Szerintetek is rossz ez a szabályozás?
Már Neptun kóddal sem lehet eredményeket közöli a GDPR szerint. Holott, azt gondolnám, ezért találták ki a Neptun kódokat.
(Tudom, hogy nem mindenki tesz ennek eleget, és közzéteszi őket. Sőt még névvel együtt is láttam...)
Az más kérdés, hogy mi is tudtunk annak idején egymás kódjait, illetve le tudtam lesni bárki papírjáról, ha éppen mellettem ült.
Viszont a problémám, hogy így ha egy (írásbeli) vizsgán/zh-n rossz eredményt ér el vki a sok tanulás ellenére, nem tudja megállapítani, hogy csak ő nem tanult eleget, vagy mindenki nagyon rosszul teljesített, mert esetleg túl nehéz volt a dolgozat. Utóbbira példa volt a szakunkon egyébként még anno. Ki is írtak egy 5. vizsgát.
Szerintem illene közölni a hallgatókkal az eredményük mellett, hogy mennyi lett az átlag, vagy egy Neptun kód nélküli eloszlást mutatni. Esetleg azt is hozzátenni, hogy az adott hallgató az eredményével hanyadik a rangsorban. De mindenképpen kell vmi visszajelzés a többiekről.
Tudtok erre vmi szabályt? Nálatok mi a helyzet?
Hallgatóként mi közöd van hozzá? Az oktató látja, ha nehézre sikerült egy feladat és ha szükségesnek látja, akkor módosít rajta, nincs szükség arra, hogy a hallgatók ezt jelezzék neki.
A kérdésedre válaszolva, szoktam látni olyat, hogy statisztikát csinálnak az eredményekből és közzéteszik a számokat, de ugye ez nem oszt nem szoroz az eredményen, tehát nem több holmi érdekességnél.
"Hallgatóként mi közöd van hozzá? Az oktató látja, ha nehézre sikerült egy feladat és ha szükségesnek látja, akkor módosít rajta, nincs szükség arra, hogy a hallgatók ezt jelezzék neki."
Neked akkor ezek szerint hallgatóbarát volt az összes tanárod, irigyellek. Sajnos az esetek többségében nem ez a helyzet. Lásd BME, ahol a TVSZ "csak útmutató és nem valódi törvény"
A kérdésre válaszolva: igen, szerintem is rossz.
A Neptun kódokat amúgy bizonyos személyes adatokból generálják, tehát nem véletlenszerűek, emiatt (a szabályozás szerint) az is személyes adatnak minősül.
Az egyik tanárom úgy kerülte meg a GDPR-t, hogy a félév elején mindenki kapott egy tárgyhoz egy egyedi kódot, amit véletlenszerűen generált Excellel. Így mindenki meg tudta nézni a saját kódját Neptunban (a feladatok közé beírta). Később a zh eredményeket ezekkel a kódokkal tette közzé. Így látta mindenki a többiek eredményét is, viszont anonim volt és nem sértett a GDPR szerint személyes jogokat.
"#2: Arra próbáltam célozni, hogy az oktató látja, ha nehéz egy feladat és az ő döntése, hogy könnyít-e rajta. Ezt nem kell külön jeleznie a hallgatóknak, sem statisztikát vezetnie arról, hogy hány % tudta megoldani."
Hát ez nem igaz. Erre is vannak szabályozások, amiket jobb helyeken be is tartanak, és olyan is létezik, hogy "eredménytelenségi eljárás" (zh és vizsga után). Ha így lenne, ahogy mondtad, akkor kb. egy tanár szabadon megtehetné, hogy olyan dolgokat kér számon a zh-n, amit le se adott.
Nalunk oda irjak a neptunt, nevet, szakot, evfolyamot, vagy akar az osszeset.
Nem nagyon mindegy? A lenyeg hogy megtudd a sajat eredmenyed es kesz.
"Az oktató látja, ha nehézre sikerült egy feladat és ha szükségesnek látja, akkor módosít rajta, nincs szükség arra, hogy a hallgatók ezt jelezzék neki."
Az oktatónak nem érdeke újraíratni, javítani, termet foglalni, felügyelni. Sőt jó jegyeket adni sem. Ráadásul azt kimondani, hogy "túl nehéz" egy dolgozat, azt sosem szeretik. Tehát akár "ellenérdekelt" is lehet az ügyben. A hallgató pedig önmagában tehetetlen. A hök-höz, illetve a dékánhoz fordulhat. De ha mindenki rohanna a dékániba, csak mert tudja, hogy az ő vizsgája egyes lett, akkor nagy fejetlenség lenne. Illetve a nagy bukási arány is kevés önmagában, de legalább lehet tárgyalási alap.
Amúgy én is hallottam (ill. olvastam gyk-n), hogy a kódokat személyes adatokból generálják, de ez önmagában szerintem akkor sem elég ok arra, hogy titkosak legyenek. Milyen adatokból? Milyen algoritmussal? Mert ha ezek titkosak, akkor ki tudná feltörni? Akkor már előbb jutok hozzá más módon. :D
Ha valaki tudja az anyagot, akkor legalább egy 2-est össze tud kaparni véleményem szerint, hiába nehéz a feladat. Az alkudozásnak az szokott a vége lenni, hogy az oktató azt mondja feleljen le a teljes anyagból a kedves hallható, ami általában még rosszabb eredménnyel szokott zárulni, mint az eredeti vizsgalap, hiszen ha a feladatokat nem tudja megcsinálni (ami egy nagyon kis része a teljes anyagnak), akkor a teljes anyagot hogyan tudná?
Hangsúlyozom, itt nem az a probléma, hogy egyetlen nehéz feladaton bukik el a diák, hiszen az kompenzálható a többi feladattal. Az alapvető probléma az, hogy az összes feladatból nem tud összeszedni egy kettest...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!