Miért jó ez, amit a mostani újabb köznevelési törvénymódosításban bedobdak?
Örülnék, ha kifejtené valaki, vajon mi az értelme, hogy megint bedobtak egy tv.-módoítást (nemsokára szavaznak is róla), amivel az alternatív iskolákat és a magántanulóságot lehetetlenítenék el, továbbá eltörlik a tantestületek és a szülők azon jogát, hogy vélményezzék az iskolaigazgatók kinevezését.
Szeretném érteni, ezek a módosítások vajon mire jók.
A politika kategóriában is feltettem e kérdést, de ott nem kapta rá pro (csak kontra) válaszokat. Hátha itt…
A kormány célja az engedelmes, minél tudatlanabb tucatbirkák kitermelése, mert a gondolkodó, művelt ember az ő szemükben ellenség. A büdös kölykök járjanak csak omladozó, beázó állami bölcsődébe, óvodáda, iskolába, tanuljanak használhatatlan állami tankönyvekből, eddzenek az iskola saját hazafias lőterén és énekeljenek mozgalmi dalokat; a szülők meg fogják be a pofájukat, elvégre a vezér jobban tudja, mi a jó a gyereküknek. Rohadjon csak az a gyerek nyolctól négyig az iskolában ötven éve elavult elméletet magolva, családi életre úgysincs szüksége. Ezzel nyilván a rég összeomlott oktatási rendszerünk minden problémája meg van oldva, a semmiből hirtelen teremni fog elég tanár, akikre rá lehet sózni az eddigi magántanulókat és magániskolába járókat; és természetesen rögvest előkerül a rendszerből hiányzó négyezer gyógypedagógus is, akik a közösségből preventíven kiemelt, viselkedészavaros diákokat kezelni tudják.
Őszintén: ne várj pro válaszokat, mert egyszerűen semmilyen ésszerű magyarázat nem áll az intézkedés mögött. (Ahogy az összes eddigi mögött sem - mindig csak bedobnak valami égbekiáltó f'szságot mindennemű szakmai egyeztetés nélkül és azonnali jeleggel kötelezővé teszik anélkül, hogy biztosítának hozzá anyagi vagy tárgyi hátteret. Mert csak.)
Tantestületi véleményezés joga - állítólag bürokráciacsökkentés a cél, megmarad ugyanis az alkalmazotti közösség véleményezési joga, azoknak meg a nagy része tanár.
Magántanulóság - lesz, más néven, csak nem az igazgató engedélyezi. Cél a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése, amit sokszor magántanulóság előz meg.
Kerettantervhez közelítése az alternatív iskoláknak - ez már módosítás módosítása, az eredeti javaslatban nem volt benne.
Ennyit tudok felhozni mentségükre - mondjuk már ennyiért is lepontoznak a trollok :)
Köszi a választ utolsó! Nem kötözködésből, de újabb kérdéseket vetettél fel bennem.
„Tantestületi véleményezés joga - állítólag bürokráciacsökkentés a cél, megmarad ugyanis az alkalmazotti közösség véleményezési joga, azoknak meg a nagy része tanár.„
Mi a különbség az alkalmazotti és a tantestületi véleményezés között?
(A bürokráciacsökkentéssel csak annyi a problémám, hogy pont ez a rezsim duzzasztotta fel a bürokráciát. :))
„Magántanulóság - lesz, más néven, csak nem az igazgató engedélyezi. Cél a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése, amit sokszor magántanulóság előz meg.”
Mondanál erre példát, mely élethelyzetben/néprétegekben jelentős ez a folyamat? Akiket én ismerek, azért tették magántanulóvá a gyereküket, mert az állami rendszer nem tudta kezelni (pl. diszes a gyerek), vagy szimplán kicsinálta a gyereket, és átmenekítették egy tanulócsoportba.
A végzettség nélküli iskolaelhagyásról úgy tudom, azért lett „trend”, mert a kormány levitte 16 évre a tankötelezettségek, és vannak, akik rögvest ki is veszik a gyereket, hogy közmunkára küldjék, mivel az jobban jövedelmez a családi pótléknál…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!