Más is szeretne, hogy online oktatás legyen az egyetemen?
Nem. Végzős mérnök hallgató vagyok. Én is kihasználtam a covid nyújtotta előnyöket, a töltelék tárgyak esetén nagyon jó jegyeket és átlagokat szereztem.
Ellenben tipikusan egy gyakorlat orientált képzésről beszélünk. Szaktárgyakból négyes-ötösre vizsgáztam, tisztességesen tanulva (sokat segített, hogy a töltelék tárgyakra nem kellett tanulni). Elméletben kiválóan értem az extrudáló berendezések, fröccsöntő gépek, különböző gáz- és folyadék kromatográfok működését, de a gyakorlatban egyet se láttam. Nem azt mondom, hogy nem ismerném fel, de más használni, kézzel fogni, mint elolvasni és elmondani a működését.
A tanárok nem raknak fel videó anyagot, online minden elvonja a figyelmem, nincs kedvem a tanárt nézni, sokkal fárasztóbb, arról nem beszélve, hogy idegen és hideg. Egyszerűen nincs meg a szokásos tanár-diák viszony, a közvetlen találkozás, a fizikai kontakt.
Egyébként különösen azokon látom a járványhelyzet által okozott károkat, akik tavaly szeptemberben kezdtek. Szinte egyből le lettek zárva, nem volt jelenléti oktatás, nem volt szociális élet, nincs olyan összetartozás és összhang mint az idősebbeknél, ráadásul nem tanultak és mindent kipuskáztak. Ők még nem látják, de ez hatalmas probléma.
Nálunk úgy néz ki a képzés, hogy 3 félévig csak alapozó tárgyak vannak, utána szakosodáskor különböző töltelék tárgyakkal együtt jönnek a szakirányos tárgyak. Ha nem tanulják meg az alapokat (márpedig nem tanulták meg), nem fogják tudni a szakirányosat se megtanulni, hiszen azért hívják ALAPOZÓ tárgyaknak. És míg közülünk, végzősök/lassan végzősök közül több embernek volt esze, hogy legalább a szakirányos tárgyakat megtanuljuk, nekik nem. Márpedig nem lesz örökké online oktatás és behozhatatlan hátrányuk lesz. Vagy tegyük fel végeznek és utána mi lesz? Nagyon szépen ki lehet lőni a rácsos tartóra ható erőket (na jó, a statika/mechanika pont olyan ami puskázva is nehéz), de mi lesz ha mondjuk egy valódi mérnöki munka során kell alkalmazni a csomóponti módszert?
Senkit nem szeretnék megbántani, de az online oktatás azoknak kedvez akik el vannak csúszva egyetemen, akiknek nincs szociális élete és akik nem tanulni járnak oda. Vagy azoknak akik dolgoznak, de őszintén szólva ha valaki heti 30-40 óra munkára szorul, hogy el tudja tartani magát, annak ott a levelező képzés (mondom ezt úgy, hogy első félév vizsgaidőszak vége óta legalább egy, de volt hogy két helyen dolgoztam amikor kellett a pénz). Ha pedig valami véletlen folytán egyik kategóriába sem tartozik az illető, külön bocsánatot kérek tőle, de elenyésző olyan ember van, aki élvezi, hogy otthon van, nem puskázik, tisztességesen tanul, ott van órákon, puska nélkül zh-zik, vizsgázik és még szociális élete is van.
Estis hallgató vagyok, főállásban dolgozom mellette. Szeretném is meg nem is.
Szeretném, mert nagyon nehéz összeegyeztetni mindent időben és nagyon nagy segítség volt, hogy az összes rendelkezésre álló anyagot vissza tudtam nézni. Informatikusnak tanulok, sok olyan dolog volt a szakmai és a matekos tárgyakon is, amit csak úgy értettem meg, ha 4x visszatekertem a felvételt. Jelenlétiben maximum a hangot lehetne rögzíteni, de az pl matek esetén semmit sem ér. Ez a része nagyon jó volt.
A csoporttársaim nem hiányoztak, mert szerencsére olyan csapatot fogtam ki, akikkel folyamatosan találkoztunk hetente-kéthetente egymásnál és nekem ez bőven elég volt.
Ami miatt nem szeretném, az az, hogy mivel másképp nem tudták kiszűrni a csalást, minden számonkérés, amit nem tudtak elintézni szóban, nagyon szűk időkerettel zajlott. Felelni szerettem, mert becsülettel tanultam és el tudtam mondani szóban a tételeket, le tudtam vezetni "élőben" papíron, de bármennyit tanulhattam, nem voltam elég gyors ahhoz, hogy elsőre átmenjek csalás nélkül az írásbeliken. Emlékszem, pont programozásból kaptunk olyan feladatot, hogy megállás nélkül kódoltam, arra sem volt időm, hogy leellenőrizzem, amit írtam és nem értem a feladat végére. Előtte olyan feladatokon gyakoroltam, amik jelenlétiben voltak és ég és föld volt, amit mi kaptunk, az elsőnél teljesen le is blokkoltam. Úgy lett csak meg, hogy a pót előtt egy hétig mást sem csináltam, csak azt szabadidőmben. Pedig melóban is valami ilyesmiért fizetnek. :) A másik véglet meg az volt, mikor teljesen értelmetlen feladatsorokat raktak össze és semmit sem tanultunk az adott tárgyból.
Szóval nekem a távoktatás hatalmas pozitívum lenne, de ahogy néhány oktató kezelte, az katasztrófa volt. Projektfeladatokkal és szóbelivel semmi bajom nem lett volna vele
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!