Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ma Magyarországon megéri...

Ma Magyarországon megéri mozdonyvezetőnek menni?

Figyelt kérdés

MÁV vagy magáncégek? (ha magáncég akkor melyik/melyek a legjobbak?)

Fizetések melyiknél mennyi, és hogy van a munkaidő?

Van-e bármi jelentőssége hogy van egy B2-es angol nyelvvizsgám, illetve egy ECDL vizsgám?


Biztonság? (ez alatt azt értem, hogy munkája során mennyi emberrel konfrontálódik, ugye sok a vidám vidám a legtöbb vasútállomáson és környékén. Viselhetek-e magamnál gázpisztolyt vagy tarthatok-e a vezetőfülkében gumilövedékes fegyvert elcsomagolt állapotban?)


Tanfolyam nehézsége? (sokan mondják, hogy protekció nélkül lehetetlen, valóban így van?)

Tanfolyam menete? (Csak a MÁV által indított tanfolyamokon lehet szerezni jogosítványt? Vagy bizonyos magáncégek is indíthatnak tanfolyamot és náluk is meg lehet csinálni?, egyszerűbb vagy jobb-e vmelyik a másiktól? Vagy mindenhol ugyanolyan a képzés és a követelmény is?)


Mennyi műszaki dolgot kell megtanulni a tanfolyamon? (nem vagyok túl nagy műszaki zseni mert teljesen türelmetlen vagyok hozzá ez kizáró ok lehet? 19,5/F vagyok viszont és 17 éves korom óta van B kategóriás jogosítványom. És nem egy helyzetbe volt már nagyon jó a reflexem, szval ismerőseim szerint nagyon kiegyensúlyozottan, figyelmesen vezetek. És amúgy imádok is vezetni. Tudom a vonat teljesen más meg minden stb.)


Kérem lehetőleg olyan kommentelők írjanak a kérdéseimre akik benne vannak a témában. És nem hurrognak le mert vmit mondjuk nagyon rosszul tudok. Gimnáziumot végzek jelenleg és egyáltalán nem érzem magam motiváltnak egyetemre menni már. És ez viszont érdekelne.


Nagyon örülnék ha a kommentek segítenének pályaválasztásomban.


Köszönöm előre is!


2019. máj. 28. 22:24
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

MÁV-nál 300-500 között kapni átlagban, elég nagy a szórás attól függően egy adott hónapban milyen volt a beosztás, hétvége, ünnepnap, óraszám stb. Magánvasutaknál kicsit több, de oda nagyrészt úgy keresnek embert akinek már van tapasztalata, lehetőleg minél több vonalismeret stb.

Munkaidő meg úgy van, hogy havi 180 óra jelenleg a minimum, aztán ahogy épp a beosztás van, nincs olyan, hogy ünnep, hétvége stb, igaz van, hogy huzamban akár 5 nap is szabad.


Biztonság? Ilyet még nem hallottam, hogy valaki fegyvert hordana, már bocsi. A legnagyobb veszélyt körülbelül az útátjárók jelentik, már a " veszélyt " tegyük idézőjelbe, de ami kárt tud tenni komolyabban az egy kamion, a mozdonyra meg senki sem fog átmászni, illetve motorkocsinál sem fog senki a vezérállásra bejönni utas.


Bekerülni be lehet, orvosi vizsgálat elég szigorú, az meg nem szimpla mendemonda, hogy nehéz, és rengeteget kell tanulni. Általában az osztályok fele elvérzik, ezért is van hiány a mozdonyveztőkből főként, mert nem úgy megy, hogy oké ennyivel még mehet, hanem vagy tudja az ember 100% amit kell vagy nem, 99% nem elég.


Műszaki tekintetben meg minden egyes gépre külön van a típusismeret, sőt adott sorozaton belül a komolyabban átépített gépekre is külön, külön kell.

2019. máj. 28. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

[link]


tessék egy kis érdekesség, ez például csak a remot Szergejekhez járt anno, illett tudni....

2019. máj. 28. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
32%

Nem akarlak elszomorítani, de "Viselhetek-e magamnál gázpisztolyt vagy tarthatok-e a vezetőfülkében gumilövedékes fegyvert elcsomagolt állapotban?" ha neked már ilyenek megfordulnak a fejedben pszichológiáról úgy fognak kivágni mint macskát szarni.

De össze foglalva, a tanfolyam nehéz tanulni kell mindent szinte szóról szóra nincs olyan, hogy valamit nem tudsz, műszaki dolgokra jobb ha felkészülsz és van vágod a matekot mert számolgatni is kell majd minden földi jót, utána a típus ismeretek megint mástészta.


