A tanárok miért nem adják le a tananyagot szóban?
Minden az online oktatástól zeng, mégis csak nagyon kevés tanár teszi ezt tisztességesen. Az, hogy vasárnaponként átküldenek 3-4 oldalas anyagot, ami a tankönyvek/munkafüzetek következő oldala, már elnézést, de ezt a hülye is tudja, ehhez nem kell tanári diploma. Miért nem adják le videófelvételen keresztül az anyagot? A matekot, a fizikát, a történelmet stb. miért nem mondják el szóban, magyarázattal, érdekes történetekkel? Vagy az egyszeri szülő fogja elmagyarázni, vagy minden gyerek le lesz maradva egy negyed évvel a következő tanévkezdésre?
Nem bántásból, de kicsit megint azt érzem, hogy a tanároknak ennyi volt a tanév, leadják a tantervet a szülőknek és kész. Magukra hagytak mindenkit, nem minden gyerek zseni, nincs minden szülő tanári vénával megáldva. Vagy ezek szerint ez olyan szakma, amit bárki simán megcsinál? A fél ország most pedagógus lett hirtelen? Ha én tanár lennék, szégyellném magam, mindent megtennék, hogy tisztességesen leadjam a tananyagot.
Azt a kérdést is feltehetnék, hogy
1) Miért nincs fenn az összes tankönyv PDF-ben már réges-régen a neten
2) Miért nem készíttet az oktatási minisztérium e-learning anyagot az összes könyv összes fejezetéhez.
Nem lenne atomtitok, már réges-régen meg kellett volna csinálni, az esélyegyenlőség jegyében.
2Szerzői jogok is vannak , kedves pdf-ező! Ha te ítnál tankönyvet, lemondanál a jogdíjakról, ami az elsdott példányszám alapján járna neked?"
1. lehet egy fix összegben is megállapodni;
2. minden iskola lejelenti a létszámot, a használt tankönyveket, innentől kezdve tudható a letöltött darabszám, problem solved;
Tanár vagyok, csak a saját tapasztalatom tudom leírni. Én az egyik osztályommal heti egyszer skype-on találkozom, de a többiekkel ez kivitelezhetetlen, ugyanis vagy a tárgyi feltételek hiányoznak, vagy a technikai tudásuk nem megfelelő. Volt olyan gyerekem, akinek kiküldtem két hete a google classroomba a meghívót, és tegnap, egy fél órás telefonos magyarázattal sikerült végre belépnie.
Videót nem fogok készíteni, mert úgy gondolom, hogy könnyen visszaélhetnek a felvételekkel.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy én ne dolgoznék az egy hétre szóló feladatok kiadása után: először is gyakorlatilag leírom a tanterembe mindazt, amit egy órán mondanék: Nyisd ki a füzeted, írd fel középre ezt, nézd meg a zanza.tv felvételét, stb. Emellett a nap nagy részében elérhető vagyok, és ha valaki rám ír, hogy segítsek a feladatnál, én ott vagyok neki, felhívom, elmagyarázom. Egy-egy gyerekre sokkal több figyelem jut, mert mindenkinek leellenőrzöm a feladatát, nem tudja elsunnyogni, mint az órai javításnál. Gyakorlatilag reggel 7-től este 10-ig nincs leállás, a szülők is hívogatnak, hogy nem tudják, hova menti a gép a letöltött excel táblázatot, vagy hogy nem tudnak belépni a gmail-be.
Így a második hét végére érzem azt, hogy ez sok. Ha a kormány azt mondaná, hétfőtől mehetünk újra, én lennék a legboldogabb ember a világon.
Vannak, akik tudnak önállóan tanulni.
Ha pedig nem értesz valamit, még mindig felhívhatod a tanárokat, hogy magyarázzák el.
Jogos a felháborodásod, Kérdező.
Részemről, nagyon örülök, hogy egyetemre járok és nem gimibe vagy általános iskolába. Közoktatásban teljesen más a hozzáállás.
