Mi az oktatás feladata, mit tartotok, milyen emberek kell kikerüljenek az iskolapadokból? És az állam hogyan fogalmazza ezt meg? És amit megfogalmaz azt teljesíti?
Én azt várom el, hogy olyan emberek kerüljenek ki, akik életképesek, tudnak gondolkodni, érvelni, és a tanított területeken van egy alaptudásuk, ami elég ahhoz, hogy ha valamit nem tudnak, utána tudjanak nézni.
Az állam írt egy NATot, ami egy kalap szar. És semmi nem teljesül abból, amit leírtam.
Az oktatás feladata az lenne hogy megtanítják az életre a diákokat és elsősorban azt segítik elő hogy megtudják mivel szeretnének foglalkozni a későbbiekben, tehát kéne valami olyan tantárgy, esetleg egy előadás, ami a diákok lehetőségeit mutatja be, ami alapján a diákok betudják határolni azt a későbbi munkaterületet ahol szívesen dolgoznának.
Az hogy rengetegen érettségi után teljesen kilátástalanul keringenek az "éterbe" mind az oktatás hibája, mivel a fiatalokat nem tanították meg, de még csak nem is ismertették velük hogy mi vár rájuk iskola után, mik a lehetőségeik, mire elég egy érettségi, milyen képzések/tanfolyamok vannak.
Másik fontos dolog az lenne hogy pénzügyi ismeretek órát tarthatnának az iskolákban, ahol a diákok megtanulják hogy mennyire számít a spórolás, illetve hogy egyáltalán a pénzük értékével tisztában legyenek, tudatos vásárlókká váljanak.
A környezeti nevelés is ugyanennyire fontos lenne, amit már óvodában el kéne kezdeni tanítani, hogy a gyerekek tiszteljék a környezetet, szeressék a természetet és ne bántsák az állatokat.
Az olyan tanárokat akik stresszes légkört teremtenek az óráikon kirúgatnám, egyszerűen alkalmatlanok a tanári munkára. Szegény gyerek egész hétvégén azon stresszel hogy lesz a héten az a bizonyos fizika óra, ahol egyből szóbeli feleléssel kezdenek, a tanár pedig olyan légkört teremt mintha maga Piton professzorral kéne végigülni egy tanórát.
A kivételezésről meg nem is beszélve, meg az a tanár aki arcra osztályoz egyszerűen nem tudom megérteni őket...
Plusz ha már tanárnak megy valaki, akkor ténylegesen tanítson is, ne az legyen hogy felad 4-5 házi feladatot hogy majd tanulja meg otthon a gyerek az anyag nagyobb részét, mert ez nem így működik, ha csak azt vesszük hogy naponta 4 tárgyból kap házi feladatot a gyerek, az neki legalább 1 óra elfoglaltságot fog jelenteni iskola után. Sok gyerek pedig iskolán kívüli programokra is jár, este 6 körül hazaér hullafáradtan, majd 7-8 körül még házit is neki kéne állnia írni. Szerintem túlterheltek a gyerekek és nem azt tanulják ami számukra hasznos. A nyelvoktatásról pedig ne is beszéljünk, ismerek olyan angol tanárt aki bemegy órára és amőbázik a gyerekekkel óra végéig (mert így tanítja a szavakat), mindezt úgy hogy 12. osztályban, amikor a tételekkel kéne foglalkozni.
Szerintem nagyon rossz az oktatási rendszer, de hamar meglehetne reformálni úgy hogy mindenki profitáljon belőle, tanár, diák, szülők egyaránt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!