Akinek 4,5-5 közötti az átlaga az egyetemen, mi a tanulási stratégiája?
Immár a harmadik szakom taposom, az elsőn 4,3-al végeztem, a másikon 4-el, jelenleg is 4 körül vagyok.
Szerintem a legjobb stratégia résen lenni és odafigyelni arra, amit mondanak. Szánalmasnak hangzik, mi? Nálunk az évfolyam fele első félévben most azon hullott ki, hogy fingja nem volt a határidőkről és a feladatleírásokat is csak félig olvasta. Év elején felfirkantott 2 zh időpontot, aztán harmadik hétre azt sem tudta, merre van fejjel előre, nekünk kellett istápolni, hogy ugye tanultál a holnapi tesztre, ugye megírtad a házit, nem, a háziban nem szabad alkalmazni ezt meg azt a technológiát, világosan le lett írva egyébként a feladat második oldalára. Nem, a zh-ból nem lehet mindkettőt pótolni, csak az egyiket, mi a fenét gondoltál... És ilyenek.
Én világ életemben vezettem határidőnaplót, amiben minden héten be lett írva, hogy mi a soron következő számonkérés, mit kellene kijegyzetelni, mit kellene átnézni. Nem volt energiám mindenből készülni rendszeresen, de a gyakorlati jellegű tárgyakból csak így lehet túlélni (matek, programozás főleg). És minden hét végén felírtam, hogy mivel hol tartok, melyik órák lettek megtartva, azok közül melyiknek hol tartok az anyagával, hogy legalább a gyakorlatok legyenek rendesen kijegyzetelve.
Ja, meg sokan csak nyávogni tudtak, hogy deszar az egyetem, denonszensz a követelmény, deelavult ez a technológia, ezt minek, azt minek... Sajnos aki nem képes lenyelni ezeket a dolgokat magában és értelmet, érdekességet találni a tanulmányaiban ennek ellenére, az biztos, hogy nem fogja sokáig bírni. Nekem ezt még olvasni is demotiváló volt, főleg mikor 2 napon keresztül ment a hiszti meg az értetlenkedés egy 6 soros kóddal kapcsolatban...
Minden tárgyból máshogy kell készülni szerintem, legalábbis nálam nagyon változó volt. Volt, amiből aranyat ért a gyakorlat és volt, amin ha meg is kellett jelennem, inkább készültem alatta másra. Volt tárgy, amire a tanszéki jegyzet ért a legtöbbet, másra az, ha felvettem hangra az órát (hurrdurr tilos, de leszarom) és azt hallgattam vissza. És persze volt olyan is, amit közösen oldottunk meg, főleg a jó távoktatós időszakban vagy valaki mutatott egy megoldást és abból értettem meg a saját házimhoz a dolgokat. Igen, néha számítanak a kapcsolatok. Az, hogy valaki küldjön neked anyagot a tiedért cserébe, hogy valaki megtanítson fizikából, amíg te megtanítod őt matekból, hogy valaki megossza veled a tavalyi zh kérdéseit vagy épp segítsen egy 200 oldalas könyv első 100 oldalát kijegyzetelni, amíg te a másodikat gyűröd.
Fontos, hogy alkalmazkodj szerintem. A feladatokhoz, ahhoz, hogy a tanár mit szeretne tőled, hogy tudd, mit hol keress és mit hogy tanulj, mit érdemes tisztességesen megtanulni és mit érdemes megúszni vagy egyáltalán azt, hogy miért vagy itt. Klisé, tudom, de nincs ebben igazán nagy varázslat. Jól kell csinálni, oszt jól fog menni.
Utolsó, gondolom valami prog sulit végzel.
A te eszmefuttatásoddal gondolom nincs baj. Megérted stb. Viszont sok helyen kell értelmetlenségeket "bemagolni".
Értem ezalatt mondjuk gépészmérnökin ennek annak a szerkezetnek a rajzát úgy, hogy azt 3-5 perc alatt fel tudd rajzolni. Ez pedig CSAK 50 szerkezetre vetítve + elmélet + számítás elég felesleges.
Vagy közgazdaságin a különböző tételcsoportok megtanulása, hogy mit és hova tudsz lekönyvelni ami egy óriási anyag és több mint valószínű, hogy kb senki nem csinálja ezeket fejből.
Emellett ott vannak pl a különböző menedzseres tárgyak amik reálszakokon csak az időt rabolják a fontosabb tárgyaktól.
Villannyal nincs tapasztalatom, de kb biztosra veszem, hogy ott is kell megtanulni kapcsolási rajzot, aminek szintén megint semmi értelme tekintve, hogy ígyis úgyis elfelejted ha pedig nagyon kell 30 másodperc google és kidobja.
Azt pedig ne mondja senki, hogy mindig mindenki megért mindent. Országos versenyen résztvevőktől is hallottam már, hogy ennek meg annak semmi értelme nincs, és félévente 6-7-8 tantárgynál mindent megérteni és megtanulni nem is lehet. Főleg, hogy ide még jönnek a ZH-k, házik stb.
Ja igen, kieg.
BME építőmérnökin hallottam, hogy vizsga beugró vagy maga a vizsga azt volt, hogy tervezz meg egy "hidat?" 20-30 perc alatt. Nem tudom mennyire vették komolyan, de azért érezhetőek itt a dolgok szerintem.
Megtanulni persze meg kell, de mindent megérteni nem lehet. Nincs rá időd, így van hogy XY feladatot csak begyakorlod, mert mondjuk a megértése/utánajárása lenne 5 óra begyakorolni meg 30 perc.
Puska.
Villanyos vagyok, és nálunk is rengeteg volt a f@szság, mint a #3-nál.
Kedves PhD hallgató.
Ez mind nagyon jól hangzik, de akkor van 1 kérdésem.
Volt egy tárgyam, ahol volt pár képlet. Ezeknél a képleteknél mondjuk ilyen 7-8 tagos kifejetések voltak és ezeket kellett használni. Ugye mondtad, hogy meg kell érteni. Oké én megértettem mivel le volt írva, hogy tapasztalati értékek, tehát mérés útján meghatározottak. Na ez mit segít abban, hogy nekem azt a 7-8 tényezőt pocira kell tudni és semmilyen formulával NEM levezethető.
Erre majd, jön a na, igen de ezt csak 1x kell megtanulni és mindenhol használható. Igen másik képletnél szintén tapasztalati vannak ilyen tényezők, csak nem ennyi és nem ezek. Ezek is mind tapasztalati értékek.
Itt nem tudom mit ad a megértés a tapasztalati "képletekhez".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!