Máshol is divat ez A4 lapokra gányolt viszonylat számozást?
Nálunk Miskolc környékén ÉMKK, de MVK Zrt. helyi buszain is előfordul ez az ocsmányság, a legszebb az hogy ezek mind kijelzős buszokon. Most ezeket nem tudják használni vagy leszarják a sofőrök könnyebb kiragasztani egy papírfecnit az ablakra és kész.
Nap mint nap látok kijelzős buszokat amin sokszor még mindig Borsod Volán Zrt. van kiírva a szélvédő sarkába meg ott tábla igényesen kirakva. Akkor mi szükség van a kijelzőre?
Ez más társaságoknál is így működik?
Országszerte különböző mértékben ugyan, de előfordul az "A4-es tábla". Régen mindenütt fém vagy műanyagtáblákat gyártottak, de az A4-es kétségtelen előnye, hogy olcsó és azonnal rendelkezésre áll. Nálunk előfordulnak buszok a régi, festett fémtáblákkal, újonnan gyártott műanyagtáblákkal, A4-es papirosokkal és többféle kijelzővel is - utóbbiak típustól függően sajátos meghibásodásokat produkálnak:
A régi FOK-GYEM típusú billenőlapos mátrixkijelzők a rázkódást rosszul viselik, gyakran pixelesednek. Vannak kocsik, ahol egyszerűen nem kommunikálnak a vezérlőegységgel (azaz a jegykiadógéppel). Alkatrészellátás híján nem javíthatók. Szintén probléma, hogy a pixelek teljesen megfakultak, így sokszor szinte olvashatatlanok a feliratok.
Az "EMKE billenőlapos hétszegmenses" kijelzők szintén nehezen viselik a port és a rázkódást. Az "EMKE LED" kijelzőknél pedig kezdettől fogva gyakori, hogy egy-egy modul villódzik, szerencsére ezek már csak 2-3 buszba vannak beszerelve.
Az "Autocom LCD" kijelzők időnként lefagynak, de talán ezekkel van a legkevesebb gond.
Nemrég pár buszba "ITQS-Passinfo" GPS alapú rendszert telepítettek 2 gyakori hibával szoktam találkozni:
-Szoftverhiba (pl. törli a feliratot, nem vált kijelzőképet, bejelentkezés hiba)
-Adatbázishiba (pl. hiányzó járat, hibás adatokkal felvett járat, gépkocsivezető hiányzik az adatbázisból)
Ritkábban előfordulnak hibák a készülékekben is:
-Kijelzőhiba (pl. áramellátási hiba, LED-modulhiba)
-Vezérlőhiba (pl. áramellátási hiba, sérült érintőképernyő)
Gondolom az új GPS alapú rendszerek másutt is problémát okoznak, mert egyre másra látni a többi cég kijelzős kocsijait is táblákkal, papírlapokkal szaladgálni.
A MVK-n nem csodálkozok, ők karbantartás terén nem állnak a helyzet magaslatát. Az ex-Borsod Volànnàl nem tudom, mi az ok,,de gyanítom, hogy ott is keveredik a pénztelenség, alkatrészhiány, nemtörődömség. Utasként bizony bosszantó, mert az A4-es lap sokkal rosszabbul olvasható és nem ott van az infó, ahol igazából keresnèd.
A BKK alvállalkozóinál elég jó a helyzet, ritka a papírlapos iránytábla. Főleg operatív pótlásoknál fordul elő. De olyan csodát is láttam már régebben, hogy az éjszakai 908-asból kitakarták a 9,0-t és így lett belőle 8-as busz.
Hát az MVK nagyon én sem lepődök meg csoda, hogy még tudnak kiadni kocsit látszik is az új zseniális őszi menetrenden.
Debrecenben néha szoktam járni ott tényleg használják a kijelzőket és működnek is.
De mi elcsúfítjuk a helyzetet mikor a Man Lion's Coach felirattal a kijelzőn elindulunk a tábla meg kirakva hogy Miskolc-Debrecen..:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!