témához kötődnek ilyen gúnyolódások. Elég egy hangadó, a többi megy utána.
Plusz elég hülyén venné ki magát, ha valakit azért vennének fel ebbe a munkakörbe, mert meleg, vagy transzvesztita.
Szóval szerintem nem ezzel kéne megreformálni a magyar felvilágosítást, ez max csak a cseresznye lehetne a torta tetején.





Jaj olvastam a kérdésed, hogy a szaporító szervek miért képzik a biológia követelményét:
Azért mert az emberi test részei, ennyi. Ugyanolyan szervek mint a szív, vagy a tüdő, de nem is biológia órára tartozik a felvilágosítás. Az élettani folyamatokat elmondják, de már nem fognak beszélni az óvszer vagy a tampon helyes használatáról.
#5
Bár mindenhol és minden tanárnál így lenne. Mi elég nagy család vagyunk valamint vannak tanár rokonaim. Messze nem mindenhol zajlik úgy, ahogy te leírod! A szülés és születés miért is alapvető biológia tananyag 13-14 éves gyerekeknek?
#6
A szülés és születés miért is alapvető biológia tananyag 13-14 éves gyerekeknek? Az óvszer és a tampon helyes használatáról elviekben nem beszélnek szerinted. Ez nagyon nagy tévedés. Ezt te is nagyon jól tudod. Ez teljes félreértés.





Szia!
A népmesékben sok kegyetlenség szerepel: kézlevágás, szemek kiszúrása, miszlikbe aprítás, a királyné gödörbe állítása és leköpködése. A király azt mondja a próbára érkezőnek, hogy, ha nem teljesíti a próbát, akkor halálnak halálával hal. A végén a boszorkányt ló farka után kötik, és úgy vonszolják végig a városon.
Ezeket a meséket a gyerekek meghallgatják, és nem lesznek tőle rossz álmaik. Egészen más lenne őket realisztikusan megjelenítve látniuk. Konfuciusz mondta: Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. Az LMBTQ egyesületek nem pusztán beszélni akarnak róla, hanem azt akarják, hogy majdnem minden órán hangsúlyosan szerepeljenek.
#8
Sajnos vannak igen szélsőséges szervezetek ebben a témakörben, amivel magam sem értek egyet. De saját bőrömön tapasztaltam meg 13-14 évesen, hogy milyen szembesülni a homoszexualitással. Ráadásul akkoriban nemhogy a szülőkkel, de leginkább senkivel nem lehetett róla beszélni. Eközben kaptam a fejtágítást a szexel kapcsolatban, mégpedig az iskolába. Egy olyan korban, amikor szinte mindent eltitkoltak, elhallgattak, ami a hatalomnak nem tetszett. Már részben azt is rendszerellenesnek tekintették, aki vállalta, hogy ő hívő (vallásos). A másságot pedig el kellett titkolni, nem beszélhettek róla. Sőt! 1963-ig börtön is járt érte. Utána sem volt sokkal könnyebb a helyzet. Az új törvény, amelyet hivatalosan "2021. évi LXXIX. törvény: a pedofil bűnelkövetőkkel szembeni szigorúbb fellépésről, valamint a gyermekek védelme érdekében egyes törvények módosításáról" címmel láttak el, amelyet később elkezdtek "gyermekvédelmi törvény" néven hirdetni. Sajnos több ponton is állítom, hogy éppen a gyerekeket nem védi a törvény.





Sajnos erre a szélsőségesek miatt volt szükség. Azt tudom, hogy lehet róla beszélni, de megjeleníteni nem szabad. Nem szabad róla mesét mondani, ahol két királyfi szereti egymást, és egymásé lesznek.
Hogy te a történetedet elmondhatod-e 45 percben, azt nem tudom. Sőt, valószínűleg az adott iskola igazgatója sem tudja. Úgyhogy valószínű, hogy legfeljebb felvételről hallgathatnának, hogy ne térj el a kiadott szövegtől. Már ha végül is megengedné az igazgató.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!