De a legkeményebb és legszigorúbb az orvosi, ott bármilyen kis apró problémával kivesznek és annyi, többen buknak el az orvosin mint magán a tanfolyamon.

2019. máj. 28. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Nekem is a biztonsággal kapcsolatos irreális félelmeid szúrtak szemet rögtön - ilyen szinten torzult valóságérzékelés bizony bekapcsolja a piros lámpát az agyturkásznál.


A tanfolyamon masszívan kell tanulni és bár meglehetősen logikus a vasúti utasításrendszer, tudnod kell, hogy még a legritkább esetekre is megpróbál felkészíteni. És ami benne van az utasításban, abba bizony bele is kérdeznek, aztán ha épp nem emlékszel, mennyi védőkocsit kell a radioaktív anyagot szállító kocsi elé és mögé besorozni vagy nem tudod értelmezni egy, az országban max 2 helyen felszerelt különleges jelző jelzésképét, az pech. Szóval tanulni azt keményen kell, emiatt lenne igencsak érdekes kérdés, miért nem akarsz egyetemre menni, mozdonyvezetőnek meg igen.


Abba is gondolj bele, hogy a hektikus beosztás nem túl családbarát (ez 5-10 év múlva nagyon is fontos kérdés lesz számodra!) es van, akinek egészségügyileg is jobban betesz, mert egyszerűen sokfélék az emberek es van, akinek a szervezete kevésbé tud alkalmazkodni a változó alvási ciklusokhoz.


Egyébként rengeteg szép dolog is van ebben a szakmában, komoly szakmai kihívások is és ebből is egészen mesés fizetéseket lehet összakalapozni külföldön, ha úgy hozza a sors. (És itthon is tisztességgel meg lehet élni belőle.) De ha épp egyedül döngetsz a pusztában a 25 Kocsis tehervonatoddal és jó nagyot koppan valami a sötétben, egyedül kell visszasétálnod a hófúvásban másfél kilomètert, hogy megnèzed, őz volt-e vagy ember. És ha utóbbi, akkor is idővel folytatnod kell valamerre az életedet. Ezt is mérlegeld, mert sajnos benne van a pakliban.

2019. máj. 29. 03:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
32%
Megéri, mávnál az összes telephelyre van felvétel, mert mindenki menekül a süllyedő hajóról. Ha elvégzed a tanfolyamot azonnal mehetsz magánvasúthoz 1,5-3x annyi fizetésért anélkül, hogy a hülyéket is el kellene viselned akiket a nyakadra küldenek nap mint nap.
2019. máj. 30. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
89%
Azért enyhén túlzás az a 1.5-3x fizetés, nekem átlagosan egy százassal ígértek többet, cserébe mellé országjárás, több napig nem jöttem volna haza.
2019. máj. 30. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Nem a TH-t kellett volna hívni. Kezdőként kapna a kérdező állami gondozottaknál 350-et, magánnál ha nincs hajtás 400-450, melósabb cégnél 600-900.
2019. máj. 30. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim válasza:
Tegyük fel: aznap reggel 4 kor Gyöngyösön lakó mozdonyvezetőként Miskolcra kell menned kezdeni. Miskolc a telephelyed. Ledolgozod a 14-16 órát. Már ülve el tudnál aludni munka végére. Nyíregyházán van a munka vége, ott kell letenni a vonatot este 8-kor. Másnap reggel kellene kezdeni Szolnokon. Gyöngyösön laksz... Hogy zajlik egy ilyen össze-vissza beosztott héten a szállás, ide-oda utazgatás munkaidő után ? A cég mekkora összeget vállal a munkába indulás költségeiből, ha autóbuszt is igénybe kell venned, mert nincs közvetlen vonatos összeköttetés Nyíregyháza és Szolnok között éjszaka ?
2019. máj. 31. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
Több ismerősömtől hallottam, hogy munkából hazafele menet elaludt a vonaton, és közben kirabolták. Mozdonyvezető kollégának oda lehet adni a csomagjaimat, hogy míg valahol próbálok pihenni a következő műszakra, legyen nála a cuccom ? Míg egyik szolgálatból átmegyek, átutazok vonattal a másik szolgálati indulási helyre a cég ingyenesen biztosítja az átutazást, vagy önrészt is kell beleadni ?
2019. máj. 31. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
82%
Utolsó, nagyon nem vagy képben. :D Ilyen agyrémet kitalálni.
2019. jún. 5. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!