Hogyan tanuljak az egyetemen?










A gyakorin az értelmes válaszokat lepontozzák.
Ami az alacsony értelmi szintjüknek megfelel, azt meg felpontozzák. Valószínűleg azért, mert csak érintette meg az értelmi képességüket.
Végülis, ebben is van logika.





T9. Jav.
A gyakorin az értelmes válaszokat lepontozzák.
Ami az alacsony értelmi szintjüknek megfelel, azt meg felpontozzák. Valószínűleg azért, mert csak az érinti meg az értelmi képességüket.
Végülis, ebben is van logika.





8-as vagyok
Köszi, de nem kértem véleményeket a tanulási módszeremmel kapcsolatban. Én csak leírtam, hogy nekem ez vált be és én így szoktam tanulni. Lehet magolás, de nem érdekel, nekem akkor is ez vált be és semmi problémám nincs az anyag megértésével, alkalmazásával. Mindig többször átfutok az anyagon, hiszen egyszer hallom és leírom az órán, elolvasom és feldolgozom a szakirodalmat, jegyzetet készítek és így elég sok minden megmarad már csak ezek után is, illetve abszolút megértem amit tanulok (hiszen a jegyzetkészítés során is szűröm és rendszerezem az információkat, meg kell értenem ahhoz, hogy egy normális, jól felépített és logikus jegyzetet készítsek). Utána pedig olvasom, írom (nem másolom, hanem leírom magamtól, ha esetleg ez nem lett volna egyértelmű) és nekem ez segít a legjobban megtanulni az anyagot. Magolok is, mert valamit szerintem máshogyan nem lehet (pl. nálunk sok az adatszerű információ mint mondjuk nevek vagy dátumok), de minden esetben értem az anyagot, látom az összefüggéseket stb., ezzel nincsen gond.















Én is a 8-as módszerét ajánlom. Nekem rengeteg időt venne el mindenhez kártyát/táblázatot stb-t csinálni.
Ma már szerintem probléma, hogy rengetegen nem jegyzetelnek egyetemen, egyetlen egy füzetük sincs, a kiadott pdf-ből próbálnak tanulni amit a laptopjukról olvasnak.
Én is úgy szoktam, hogy jegyzetet készítek, szép egész mondatokkal. DE! Én ezt előadáson/laboron csinálom, kezemben a szakirodalommal és az abban szereplő ábrákat, a táblán megjelenő ábrákat nem rajzolom le, hanem beleírom, hogy Előadás 2.pdf 50. dia. Szerintem a legkönnyebb úgy ott, órán megérteni az anyagot, hiszen akkor az előadó/labvez is ott van, hogy segítsen. Míg ha mondjuk otthon kéne berögzítenem a fejembe a sakktábla szabályt/sajátérték számítást sokkal több időbe telne, hiába egyszerű képletek, nekem magamtól nem áll össze. Ugyanakkor ha már azt egyszer órán megtanultam és otthon előtudom venni azt ahogy megtanultam sokkal könnyebbben rögzül.





Lesz*rod az egészet. Ha érdekelne, akkor keresnéd a lehetőséget rá, hogy megoldd az előtted lévő problémát, viszont a jelenlegi motivációval ez lehetetlen.
Üljél rá és legyen benned annyi kitartás, hogy keresd folyamatosan a lehetőséget, hogy mivel tudnál előrébb lenni a tanulásban. Ne várd el, hogy a kezedet fogják. A tanulós könyveket pénzkidobásnak tartom, helyette támaszkodj a saját ösztöneidre és talán a meditáció egy kicsit segíthet abban, hogy rá tudj fókuszálni az előtted lévő feladatra.





17#
"Ma már szerintem probléma, hogy rengetegen nem jegyzetelnek egyetemen, egyetlen egy füzetük sincs, a kiadott pdf-ből próbálnak tanulni amit a laptopjukról olvasnak."
Ez k*rva nagy baj! A kézzel írt szöveget hamarabb megjegyzed, mint a pötyögött f0st. Ezt nem én találtam ki. Velem a főiskolán annyi szöveget leírattak, hogy néha görcsben volt az alkarom, DE volt, amelyik szöveget kép formájában fel tudtam magamban idézni.
Nyomják ezt a digitális lóf*szt, hogy laptop mindenhol... nem mondom, hogy nincs előnye, de ami már ezer éve bevált, azt ne dobjuk ki egy laza csuklómozdulattal az ablakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!