Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Magyar iskolák » Diákok és tanárok egyaránt:...

Diákok és tanárok egyaránt: vélemények a távoktatásról középiskolákban?

Figyelt kérdés

Nos, hát az fix. hogy 1-6. osztályban képtelenség ezt normálisan megoldani. (7-8. osztály sem éppen zökkenőmentes)

Viszont a középiskolásokat szeretném kérdezni: nektek ez hogy megy most? Nálunk a vártnál jobban, de attól még nem túl fényesen. A testnevelés egy borzalom, szürreális követelések vannak, ha becsületes próbál lenni az ember. A tesitanárom konkrétan 9:55-kor posztolja ki hogy aznap 9:50-re jelentkezzek be... Beadom 9:57-re és elkezd mindenkit szólogatni hogy mé' nem érünk oda időben. Ezen kívül ha nem gyakorlati feladat van, hanem elmélet, nem érzi át, hogy egy 80 perces feladatsort adott fel 40 perces határidővel, de aznapra ugyanúgy ad fel 30 percnyi mozgást úgy, hogy délután a fél osztálynak még van fakultációja, szóval becsületesen meg sem lehet oldani hogy késés nélkül beleférjen az időkeretbe)

A többi tantárgy viszonylag jól megy mondjuk. A művészet, a német és az informatika talán még jobbak is mint szoktak lenni. A matek rosszabb így, de ez a tantárgy jellegéből fakad.

Szóval a tesit leszámítva nálunk minimum középszerűen minden tantárgy meg van oldva.



2020. márc. 25. 20:17
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Egy olyan iskolában tanítok ahol van általános iskola és gimnázium is. Mindkét helyen tanítok.


Google classrommot használja egységesen nálunk az iskola a diákok és tanárok iskolai e-mail címével regisztrálva. Az osztályoknak minden tantárgyból "tantermük" van. Ide töltik fel a tanárok a megtanulandó tananyagot, az elkészítendő feladatlapokat, beadandókat, oktató videókat. Meet alkalmazás segítségével a tanórák fele online. A másik felén önállóan dolgoznak, de én online vagyok és bármikor kérdezhetnek. Egy itthoni táblán magyarázom el a tananyagot.

A tanórák csakis az iskola órarendben szereplő időpontban lehetnek. Ennek az az előnye, hogy a diákok tudják, hogy mikor kell gép előtt lenni. Így van szerencsém péntek hatodik órában is meetelni.

A 29 fős hatodik osztályban ha egyszerre sokan beszélnek akkor gerjed a rendszer, de szerintem megoldható.

A hetedikeseknél már egész normálisan működik minden. A végzősök izgulnak az érettségi miatt ami ki tudja mikor lesz.


A diákok visszajelzése nálunk egyöntetűen az, hogy túl sok feladat. Ezért egy hét után és személy szerint 30%-kal csökkentettem a kiadott tananyagot. A számonkérés egy kicsit talány még számomra. A kiadott feladtasorral az a bajom, hogy én nem látom milyen eszközöket használ még a gyerek.

Például, ha a hetedikesek az egyenletek megoldásából írnak egy időkorlátos dolgozatot, akkor nem látom, hogy használja e a photomath vagy wolframalfa programokat amik levezetik az egyenleteket.


A megnövekedett internethasználat miatt én nem írok be senkit sem hiányzónak. Van akinek megszakadt a nete. Szerencsére az össze sdiákom rendelkezik a technikai eszközökkel (budai oldal).


Kicsit kiforratlan a rendszer, de azért megy. Mondjuk nekem személy szerint hiányzik a személyes kapcsolattartás a diákokkal. Ha rendeződne a vírusos helyzet akkor nem vezetném be a digitális oktatást mindenkinek. Viszont a magántanulóknak, vagy ahogy most nevezik őket az egyéni tanrenddel rendelkezőknek kötelezővé tenném valamilyen szinten a digitális oktatásban való részvételt.

