Általánosságban véve régebben vagy jelenleg színvonalasabb a tanárképzés?
Azért a politika témába kerül a kérdés, mert az érdekel, hogy a különféle rendszerek és időszakok tanárképzését összehasonlítva mik a különbségek.
Többféle véleményt is hallottam már. Az egyik tábor azt mondja, hogy jelenleg jobb, mert az osztatlan képzés hosszú ideje alatt nagyon sok dolgot leadnak a két szakról egyenlően elosztva, míg mások azt állítják, hogy a régebbi minor, major rendszerű képzés tudományosan jobban megalapozott volt.
Romlott vagy emelkedett a tanárképzés színvonala a mondjuk 30 évvel ezelőttihez és mik a főbb különbségek?
Annyit tudok, hogy a mostani egy rakás kaka. Tele van felesleges anyaggal és indokolatlanul magas az átlag.
Talán úgy kellene csinálni, hogy lelkileg egészséges tanárokat engedjenek ki, különben ez kihat majd a gyerekekre is (és ki is fog!!!)
Én a ttk szakokról tudok nyilatkozni... és csak rosszat... vannak a btk-s, humán szakosok, akiknek nagyon nagy előnyük van, indokolatlanul. Minden kérdésben, óratervezésben "elől" vannak, nekik mindenük meg kell, hogy legyen alapelven. Na meg vannak a ttk-sok, reálosok, amit senki nem vesz figyelembe, nem véletlenül nincs tanár a reál tantárgyaknál, hiszen az egész képzés csak a kedvet veszi el. Én mindig imádtam a reál tárgyakat, most is! De az, hogy könyörögni kelljen, hogy be tudjak járni órákra (vagy egyből megbukok pl a gyakorlati órákon, ahol kötelező részvétel) az óraütközések miatt, mert mindent a btk-s órákhoz igazítanak és nekik van úgymond előnyük mindenben, röhej... teljesen egyetértek az első válaszolóval, hogy amennyi stresszel jár már csak az órarendnek az összeállítása, amiben senki nem segít (óraütközés óraütközés hátán) diploma után a pszichiátriára mehetünk. Pedig szeretek tanulni, szorgalmas vagyok, de az, hogy alapvető dolgokat nem tesznek lehetővé!
Nem mindenféle science lebutított új tantárgyat kell bevezetni, hanem esetleg támogatni kéne azt a maradék embert, aki a sok rossz ellenére is kitart a tanárképzésnél! Meg esetleg át kéne gondolni, hogy miért hagyják ott ennyien az egyetemet, mert van az a rész akinek tényleg nehéz, és van aki inkább elmegy egy olyan egyetemre, ahol nem 2szer annyi tantárgya van, és normálisan adnak nekik órarendet, nem beledobják félévente a mélyvízbe.
Emellett sokszor nagyon nem a szakhoz illő tantárgyak vannak, pl azért ment el nekem a bioszos szaktársaim közel fele mert az Eltén kritériumot kell írni (ha 1 évenbelül nem teljesíti a diák, akkor kirúgják a suliból) a biosz szakon kémiából is(!!), ugyanazt, amit a kémia szakos tanároknak, csak azzal a különbséggel, hogy 70%ot kell elérni 80%helyett (nagy könnyítés mondhatni), ami szintén indokolatlan (példának okáért matek szakon 60%ot kell MATEKból, akkor BIOSZON KÉMIÁból minek a 70??, hiába magyarázzák bele azt, hogy kapcsolódik hozzá, ez már csak a szivatás) és aki nem kémia szakpárral megy bioszra nagyon komoly felkészülés és stressz olyan szintre felhozni a tudását kémiából mint a kémia szakosoknak úgy, hogy 10. Osztályban van utoljára kémia óra. Szerencsére nekem időben meg lett, mert nagyon sokat készültem rá, de sokakat rúgtak ki emiatt, vagy első félév után megmondták, hogy ők bioszra jöttek, nem kémiára, inkább átmennek másik egyetemre, másik szakra.
De ttk minden szakon irat kritériumot, ami jól megfelezi ha nem negyedeli a létszámot, amíg btk nem írat kritériumokat, és olyan emberek ott tudnak maradni na meg diplomáznak is, hogy csak nagyokat pislogok, nálunk már első félévet nem bírták volna...
Utolsó, nálunk pont fordítva van: a TTK-soknak előbb nyílik meg a neptun, az összes gyakorlatot előbb felvehetik, szabvált is stb, szóval akinek legalább az egyik szakja valamilyen természettudományi, az elkapkodhat bármit. Én mondjuk nem vagyok tanáris, de szobatársaim azok.
Régen sokkal jobba felnéztek a tanárokra, mondjuk aki tanár lett annak általában meg is volt hozzá a tudása. A képzés is észszerűbb volt, illetve aki nagyon penge volt egy tárgyból taníthatott kb. bárhol, attól függetlenül, volt-e tanárija, nagyszüleim pl. egyetemen és középszintű intézményrendszerekben is tanítottak matekot, fizikát, pedig egyikük sem tanár volt.
Azzal mindenki egyetért, hogy a tanárképzés nem a legjobb, se a fizetés, bár orvosolni sajnos elég nehéz lenne a problémát, elvégre ki tényleg nem alkalmas azt nem olyan egyszerű kiszűrni, ráadásul akkora hiány van, hogy meg sem tehetik, hogy válogatnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!