A tanárok miért nem adják le a tananyagot szóban?
Minden az online oktatástól zeng, mégis csak nagyon kevés tanár teszi ezt tisztességesen. Az, hogy vasárnaponként átküldenek 3-4 oldalas anyagot, ami a tankönyvek/munkafüzetek következő oldala, már elnézést, de ezt a hülye is tudja, ehhez nem kell tanári diploma. Miért nem adják le videófelvételen keresztül az anyagot? A matekot, a fizikát, a történelmet stb. miért nem mondják el szóban, magyarázattal, érdekes történetekkel? Vagy az egyszeri szülő fogja elmagyarázni, vagy minden gyerek le lesz maradva egy negyed évvel a következő tanévkezdésre?
Nem bántásból, de kicsit megint azt érzem, hogy a tanároknak ennyi volt a tanév, leadják a tantervet a szülőknek és kész. Magukra hagytak mindenkit, nem minden gyerek zseni, nincs minden szülő tanári vénával megáldva. Vagy ezek szerint ez olyan szakma, amit bárki simán megcsinál? A fél ország most pedagógus lett hirtelen? Ha én tanár lennék, szégyellném magam, mindent megtennék, hogy tisztességesen leadjam a tananyagot.
"Nálunk a Microsoft Teams programot használjuk. Ott az óra eredeti idejében felcsatlakozok az óra neveivel megjelőlt csoportokba és real time tudom hallgatni az előadást. Olyan, mintha órán lennék, de mégse. Szerintem ez tök jó megoldás.
Vajon közoktatásban ez működne?"
Sajnos nem. A közoktatás nem egyetem, ahol hallás után jegyzetelsz. A 45 perces óra nagyjából 5-10 perce tartalmaz új információt, az óra többi része ismétlés, rögzítés, gyakorlás. A gyerekek nem is tudnak jegyzetelni, 7.-ben tanulják az írott szövegből való lényegkiemelést, 8.-ban a hallott szövegeset, de a begyakorlás a középiskolára marad.
"Szerintem az nem jó kifogás 2020-ban, hogy nincs számítógépe, okosmobilja vagy internete. Ez annyira elenyésző, hogy ilyen okból büntetni a többséget nem szép."
"Minden iskola felmérte, kinek mire van szüksége és a rászorulók meg is kapták."
Városokban biztos elenyésző, de faluban nem. Laptopokat adtunk azoknak, akik kértek, de sajnos internetet nem tudunk a rászorulóknak biztosítani. Ahol három gyerek van, de csak egy számítógépet kértek, ki üljön a géphez? Ahol viszont nincs wifi, mire elég az a 10 gB, amit a mobilszolgáltató ad? Ha van is internet bevezetve a faluba, az közel sem olyan gyors, mint egy pesti otthonban. Arról nem is beszélve, hogy vannak ultrakonzervatív szülők, akik nem hajlandók a gyerekük kezébe adni semmilyen elektronikus eszközt, mert az internet ördögtől való (sajnos a mi kis falusi iskolánkban ez nem egyedi eset). Ennyit a technikai eszköztárról.
A 6-14 éves gyerekek egy része önszántából nem fog csatlakozni egy általatok felvetett élő órához. Kérdező, te nagyon lelkiismeretes diák vagy, hogy ennyire szeretnél tanulni, de nem ez jellemző a korosztályodra. A tanulók nagy részének kell a szülői támogatás, kontroll. Ez sajnos nincs meg a családok nagy részénél.
Vannak szülők, akik eddig sem foglalkoznak a gyerek előmenetelével, ők természetesen most sem parancsolnak rá a gyerekre, hogy üljenek a gép elé (van olyan tanulóm, akitől nem kaptam meg az egy hetes határidőre a beadandó feladatát. Másnap du. fél kettőkor hívtam anyukát, a diák akkor még aludt).
Ezek a gyerekek ne kapják meg a lehetőséget a tanulásra? A kezünk meg van kötve; a krétába nem írhatunk hiányzókat, így a családi pótlék elvételével nem tudunk hatni a motiválatlan szülőkre. A buktatás sem érdekli őket...
