Volt már, aki közületek matematikából pótvizsgázott?
11-es voltam, most megyek (nék) 12-be, hogyha átmegyek a pótvizsgán, ami hétfőn lesz. Sajnos nekem mindig is problémás volt ez a tantárgy, szinte állandóan el akartak rántani belőle, elsőben is megbuktam belőle sajnos, akkor átmentem a pótvizsgán, mondhatni könnyű volt. Viszont azóta iskolát váltottam, és nem tudom, hogy mihez viszonyítsak, meg ugye nem is a 9-es tananyagból fogok vizsgázni, amit enyhén szólva könnyebb volt megtanulni, mint a 11-es anyagot.
Szóval félre a dumával, azt szeretném kérdezni tőletek, hogy volt-e, aki megbukott középiskolában matematikából, és mennyire volt szigorú a vizsgán vele a tanára, nehéz volt-e, mennyire szivatnak? Tehát az esélyeimet próbálom latolgatni. :)
Köszönöm annak aki válaszol!
Szerintem ez iskolától és tanártól függ
Én próbáltam felkészíteni ismerősömet matek pótvizsgára a nyáron, ő is 12 be menne, (csak ő nyelvis, így ő 11-es lesz tul.képpen), de ahogy láttam az anyagot, amit meg kéne tanulnia... hát, szerintem a nulláról 2,5 hónap alatt lehetetlen felkészülni, pedig én emelt matekos vagyok...
Ez iskolán belül, tanáronként is változhat...
(Van sapkája, nincs sapkája szitu, remélem nem kell magyaráznom :))
A függvény az egy olyan dolog, ami az értelmezési tartományának minden eleméhez hozzárendel egy, és csakis egy elemet a képhalmazból. Például: hozzárendeli az emberhez az édesanyját, egy számhoz a négyzetét, a szinuszát, vagy a logaritmusát. Jó, ha felrajzolsz néhány grafikont.
Sokszor megkívánják a függvény értelmezési tartományának meghatározását. Ilyenkor ki kell zárni azokat a számokat, amikre a függvényt előállító utasítássorozatnak nincs értelme.
A logaritmus az exponenciális függvény egyik megfordítása. Itt adott alap és hatvány mellett az a kérdés, hogy: Hányadikra kell emelni az a alapot, hogy megkapjuk a b hatványt? A válasz: Az a alapot a log_a b-edik hatványra kell emelni, hogy b-t kapjunk. Az a és a b számokra kikötés, hogy pozitívok legyenek a hatványozás tulajdonságai miatt. Az 1 hatványa mindig 1, ezért a nem lehet 1. Vigyázat, a logaritmus eredménye lehet negatív is!
Az azonosságok megjegyzésére vegyél néhány példaszámot; ehhez javaslom a 2 hatványainak sorozatát.
Szerencsére elkerültem, utóbbi 2 évben megbuktam fél évkor de jó volt a hajrám utána:)
De pl ha nem 10-ből 9x-es másoltam volna a leckét vagy ha legalább fél órát foglalkoztam volna vele naponta akkor egy 3-as szerintem sima, de megkockáztatok egy gyenge négyest is.Ebben a tanévben már máshogy csinálom majd^^
Amúgy meg egyedül felkészülni egy olyan tárgyra amiből szar vagy hát szerintem nem a legjobb, de most már késő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!