Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért erőltetik a tanárok,...

Miért erőltetik a tanárok, hogy egymás munkáját értékeljük? Mi a legjobb stratégia?

Figyelt kérdés

Egyetemista vagyok, több tárgyamból is az értékelés egy részét az egymástól kapott pontok adják (pl. egymás prezentációját kell értékelni). Nem kapunk hozzá semmiféle szempontrendszert vagy nem kell konkrét véleményt, kritikát megfogalmaznunk mások munkájával kapcsolatban, csak adni kell egy pontot mindenkinek. Nem is anonim, mindenki tudja ki mennyi pontot ad kinek.

Nekem ezzel az a problémám, hogy a legtöbbször ez szimplán szimpátia alapján működik, ki kivel van jóban, ki kivel akar jóban lenni, ki kit nem akar megbántani, ki kit utál stb., és így egyáltalán nem igazságos eredmények születnek. Tavaly az online oktatás alatt például egy közösen szerkeszthető dokumentumba kellett beírni a pontokat, többen egyidejűleg is pontoztunk és ott konkrétan lehetett látni, hogy pl. valaki beírt egy pontot XY-nak, de látta közben az XY kevesebbet adott neki, ezért inkább átírta és ő is kevesebbet adott az XY-nak. A tanárt pedig nem érdekli ez, ő beírja a számot, ami a végén kijött és kész.

Sosem tudom mégis mi alapján mennyi pontot adjak másoknak és mindig félek, hogy az én munkámat hogyan fogják majd értékelni, illetve így névvel és mindenféle magyarázat nélkül szerintem elég kellemetlen is ez az egész.


2021. nov. 4. 11:28
 1/6 anonim ***** válasza:
0%
Így működik a valódi élet is. A véleményedet egyetemi szinten már fel kell válni. Ha egy cégnél vagy, akkor a valóéletben is vannak megbeszélések, ötletelés, értékelés, sőt vannak munkahelyek előszeretettel helyezik ki az alkalmazottak eredményeit. Persze magyarázattal természetesen. Az, hogy ilyen a tanárod ez van, de hasonló helyzetek adódhatnak az életben, bármennyire kellemetlen vagy sem.
2021. nov. 4. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Nem az a problémám, hogy fel kell vállalni a véleményünket, hanem pont az, hogy nem kell véleményünknek sem lennie. Ez úgy működik, hogy ő cuki, őt szeretem, 20 éve barátnők vagyunk és akkor neki max pontot adok akkor is, ha a teljesítménye alapján egyáltalán nem érdemelne annyit, a másikat meg utálom vagy nem ismerem, nem szimpatikus vagy nem is figyeltem rá oda vagy ő is kevesebb pontot adott nekem, ezért jól lepontozom, hogy rohadjon meg. Volt olyan tárgyam, ahol pl. meg volt adva több szempont is és mindegyikre kellett külön pontot adni, illetve szöveges értékelést is kellett írni, azzal semmi bajom nem volt és abból én is tudtam tanulni. Ennek viszont szerintem semmi értelme nincsen és inkább csak igazságtalan.
2021. nov. 4. 11:36
 3/6 anonim ***** válasza:
46%

1. lol, munkádra nem arra kapsz pontot, hogy jó fej vagy vagy nem


Szerencsére nekem ilyen nincs(legalábbis idáig nem volt), viszont hallottam, hogy X tanár diák prezi után kérdez és kiderül, hogy ki mennyire figyeltek az órán/előadására, és ha nem nagyon figyeltek le kell adni még egyszer

2021. nov. 4. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
0%
Te nagyon álomvilágban élhetsz kedves 3-as nálunk nemcsak értékelnek pontoznak (lásd éves teljesítmény miből mennyit adsz el/mennyire vagy hatékony, de még különböző tesztek is vannak, aminek nyíltan közzéteszik az eredményeit). Attól, hogy a te munkahelyeden nincs ilyen máshol lehet.
2021. nov. 4. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Szerintem nem érted és másról beszélsz. Nem az a probléma, hogy a véleményünk vagy a teljesítményünk nyilvános és mindenki hozzáfér, látja. Az a probléma, hogy nálunk nincsen meghatározva semmilyen szempontrendszer, ami alapján értékelnünk kell egymás munkáját. Leírod, hogy nálatok pl. számít, hogy miből mennyit adsz el, mennyire vagy hatékony, különböző tesztek is vannak stb... na nálunk semmi ilyesmi nincsen, mindenki bemutat egy prezentációt és utána mindenki pontozza, ahogy akarja, általában pusztán szimpátiára és emberi kapcsolatokra alapozva. Nincsen rá lehetőségünk, hogy kifejtsük a véleményünket vagy elmagyarázzuk, hogy miért annyi pontot adunk amennyit és nincsen semmiféle kontroll, ami egy keretet adna ennek az egész értékelési rendszernek. Így az embernek nincsen lehetősége tanulni az esetleges hibáiból és fejlődnie, illetve igazságtalan, nem valós eredmények születnek és ezen a félév végi jegyed is múlik, ami megint hatással van elég sok mindenre.
2021. nov. 4. 14:11
 6/6 anonim ***** válasza:
3%
De értem miről beszélsz. Az első valaszomban oda is irtam, hogy ez magyarazattal történik természetesen, de az egyetemen nem ilyen körültekintők. Hogy ilyen a tanárod ez van, de ez ellen vagy fellépsz vagy elfogadod. Azzal hogy arra varsz megerősitest hogy ez mennyire igazságtalan nem érsz el semmit, a valóéletben is rengeteg minden az.
2021. nov. 4. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!