Tényleg nem értenék a vezetéshez?
Nagyon el vagyok keseredve. Ma volt a 6. vezetési órám (tudom nem sok de mégis csak..) és már forgalomba mentünk ahol kevesebb volt az autó, továbbà max csak egy-két lámpa. Inkább a táblákra kellett koncentrálnom és a kanyarodásokra.
És az a baj hogy még nem bízom magamba, ami annyit jelent hogy mivel még nincs annyi tapasztalom kicsit gondolkodni kell hogy mikor mi jön. És az agyam nem képes feldolgozni a táblákat elég gyorsan pedig tudom mit jelent de valahogy mégis nuku először. És mivel lány vagyok továbbà 19 éves lassan, az oktató azt mondta nem vagyok elég érett hogy vezessek. Azt mondta a korommal van a baj. Van egy furcsa stílusa neki, azt hozzátenném. Próbál normálisan viselkedni de sokszor nyers. 25-tel mentünk és szűk út volt és egy biciklis bácsi előttem bizonytalan mozgással ment, azt mondta gyorsítsak fel de mondom majd ha kikerülöm óvatos megfelelő oldaltávolsággal. Erre, szarkasztikusan azt mondta hogy akkor menjünk haza 10-el. Lehet csak én vagyok érzékenyebb de azt is hozzá tenném hogy most ültem életemben harmadjára volán mögött. Így óvatos vagyok. Tudom hogy még az elején vagyok, de tényleg létezik olyan hogy valaki nem ért a vezetéshez? Adjam fel? Néha úgy érzem hogy én vagyok a legbénàbb kezdő, és az oktató folyton siettet. Köszönöm előre a válaszokat!
Nekem mindig azt mondta az oktató, hogy minél fiatalabb a tanuló annál jobb. És ő jobban szeret tanítani 17, 18, 19 éveseket, mert jobb a befogadó és felfogó képességük.
Ne így állj a dolgokhoz, hogy mi nem megy, hanem, hogy mi az amit már megtanultál. Én sem ültem előtte kormány mögött, mégsem érdekelt, hogy béna vagyok. Én a 3. alkalommal (5-6. óra) külvárosi részen mentünk, ahol a kanyarelőkészítést vettük. Mondta, hogy következő lehetőségnél balra. Későn vettem észre, és 3.-ban mentem. Kettesbe visszaváltottam mire közölte, hogy le fogsz fulladni. Mondtam, hogy ááá én nem. Erre puff. Bevágtam egy másik autó elé, hátulról is jöttek, én meg csak ott álltam, az oktató meg:én megmondtam. Ugyanezen az órán jobbra kisívben kellett bekanyarodni és én voltam a felsőbbrendű úton. Azon az utcán, ahova be kellett kanyarodnom egy idős néni ült a kocsiban és várta, hogy haladjak. Az oktató mondta, hogy haladjak màr. A végén megtárgyaltuk, hogy mamitempóban kanyarodtam. Cseppet sem sértődtem meg, pedig vopt pár beszólása, ami elég gunyoros volt. Próbáld poénként felfogni, mert nem gondolja szerintem komolyan. Nem feltétlen kell oktatót váltani, csak próbáld elfogadni amit mond, hiszen ő az oktató és tudja már, hogy mi a helyzet.
Sok sikert és kitartást! Ne add fel!!:))
Mindenkinek köszönöm a választ:)
Utolsónak: A kanyarodásnál ismerős helyzet volt, vagy túl gyorsan vettem be egy kanyart. Na ott kicsit megijedtem. Köszönöm a biztatást és megpróbálok kitartani:)
Én tegnap, a 11. órán is bakiztam néha. Viszont a 9.-en bemutattam neki egy olyan vezetést, amiért az égig magasztalt szinte. Hol jobban megy, hol kevésbé. Engedd el, hogy csak egy dologra koncentrálsz görcsösen. Menni fog az. Összeáll hamar.
Ő is emberből van, te is!
Egyik órámra úgy ültem be, hogy megtárgyaltuk, hogy ő is és én is mennyire nem vagyunk jól.... Jó csapat voltunk :D
Én a körforgalmaknál bénáztam sokat, de mióta elengedtem, megy.
Egy javaslat: Nap végén egy füzetbe írd fel, ami eszedbe jut az aznapi vezetésről. És ha kell, rajzolj. Én is írkálok, és sokszor van rajzolási "házi feladat". Nagyon hasznos, mert gondolkodsz rajta, és rögzül. Elő fog jönni, mikor kell. Nekem sokat segít. Nulláról indultam, de magamon érzem, hogy fejlődök. Ha nem vagyok letompulva, egész profin csinálom... :D A váló kezeléssel volt 1. órán bajom. Otthon átgondoltam és rájöttem, hogy tök egyszerű. Persze sok múlik az oktató személyén is. Én nagyon jót fogtam ki. Igaz 4 hónap várólista volt nála. Nagyon türelmes. Néha indokolt esetben felemeli a hangját, aztán rá 10 másodpercre, szinte barátként beszélgetünk tovább. Míg lesznek hülyeségek, lesz hangfelemelés is. Nem baj. Így legalább azt a hibát többször nem követem el.
A 7-es vagyok.
Kormányállás:
sokaknak mumus. Nos itt a magyarázat:
Ha balra kanyarodtál, és úgy tűnik, hogy egyenes a kormány, akkor vissza egy tekeréssel lesz egyenes, Ha balra kanyarodtál és "fejjel lefelé" áll a kormány, akkor másfél vissza és egyenes lesz.
Jobb kanyarnál is hasonló, ha "egyenesnek" látod, kanyar után, vissza 1 kör, ha "fejjel lefelé", vissza másfél kör.
Ha egyenesen mész, egyenesben van a kormány is.
Parkolásnál az még nem annyira volt, de hasonló lehet a szitu. Pl jobbra, hátra kiállásnál 4 et fordítassz, és mikor kb párhuzamos az autó a járdaszegéllyel, visszatekersz 4-et!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!