Létezik olyan, hogy forgalomirányítás. A mozdonyvezető annyit tud, hogy adott jelzésre elindítja, illetve megállítja a szerelvényt. Nem vele komunikálnak, hanem a két állomás egymás között, hogy mikor indíthajta, mikor tudja fogadni, stb.
2019. jún. 8. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
2/5 anonim válasza:
A vasútnak a kommunikációs hàlózata rendkívül összetett és több rétegű. Az alapelv nagyjából az, hogy a vonat vezetője utasításokat hajt végre, miközben a pontos forgalmi helyzetről inkább csak részleges információi vannak. Az utasításokat pedig a forgalomirányítástól kapja, különböző csatornákon át: jelzőkkel, jelzésekkel vagy épp személyesen átadott írásbeli, szóbeli utasításokban, avagy mozdonyrádió, pályatelefon segítségével. Egyébként pontosan azért olyan jól automatizálható a vasúti közlekedés, mert a mozdonyt vezető ember vagy gép nem kell, hogy feltétlenül átlássa a többi vonat helyzetét vagy tudnia, hogy merre kell éppen “kanyarodnia”. Megy, amerre be állítják a vágányutat és megy, amikor arra utasítjàk.
Félreértés ne essék: nagyon komoly, nehèz és felelősségteljes munkakör ez, mindezzel együtt.
2019. jún. 8. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
3/5 anonim válasza:
"És honnan tudja,hogy merre kel mennie?"
Olyan sokfelé nem mehet, mivel csak egy beállított vágányút áll a rendelkezésére. A vonat nem olyan, mint egy közúti jármű, hogy csak úgy befordul a sarkon.
A menetrend szerint vonatoknál logikailag meg még ennél is egyszerűbb a dolog. Egy mozdonyos menetrend szerinti vonaton nincs más hátra, mint előre nem? :D
Természetesen amit előttem írtak az mind igaz, de egy ennyire kötött rendszerben ahol legfeljebb 2 irányba mehetsz és csak az egyik irányba látsz ki... ( persze a tolatási mozgások nyilván mások, csak próbálom a végletekig kisarkítani a dolgot)
2019. jún. 9. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
4/5 anonim válasza:
Onnan tudja merre kell mennie, hogy műszak elején elolvassa a menetutasításokat, amiken rajta vannak a megállóhelyek. De a váltókat beállítják neki előre, az ő feladata az, hogy menet közben eleget tegyen a jelzéseknek és esetleg felismerje a hibás kapcsolásokat, habár ilyen elméletileg nem történhet meg. Ha valami van, akkor a mozdonyban ott a rádió, kommunikál vele.
2019. jún. 9. 02:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/5 anonim válasza:
A gsmr, valamint etcs ezt lenne hivatott fejleszteni. A mozdonyrádió nyílt vonalon nem mindig mukodokepes valamint ha keresnek rajta valakit nem egyszerű beazanosítani a hívott félt. A 120-al robogó vonaton a pályatelefon már nem életszerű.. Jelenleg a mobiltelefon az első és legfontosabb kommunikációs forrás. Pl 3 km előtted utatjaro zavarban az irányító telefonon fog hívni. Emigben azonnal megtalál. Köfiben meg bejelentkezel úgy is. A rendes gsmr rádió meg gombnyomásra hív, vonatszam a nevedhez rendelve stb. A probléma forrása mai napig az hogy nincs hálózati lefedettség nincs térerő sok helyen stb. A mozdonyvezető meg hogy "merre megy' nincs rahatasa, ellenben volt hogy osszekevertek a vonatokat a keletiben, és sikerült Ferencváros felé küldeni a Miskolci ict... Ezt mozdonyvezetokent már látnod kell hogy mely valtokon túl már nincs visszatérés az eredeti irányba... Akkor ott helyben meg kell állni.. És tisztázni a helyzetet. Fü
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!