Miért erőltetik a tanárok, hogy egymás munkáját értékeljük? Mi a legjobb stratégia?
Egyetemista vagyok, több tárgyamból is az értékelés egy részét az egymástól kapott pontok adják (pl. egymás prezentációját kell értékelni). Nem kapunk hozzá semmiféle szempontrendszert vagy nem kell konkrét véleményt, kritikát megfogalmaznunk mások munkájával kapcsolatban, csak adni kell egy pontot mindenkinek. Nem is anonim, mindenki tudja ki mennyi pontot ad kinek.
Nekem ezzel az a problémám, hogy a legtöbbször ez szimplán szimpátia alapján működik, ki kivel van jóban, ki kivel akar jóban lenni, ki kit nem akar megbántani, ki kit utál stb., és így egyáltalán nem igazságos eredmények születnek. Tavaly az online oktatás alatt például egy közösen szerkeszthető dokumentumba kellett beírni a pontokat, többen egyidejűleg is pontoztunk és ott konkrétan lehetett látni, hogy pl. valaki beírt egy pontot XY-nak, de látta közben az XY kevesebbet adott neki, ezért inkább átírta és ő is kevesebbet adott az XY-nak. A tanárt pedig nem érdekli ez, ő beírja a számot, ami a végén kijött és kész.
Sosem tudom mégis mi alapján mennyi pontot adjak másoknak és mindig félek, hogy az én munkámat hogyan fogják majd értékelni, illetve így névvel és mindenféle magyarázat nélkül szerintem elég kellemetlen is ez az egész.
1. lol, munkádra nem arra kapsz pontot, hogy jó fej vagy vagy nem
Szerencsére nekem ilyen nincs(legalábbis idáig nem volt), viszont hallottam, hogy X tanár diák prezi után kérdez és kiderül, hogy ki mennyire figyeltek az órán/előadására, és ha nem nagyon figyeltek le kell adni még egyszer
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!