Szerinted melyik a legjobb megoldás a digitális oktatásban?
Előnyök és hátrányok szerintem:
Első előnye a kapcsolat és hogy lehet kérdezni. Hátránya, hogy a gyereknek mindenképpen eszköz, stabil net és nyugodt hely kell hozzá, ami több gyerek esetén nehéz.
A második előnye, hogy a korlátozott számú eszközök beoszthatóak, de nincs igazán személyes kapcsolat és kérdezni is bonyolult.
A harmadik előnye, hogy jó esetben profi a videó, de az biztosan nincs az osztályra szabva. Ráadásul nincs is minden anyaghoz ilyen.
Video keszites nehez, foleg ha 10 osztalynak 10 felet kellene elkesziteni, megvagni, feltolteni.
Ehhez kellene normalis felszereltseg is. Ez mar h.lyeseg alapbol. Profi videokeszito honnan? Hogy?
Online tartott ora + hazi feladat es ennyi eleg is. Mondom ugy, hogy tanar vagyok es van itthon ket kisfiam is. Mar az is csoda ha 20bol 15 gyerek csatlakozik orara.
Az első megoldás előnye, hogy a diákok életébe azért marad egy kis rutin. Én már lassan 1 éve vagyok digitális oktatásban, nagyon nehéz az, hogy ne csússzak el a napommal hanem legyen egy kis rendszer benne. Erre tökéletesen jó az első módszer. A hátránya viszont hogy sokszor ha sok felhasználó nézi egyszerre az órát akkor az lefagy, megakad stb.
A második opció előnye, hogyha a diák lemarad mondjuk a vázlattal vagy valami nem világos akkor vissza tudja nézni. Hátránya, hogy nem tud a diák rögtön segítséget kérni.
A harmadik előnye, hogy valószínűleg minőségbeli problémák nem lesznek, talán a videók készítője fel tudja dobni a tartalmat érdekes effektekkel stb. Hátránya viszont, hogy a diákok valószínűleg már megszokták a tanáruk stílusát, szokásait és eszmefuttatásait. Ha kétféle képpen hallják ugyanazt talán összezavarodhatnak. Elvesznek a sok információban.
1. a profi videókészítőknél olyasmire gondoltam mint pl. a videótanár sorozat, vagy a másik ami ment az m5-ön tavaly. Ezt nyilván profik csinálták, profi felszereléssel, szakértőkkel stb...
A saját videókészítésnél nyilván nem várja senki ugyanezt a minőséget és végül is egy telefonnal vagy egy képernyő felvevő programmal megoldható, attól függően mit akarsz. Viszont az tény, hogy sok idő, bár szerintem ezeket nem is 45 percesre kell tervezni, a videótanár is csak kb. 15 perc részenként.
Vannak fent YouTube pár nagyon jó videó amit tanárok csináltak magyar nyelvból matematikából alsósoknak .
De én az egyes és a 3 opciót tartom jónak.
Az 1.
A gyerekek azonnal vissza tudnak kérdezni.
Viszonylag könnyen megoldahtó,mint ha a tanár felveszi videóra a magyarázatot és azt megosztja.
Félórás élő óra.. Aztán mindenki egyedül, a hátralévő tizenöt percben megnézhetne egy, a tanár által ajánlott "minőségi videót". Például: Zanza TV, Index Iskolatévé, vagy akár valami M5-ös műsor(részlet). Énekből meg hasonlókból a tanár által felvett videó vagy csak hang, féloldalas vázlat, amit esetleg, vagy néha vissza kell küldeni osztályzásra. Ha valamiből hosszú feladat van, például 10-15 diás prezentációt kell készíteni, akkor arra legyen elég idő. Ne kelljen közben tanulni az előzőt, mert következő órán témazáró, ne kelljen közben továbbmenni élő órán, és ne küldjenek közben több oldalas feladatlapot. Tehát adjanak rá elég időt. Házi feladat, amiből van, abból vagy sokra legyen sok idő, vagy másnapra csak kevés feladat.
Kedves #1, aki elvileg tanár! Milyen iskolában tanítasz, ahol 10 órád van naponta (általános/középiskola)?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!