Ott nagyon komolyan veszik, hogy közel azonos minőségben adják le az anyagot, mint eddig. Érzik a felelősséget, hogy jó pár hallgatónak elég sok pénze van a tandíjban. Ennyi a különbség. Részben megértem, hogy a sok alul fizetett tanárnak nincs kedve erőfeszítést tenni, hogy továbbra is történjen oktatás. Az nem oktatás, hogy kiküldöm az anyagot és egész nap mobil közelben vagyok. Ez tévedés. Meg vannak azok az esetek is, amikor egyszerűen nincsenek meg a technikai feltételek mindkét oldalról.
Nálunk a Microsoft Teams programot használjuk. Ott az óra eredeti idejében felcsatlakozok az óra neveivel megjelőlt csoportokba és real time tudom hallgatni az előadást. Olyan, mintha órán lennék, de mégse. Szerintem ez tök jó megoldás.
Vajon közoktatásban ez működne?
2. “Szerzői jogok is vannak , kedves pdf-ező! Ha te ítnál tankönyvet, lemondanál a jogdíjakról, ami az elsdott példányszám alapján járna neked?”
Fordítva ülsz a lovon, kedves kettes. A tankönyvpiac nem egy szabadpiac, így a szerzői jognak eleve az államnál kellene lennie. Két megoldás is van erre:
A) Az állam megveszi a szerzői jogokat. (És más könyvet tesz meg tankönyvet, ha a szerző vonakodik...)
B) Az állam felbérel egy szerzői kollektívát, és tankönyveket írat velük. Így a szerzői jogok eleve az államé.
Szerintem az nem jó kifogás 2020-ban, hogy nincs számítógépe, okosmobilja vagy internete. Ez annyira elenyésző, hogy ilyen okból büntetni a többséget nem szép. Minden iskola felmérte, kinek mire van szüksége és a rászorulók meg is kapták. Azért nem leadni szóban az anyagot, nehogy visszaéljenek vele? Ez komoly? Talán óra közben aki ilyen ostoba, nem ugyanúgy lekameráz és kirak a netre?
Olcsó kifogások, a szülőket teljesen magukra hagyták. Nem lehet az sem igaz, hogy a tanárokat reggeltől estig hívják! Megküldik, meddig kell kitölteni a munkafüzetet, egymás között megbeszélik, vagy megnézik a neten a megoldást. Konkrétan szeptemberig, 5 hónapon át nincs semmi, csak a szülő! Hogy fognak osztályozni, lezárni? Mindenki jeles lesz? Senki nem fog osztályt ismételni? Aki szeretne továbbtanulni, hatosztályos gimibe menni, ki készíti fel? Amikor az első negyedév a pótlásról fog szólni?
Az újonnan támogatott “állami” kiadványok, az úgynevezett ofis újgenerációs tankönyvek egytől egyig fel vannak töltve pdf-ben a netre (nkp.hu) és vannak hozzá kiegészítő feladatok, animációk és egyéb segédanyagok is, szóval ez létező dolog, sőt, szerintem egész használhatóak.
Sajnos ezek sokszor nem olyan jók, mint pl a Mozaik kiadó könyvei, de szerencsére a mozaik is díjmentessé tette a felületeit és az online kiadványait, szóval lehet mazsolázni. :)
De a kérdésre válaszolva, sajnos mindenki tudja, hogy a magyarországi tanárállomány nagy része semmirevaló kiégett középkorú nő (ne legyünk hímsoviniszták, a férfiak többsége is kiégett, csak belőlük kevesebb van darabszámra), tőlük nem várható, hogy most az online rendszerben több erőfeszítést tegyenek, mint amúgy. Ettől függetlenül nem szabad általánosítani, vagy az elvégzett munkához képest túlfizetettnek nevezni a pedagógusokat, mert amíg nem lesznek tisztességesen megfizetve, addig nem lesz vonzó az értelmes tömegek számára, csak az olyan elhivatott vájtfülűeknek, mint én. :) Üdv: egy harmadéves biosz-kémia tanári szakos egyetemista
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!