Ezek az emberek mért járnak előadásra?
Nem zavar a jelenlétük, csak ténylegesen nem értem a jelenséget. Ilyen esetben a helyükben vagy haza mennék vagy abban az 2x90 percben csinálnék valamit.
(Tanulás, kaja, barátokkal akármi, mert itt gyakran társaságokról van szó ... stb...)
Lényegében beül, egész végig a telefonját nézi, néha beszélget.
Nem jegyzetel, de az még oké. Van aki megérteni megy be az órára, de egyátalán nem is figyeli mit csinál a tanár, vagy mit magyaráz.
Lehet "hallgatja", de úgy hogy sudokuzik a telefonján nem jut el az agyáig egy két bonyolult tétel bizonyítása, sőt kimondása sem.
Lényegében 2 óra telefonom játékra ülben. Ami nem zavar, mert nem rá figyelek és nem hangoskodik.
Inkább csak az zavar hogy nem értem a motivációt ilyen tevékenység mögött.
Mintha valaki felülni a vonatra 1 órára, majd rögtön átszállna a visszafele jövő vonatra, csak hogy 2 órát vonatozzon úgy hogy közben amúgy csak egyhelyben ült és játszott mobilos játékkal.
személy szerint azért játszom, mert unalmas az óra, de közben hallom, ezért részben passzívan tanulom, sose tudom, hogy mit fogok fel néha, de utóbb kiderül, hogy valamire mégis emlékszem
de így is még mindig jobb, mintha be se járnék
egyébként BME-n művelem ezt, méghozzá úgy, hogy figyelemzavaros vagyok, bipoláris depresszióval együtt, néha ez a multitaskingolás többre vezet, mintha csak próbálnék bámulni és leizzadni miközben próbálok koncentrálni, de nem megy
nekem ez egy ilyen "a semminél még így is jobb" stratégia, ha nincs jó napom vagy már baromi fáradt vagyok
és vannak olyan napjaim, amikor már arra is büszke lehetek, hogy egyáltalán bementem órára, mégha annyira se tudok összpontosítani, hogy semmit sem tudnék felidézni abból, amit a tanár mondott, akkor is egy minisiker
szerintem elég nyilvánvaló, hogy az ember nem azzal a konkrét céllal ül be, hogy dejó hogy telefonozhatok órán, hanem csak valamiért ez lesz a vége, elég csak ennyibe belegondolni, nem akkora fun tényleg bent lenni a semmiért, ez igaz
csomó olyan ember is van, aki a társaság miatt is veszi rá magát, de aztán valamiért mégsincs kedve figyelni, mint ahogy te is mondtad, szerintem az elején még motivált, de aztán lehet rájön, hogy nehéz az anyag és nem érti, ahogy a tanár mondja vagy szimplán nem érdekli
L
“Mintha valaki felülni a vonatra 1 órára, majd rögtön átszállna a visszafele jövő vonatra”
Messze lakik, és pont ez az, amihez nincs kedve abban az x órában, ami a következő kötelező órájáig van, de hazamenni meg nem elég az az idő. Vagy csóró, nincs pénz beülni sehova, de kint fázik, úgyhogy beül melegedni. Nálunk ezek voltak az okok, hidegben mindig többen voltak a teremben :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!