A videófelvételről: a frontális munkarendben, ahol leadják az anyagot, ott valóban hasznos lehet videókat felvenni, és azt átküldeni a gyerekeknek - egyébként sok videós anyag is fellelhető a neten. Én azonban nem leadni szeretem az anyagot, hanem heurisztikusan vezetem rá őket a megoldásra. Ez aktivitást vár a gyerektől is. Ha kiadom a feladatot, és ő észreveszi a szabályt, már gondolkodásra késztettem őt, és jobban meg is érti az anyagot. S persze, ahogy egy másik válaszoló írta, sajnos már tele van a net tanárokról szóló videókkal. "Talán óra közben aki ilyen ostoba, nem ugyanúgy lekameráz és kirak a netre?" Skype-on ki lehet kapcsolni a kamerát, és csak a képernyőmegosztás funkcióval, magyarázatokkal is lehet órát tartani. Nekem még a kamerám is le van takarva :D
Kérdező, én azt javaslom, hogy beszélj az osztályoddal, és írjatok az osztályfőnökötöknek, hogy ti így, frontálisan szeretnétek tanulni, a képzetlenebb tanároknak biztosítjátok a technológiát és a segítségeteket (hisz nem biztos, hogy okostelefonja van, vagy ha mégis, egy mobilos felvétellel biztos nem fogjátok látni azt, amit a táblára ír), és segítetek a feltöltésben is. Így biztos sikerülhet változtatni a dolgokon :)
Ui. Sajnos nem hazudtam, az elmúlt két hétben rengeteg szülővel beszéltem. Olvasd vissza, azt nem állítottam, hogy egész nap hívogatnak, de egész nap a sulival foglalkozom. Leírom a tegnapi napom:
- 7-kor keltem, reggeli.
- fél 8-kor megnéztem, hogy minden osztály ütemezett órája rendben van-e, és elkezdtem az este-éjjel érkezett feladatok kijavítását.
- Péntekenként hat órám van, pont tegnap három új ismeretet közlő, két gyakorló és egy összefoglaló órám volt. Javítottam, és közben a learningapps-en, redmentán, google quiz-en figyeltem a diákjaim teljesítményét, akik rosszabbul teljesítettek, azoknak írtam egy-egy privát üzenetet, hogy mikor beszéljünk. A pontos órai időben általában a diákjaim 10-20%-a szokott jelen lenni (a reggeli órákon kevesebben). Tegnap két diákkal kellett külön foglalkozni.
- Közben hárman írtak szerdai vagy csütörtöki óráról, hogy segítsek. Kettejüknek messengeren üzenetet írtam, egyiküket messengeren hívtam.
- 13:30 ebédszünet
- 2-kor átnéztem a korábbi napok online feladatait, akik még nem foglalkoztak semmivel, azoknak írtam, hogy ne felejtsék el. Utána teljesen az e-mailekre koncentráltam. A digitális oktatás kezdete óta közel 600 e-mailem érkezett, minden hétköznap átlagosan 40-70 új üzenetet kapok. A szülői levelekre válaszolok először, a gyerekek munkafüzeteit, füzeteit csak utána ellenőrzöm. Egy excel-táblázatba vezetem, hogy kitől mit kaptam már meg.
- 4-5 körül telefonálnak általában a szülők, akik csak munka után érnek rá a gyerekkel foglalkozni. Tegnap szerencsére csak három telefonhívásom volt, de még az elején volt olyan nap, amikor 14. Tegnap az egyik anyukával fél órán át beszéltem, hogy hogyan tudnak belépni a classroomba, a másik kettővel csak 5 és 8 percet telefonáltam.
- Este 6-ra általában a diákok háromnegyede megcsinálja a classroomban kiadott feladatokat, tegnap is ekkor ellenőriztem. Megnéztem az eredményeiket, és írtam azoknak, akiknek rosszabbul ment, hogy mi okozott nehézséget.
- Hét után vacsoráztam, és mobiloztam egy kicsit.
- Péntekre múlt héten is, tegnap is elfogyott a lelkesedés, így fél kilenckor már feladtam, pedig akkor épp 38 olvasatlan üzenet várt volna még rám. Fürödtem, beraktam egy podcastot, és 9-kor már aludtam is.
A tegnapi nappal egyébként szerencsém volt, mert még csütörtökön főztem magunkra, illetve nem kellett közben a másnapi órákra készülni. Mindezek mellett írjuk a szeptembertől esedékes ped.programot, mert ugye új NAt is lesz, de ezzel hétvégén szoktam foglalkozni egyébként is.
Biztos van, aki jóval kevesebb időt foglalkozik ezzel az egésszel, de ne hidd, hogy a tanárok most nagyokat pihennek.
#7-es vagyok.
Hasznos a válaszod, 11-es és egyben elgondolkodtató is. Biztos vagyok benne, hogy rengeteget dolgoztok ezen. Egyik barátnőm vőlegénye francia, töri tanár és ő is állítja, hogy a gyerekek egy része nem tud vagy nem akar tudomást venni arról, hogy most nem szünet van, hanem online oktatás...
Én tényleg azt nem értem ebben a ti rendszeretekben, hogy miért jó nektek, hogy ennyi programot használtok tananyag küldésre és megosztásra? Szerintem elég kaotikus ez így. Nem lenne egyszerűbb egyfélét használni? Nálunk kifejezetten elővan van írva, hogy Teams-et használjanak és ne legyen ebből zavarodás. Nem lennék ma gimis. Ennyi programot figyelni napi szintem nagyon nem logikus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!