2020. márc. 25. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
93%

tiszta szar az egész, mert a hülye tanárok össze vissza írogatnak, hol facebookon, hol e-mailben, hol az e-naplóban (pedig ez lenne a hivatalos felület)

teljesen átláhatatlan, pont mint az a szövegkupac amit idehányok éppen xd


egyedül a matektanárom kezeli normálisan a dolgot

2020. márc. 25. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy az elsőnek üzenem: ne foglalkozz vele, hogy "csalnak". Annyi feladatot kell adni, hogy csak akkor tudja megcsinálni, ha tényleg tudja. Lehet kreatív feladatokat kitalálni, ahol nem az egyenlet megoldása a fő probléma. Lehet az is a feladat, hogy az egyenleteket elég helyesen felírni, megoldani nem kell. Amúgy is kéne ebben fejlődnie az oktatási rendszernek, már nem a huszadik század van.
2020. márc. 25. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Az a probléma, hogy éppen most tanítom az egyenlet megoldása mérlegelvvel című fejezetet. :)
2020. márc. 25. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

#1: Tegyél bele törtet! Ott tudni kell (legalábbis wolframalphán) hogy mit tesz zárójelbe.

Például, ha a nevezőt nem zárójelezi, akkor már más eredmény jön ki.


Vagy kötelező ellenőrzés, anélkül nem jár pont...


Én levelezős egyetemista vagyok, nálunk a legnagyobb kihívás, hogy a tanárok nem egységesen ugyanazt a platformot használják.

2020. márc. 25. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Én 13. vagyok, tavaly érettségiztem most 5.éven vagyok és május végén lesz (remélem!) a szakmai vizsgám.


Nekünk nincs Google Classroom, a tanárok létrehoztak csoportokat Facebookon, messengeren, oda töltik fel az anyagot és emailbe kell elküldeni nekik egy megadott időn belül. Persze nekem egyszerű a helyzetem, mert nincs matek, magyar stb. csak angol a szakmai tárgyakon kívül és a suliban is csak angol órán nem használtuk a gépet. A számonkérés Redmentán történik. Nekem annyi a gondom vele, hogy van egy tanárunk, aki időt sem ad a feladatra, egy komplex feladatot is képes már másnapra kérni.

2020. márc. 26. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
100%

Én diák vagyok, 10-es.

Nálunk nagyon nehezen indult minden, ezen a héten kezdőttek el a digitális órák videochaten. Kaptunk egy feladatlapot Redmentán, amit megoldottunk.


Így nekem sokkal nehezebb tanulni - főleg a matek megy nehezen -, mert ellustultam, nincs meg a motivációm, hogy tanuljak. A törit is most kezdtem el tanulni csak.

2020. ápr. 2. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
100%

Teljesen gáz.

Végzős diák vagyok egy jóhírű iskolában, a tanárok úgy gondolják, hogy úgyis meg tudunk tanulni mindent magunktól is, úgysincs sokminden hátra a tananyagból. Heti egy konzultáció van matekból és fizikából, mivel ez a tagozatunk, de nem érzem úgy, hogy ez bármit érne a korábbi heti 5-7 órához képest. Ezen kívül google classroomban feladott feladatokat oldhatunk magyar és angol tantárgyakhoz, de az angol tanárunk talán félreszámolta magát, mert egyik napról a másikra bekért 4db 1oldalas hivatalos (C1 szinten tanulunk) levelet különböző témákban és 10 oldal feladatsort is mellédobott, ami direkt a nehéz nyelvtani részekre tért ki.

A történelmet 1930-ig adták le az iskolában, holott érettségin nem addig fogják kérdezni, és a tanár nem is nagyon erőlteti magát, hogy kiemelje, mit kéne megtanulni a könyvből. Ugyebár ott van az összes infó, de rettentő sok a felesleges ember és évszám, jobb lett volna, ha tanóra keretében kiemelten végighallgathattuk volna, hogy mi a lényeg.

2020. ápr. 27. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!