Miért akarja sok diák az év végi jegyét érettségi jegyként? (bővebben kifejtve lent)
Tanulós Facebook csoportokban, Eduline cikkek alatti kommentekben nagyon sok végzős diák írta, hogy szerintük ez lenne a legjobb megoldás. Mindenképpen szeretném leszögezni, hogy én sem tudok tökéletes megoldással szolgálni, de szerencsére ez nem is az én feladatom. Semmiképpen sem az a célom ezzel a kérdéssel, hogy azokat szidjam, akik egyetértenek ezzel, csak szeretnék egy beszélgetést elindítani. Azt is tudom, hogy valószínűleg nem lesz a vészterv (amiről még húsvét előtt tájékoztatnak Maruzsa Zoltán szerint) mindenki számára tökéletesen kielégítő, bármi is legyen a döntés, lesznek olyanok akiknek nem fog megfelelni.
Szóval, itt ez a cikk:
Nyilván nem mindenki érettségiző, aki szavazott, de nem akarom elhinni, hogy ez az opció vezet toronymagasan. Több szempontból is problémás:
1. Sokak javítani szeretnének az eddigi eredményeiken, esetleg új tárgyakból vizsgáznak és nem kevés pénzt fizettek azért, hogy újra megírhassák az érettségit. Én is ebbe a kategóriába tartozom. Ráadásul utoljára 10. osztályban volt jegyem abból a tárgyból amiből érettségiznék emelt szinten, és gimiben középszintű órám volt, akkoriban még nem is érdekelt, ezért nyilván nem örülnék a jegyemnek. Ugyanez fordítva: emelt óraszámos csoportokból is vannak akik csak középszinten vizsgáznának (nálunk a matekosok, kémiások voltak így), ők valószínűleg jobban szerepelnének középszinten, mint amit az év végi jegyeik tükröznek.
2. Ki tesz különbséget egy 80%-os ötös és egy 96%-os között? Erre olvastam azt a választ, hogy az átlag alapján számolják ki, de ez sem igazságos a különböző iskolatípusok miatt. Az egész érettségi azért van, hogy egységes feladatsorokat írjon MINDEN EGYES diák. Megint a saját példám: egy erősebb gimibe jártam, 3-4 közt voltam matekból, érettségin mégis ötöst írtam (igaz, épphogy 80% feletti, de attól ötös.) Más gyengébb iskolában lehet valaki végig kitűnő, ha esetleg engedékenyebbek a tanárok, de az érettségin nem biztos hogy ugyanaz a tudás ötöst jelent.
Egyéb lehetőségek:
3. A diákok dönthessenek, hogy szeretnének-e vizsgázni, vagy elfogadják az év végi jegyeiket. Ezt sem tartom a legigazságosabb opciónak, fent említett okok miatt. Plusz ott vannak a szakmai érettségik, és a gyakorlati tárgyak, amikre sokan most készülni sem tudnak otthon (pl tesi).
4. Online vizsga nem elérhető mindenki számára, ráadásul magas a csalások veszélye, stb. Szerintem nem is lehet ilyen rövid idő alatt egy egységes felületet kialakítani erre, ami bírná a terhelést közel 100 ezer érettségizővel szemben, akik egyszerre lépnek be és egyszerre vizsgáznának. (lsd egyetemen a Neptun, ahol közel sincs egyszerre ennyi ember tárgyfelvételkor, mégis összeomlik)
5. Őszi érettségivel kimaradna egy egész évfolyam egyetemről, zavaros lenne az egész. Keresztféléves kezdésre az egyetemeknek is fel kell készülnie az órarendek miatt, sok szaknál nem véletlen, hogy nem indul keresztféléves képzés. Az egyetemek szempontjából azt tartanám a legjobbnak, és személy szerint is azt szeretném, ha szeptemberben (esetleg októberben rövidebb szorgalmi/vizsgaidőszakkal) elkezdhetnék a gólyák az egyetemet.
Ti mit gondoltok az egészről?
Ma reggel ezt hozta le a müller cecília féle nem tudom mi...
"A tömeges fertőzés lelassításához nagyon fontos, hogy az idősek, a diákok, a külföldről hazatérők, és aki teheti, az maradjon otthon, továbbá mindenki tartsa be az ajánlásokat és a kijárási korlátozásokat."
Ennek fényében elég nehéz elképzelni, hogy képen köpik magukat és szerdán bejelentik, hogy két hét múlva érettségi és 110 ezer gyerek csak úgy vonuljon az utcákon!
# 20
Én abszolút egyetértek veled, lehet az lenne a legjobb ha csak az emeltet tartanák meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!