Miért divat ennyire a MÁV-ot szidni? Az utóbbi időben rengeteg fejlesztést láthatunk, nem értem ezeket miért nem veszik észre?
#10
Az egyesen már 40-es lassújelek vannak a 140-es szakaszon, lassan már a 140-es rész is tarthatatlan.
Az, hogy a kiépítési sebesség több vonalnál "egyszer régen" 160km/h volt, és "talán egyszer" ETCS L2 is lesz nem nagyon jelenti az itthon tapasztaltak alapján, hogy valaha is alkalmasak lesznek 160km/h-s közlekedésre.
A legtöbbet otthagyták közel karbantartás nélkül ami az ETCS hiánya miatt "nem feltűnő"(nem jelenik meg állapotromlásként, míg nem kell 120 alá menni) de 160-as sebességre már nem nagyon alkalmasak.
Érdemes volna itt néhány dolgot szétválasztani.
1. Az infrastruktúra-fejlesztés NEM a MÁV-csoport kompetenciàja, az igazán fontos és lényeges felújítások a NIF kezében vannak, a MÁV-csoport csak örül az új infrának.
2. Az infrastruktúra-üzemeltetés viszont tényleg a MÁV Zrt-nèl van, ami meg is látszik. A 100a vonalon nemigen van működőképes lift, a 2-esen a peronvégeket szépen felveri a gaz, Rákosligeten árkot ásnak a tervezéskor figyelmen kívül hagyott megközelítő ösvényen keresztül és mindent beborít az igènytelen tacepao.
3. A forgalomszervezés megint csak MÁV kompetencia. A mindennapi rutin késések menedzselése még csak rendben van, de amint borul a bili, jönnek a teljesen érthetetlenül egymás seggében órás késésekkel elküldött azonos funkciójú vonatok, a szűk keresztmetszeteken àtszuszakolt indokolatlan mennyiségű külön szerelvény és mindehhez kaotikus tájékoztatás.
Ezzel együtt vannak elismerésre méltó eredmények is, mint pl az online jegyvásárlás lehetősége és kedvezményei, de az alapproblémàt, miszerint nem garantàlt, hogy egy vonatozás nem borítja fel a teljes napi tervemet, nem oldja meg.
"Az egyesen már 40-es lassújelek vannak a 140-es szakaszon,"
Mégis hol?
Mert Bicskén van egy 60-as a páratlan váltókörzetben amióta elöntötte a víz a pályát.
És Tatabánya jobb átmenőben van egy 10m-es technológiai 40-es korlát, mert kiszedték a vízzsákot, és tömörödik még a pálya.
Ezen kívül hol van az a rettentően nagy romlása a pályának?
#14
Vértesszőlősön azóta van egy "testvére"
Én egyszerűen a szolgáltatás színvonalával nem vagyok megelégedve. Hogy ez kinek a hibája, ki tehet róla, azt nem tudom, nem ismerem a Mávon belül a viszonyokat.
Több mint 5 évig ingáztam át az országon, főleg IC-vel. Az hagyján, hogy ma is 30 éves kocsik járnak (sima gyorsvonatnál 50), de nem egyszer utaztam 60 fokos kocsiban 3 órát, ahol a klíma nem működött, az ablakok pedig nem nyithatóak. Rendszeresen a késések. Sok helyen a pályaudvari infrastuktúra is lehangoló. Rendszeresen az IC-ről pótlóbuszra kell átszállni, majd vissza másik vonatra. Ez egyrészt jó, hogy van karbantartás, felújítás ami miatt lezárnak egy-egy szakaszt. De mért nem lehet azt úgy megcsinálni, hogy ne kelljen 1-2 évente újra kezdeni?!
2001-ban amikor elkezdtem vonatozni még 2:20 volt a menetidő. Ma ugyan ezen a vonalon több mint 3 óra. Ez inkább visszafejlődés.
Amíg diákjeggyel utaztam, addig megérte összességében a vonatjegy. A teljes árú + pótjegynél ugyan ott vagyok majdnem mint ha a saját autómat tankolnám és sokkal kényelmesebben, gyorsabban, rugalmasabban eljutok az uticélomig. Oké, hogy az autónak egyéb nem kevés költsége is van, de nekem a kényelmem ennyit többletet megér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!