Ha közép/emelt matek érettségin egy feladatot "alternatív" módon oldok meg, azt is értékelhetik a tanárok?
Tehát úgy, hogy nem csak számolást végzek. Például ha adott egy háromszög, melynek mindhárom szöge adott, akkor szerkeszthetek-e egy, a megadotthoz hasonló háromszöget (persze hivatkozva a hasonlóságra), és a szerkesztett háromszög szögeit megmérve kapni az eredményt?
Középszinten az I. ez résznél evidens, hogyha a végeredmény beírására is jár pont, engem a többi rész érdekelne.
Tudom, hogy egy-egy sima koszinusztétellel kijön, csak kíváncsi vagyok, hogy az ilyenfajta megoldások mennyire értékelhetőek.
Nekem is volt ilyen, és eredetileg nem adtak rá pontot mert ők csak azt értékelhetik ami benne van a megoldókulcsban.
Viszont én fellebbeztem utólag, és végül megadták a pontot.
Szögmérésre nem fognak pontot adni. Viszont mondjuk ha a feladat
X²+2=6,
és ezt te a másodfokú megoldóképlettel csinálod, akkor kapsz pontot.
Akkor jól gondoltam, köszönöm.
Annyi még érdekelne, hogy tegyük fel megszerkesztem, lemérem, majd a mért értéket ellenőrzöm más módon (például a koszinusztételbe behelyettesítek), úgy már elfogadható, vagy úgy sem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!