Az egyetemi élet mennyire kedvez az introvertáltaknak?
Én azt mondanám, hogy ha tudatosan megpróbálsz barátokat/kapcsolatokat szerezni, akkor sokkal könnyebb is mint gimiben.
Sok egymástól független diákszervezet van, amihez lehet csatlakozni. Ha megtalálod azt /azokat ami érdekel, akkor tálcán kínálják neked az ismerősöket, akikkel alapból van közös témátok: a diákszervezetes programok, események, kurzusok (plusz e mellé az egyetemi élet). Aktívan részt kell ezekben venni, és közben megismered a többieket, ők is megismernek de nincs az kínos 'na miről is beszélgessünk, van-e közös témánk' szenvedés. Innen már szépen felépülnek a barátságok mert több időt töltötök együtt.
Én így futottam neki, és sok ismerősöm lett, néhány közeli barátom is (eléggé óvatos vagyok, amikor arról van szó hogy ki ténylegesen a barátom is ki csak ismerős akivel nagyon jól elvagyok)
Annyira nem, egyetemen sem lettek nagyon barátaim, pozitív változás viszont, hogy ha nem vagy egy k-csög, nem csak másoktól várod a megoldást, és alkalomadtán te is hajlandó vagy segíteni, akkor többnyire segítenek, van összefogás.
Legalábbis OE-n nekem pozitív tapasztalataim vannak.
20F
Utolsó, igen, azt tudom hogy sok tanár nincs tisztában azzal hogy aki nem szólal meg mindig órán az nem kifejezetten azért van mert lusta és nem figyel. Ezért tartom igazságtalannak azt amikor egy tanár órai munka jegyet ad, mert az extrovertáltabbak hangosan gondolkodnak, mindig beszélnek, mi meg inkább alaposan végiggondoljuk, utána beszélünk, ha van rá lehetőség. Ebből ki lehet találni hogy ki fog jobb jegyet kapni. És ez pedig egyáltalán nem a tudást tükrözi. Csak azt hogy mennyit beszél az illető.
Visszatérve, ez a sok beszélgetős óra szerintem attól is függ hogy milyen szakot választ az ember. Ahol számokkal foglalkoznak főleg ott nem hiszem hogy énekelni kell meg sztorizgatni. Legalábbis remélem :D Azt pszichológia vagy nyelvi szakon például jobban el tudom képzelni, de mivel tőlem is távol állnak ezek a beszélgetések, ezért direkt nem ezeket választom.
És sajnálom hogy így alakult neked, pedig nagyon normálisnak és kedvesnek tűnsz :(
#2 #7-es vagyok
Persze, ha elmész versenyekre, szakmai gyakorlatokra, az jobban tükrözi a tényleges tudást.
5-ös vagyok
Igen, de azért ezek a fajta “modern” módszerek szerintem most már mindenhol elterjedtek. Az egyik legjobb barátnőm pénzügy-számvitel szakon tanul és van pár osztálytársam, akik szintén gazdasági szakokon tanulnak (pontosan nem tudom) és nekik is rengeteg a projektmunka, páros/csoportos feladat, prezentáció. Az egyik szobatársam pedig orvosis volt és náluk is voltak hasonlók, pl. olyat is mesélt, hogy egy előadáson szétosztott a tanár fogalmakat és definíciókat, és a székek és padok tetején mászkálva meg kellett keresni a párod. Kiselőadások is voltak náluk is, több. Nyilván mások az arányok a szakok között, egyetemtől is függ, mert mindenhol máshogyan épül fel a képzés, mások a tanárok is stb. Csak annyit akarok mondani, hogy szerintem ma már nagyon sok egyetemen ez a fajta szemléletmód az elterjedt, hogy az óra legyen interaktív, izgalmas, érdekes stb. Én ezt nagyon nem szeretem és nekem ez nem szimpatikus, nem segít stb., de sokan kifejezetten élvezik és szeretik az ilyen módszereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!