Ma Magyarországon megéri mozdonyvezetőnek menni?
MÁV vagy magáncégek? (ha magáncég akkor melyik/melyek a legjobbak?)
Fizetések melyiknél mennyi, és hogy van a munkaidő?
Van-e bármi jelentőssége hogy van egy B2-es angol nyelvvizsgám, illetve egy ECDL vizsgám?
Biztonság? (ez alatt azt értem, hogy munkája során mennyi emberrel konfrontálódik, ugye sok a vidám vidám a legtöbb vasútállomáson és környékén. Viselhetek-e magamnál gázpisztolyt vagy tarthatok-e a vezetőfülkében gumilövedékes fegyvert elcsomagolt állapotban?)
Tanfolyam nehézsége? (sokan mondják, hogy protekció nélkül lehetetlen, valóban így van?)
Tanfolyam menete? (Csak a MÁV által indított tanfolyamokon lehet szerezni jogosítványt? Vagy bizonyos magáncégek is indíthatnak tanfolyamot és náluk is meg lehet csinálni?, egyszerűbb vagy jobb-e vmelyik a másiktól? Vagy mindenhol ugyanolyan a képzés és a követelmény is?)
Mennyi műszaki dolgot kell megtanulni a tanfolyamon? (nem vagyok túl nagy műszaki zseni mert teljesen türelmetlen vagyok hozzá ez kizáró ok lehet? 19,5/F vagyok viszont és 17 éves korom óta van B kategóriás jogosítványom. És nem egy helyzetbe volt már nagyon jó a reflexem, szval ismerőseim szerint nagyon kiegyensúlyozottan, figyelmesen vezetek. És amúgy imádok is vezetni. Tudom a vonat teljesen más meg minden stb.)
Kérem lehetőleg olyan kommentelők írjanak a kérdéseimre akik benne vannak a témában. És nem hurrognak le mert vmit mondjuk nagyon rosszul tudok. Gimnáziumot végzek jelenleg és egyáltalán nem érzem magam motiváltnak egyetemre menni már. És ez viszont érdekelne.
Nagyon örülnék ha a kommentek segítenének pályaválasztásomban.
Köszönöm előre is!
MÁV-nál 300-500 között kapni átlagban, elég nagy a szórás attól függően egy adott hónapban milyen volt a beosztás, hétvége, ünnepnap, óraszám stb. Magánvasutaknál kicsit több, de oda nagyrészt úgy keresnek embert akinek már van tapasztalata, lehetőleg minél több vonalismeret stb.
Munkaidő meg úgy van, hogy havi 180 óra jelenleg a minimum, aztán ahogy épp a beosztás van, nincs olyan, hogy ünnep, hétvége stb, igaz van, hogy huzamban akár 5 nap is szabad.
Biztonság? Ilyet még nem hallottam, hogy valaki fegyvert hordana, már bocsi. A legnagyobb veszélyt körülbelül az útátjárók jelentik, már a " veszélyt " tegyük idézőjelbe, de ami kárt tud tenni komolyabban az egy kamion, a mozdonyra meg senki sem fog átmászni, illetve motorkocsinál sem fog senki a vezérállásra bejönni utas.
Bekerülni be lehet, orvosi vizsgálat elég szigorú, az meg nem szimpla mendemonda, hogy nehéz, és rengeteget kell tanulni. Általában az osztályok fele elvérzik, ezért is van hiány a mozdonyveztőkből főként, mert nem úgy megy, hogy oké ennyivel még mehet, hanem vagy tudja az ember 100% amit kell vagy nem, 99% nem elég.
Műszaki tekintetben meg minden egyes gépre külön van a típusismeret, sőt adott sorozaton belül a komolyabban átépített gépekre is külön, külön kell.
Nem akarlak elszomorítani, de "Viselhetek-e magamnál gázpisztolyt vagy tarthatok-e a vezetőfülkében gumilövedékes fegyvert elcsomagolt állapotban?" ha neked már ilyenek megfordulnak a fejedben pszichológiáról úgy fognak kivágni mint macskát szarni.
De össze foglalva, a tanfolyam nehéz tanulni kell mindent szinte szóról szóra nincs olyan, hogy valamit nem tudsz, műszaki dolgokra jobb ha felkészülsz és van vágod a matekot mert számolgatni is kell majd minden földi jót, utána a típus ismeretek megint mástészta.
De a legkeményebb és legszigorúbb az orvosi, ott bármilyen kis apró problémával kivesznek és annyi, többen buknak el az orvosin mint magán a tanfolyamon.
Nekem is a biztonsággal kapcsolatos irreális félelmeid szúrtak szemet rögtön - ilyen szinten torzult valóságérzékelés bizony bekapcsolja a piros lámpát az agyturkásznál.
A tanfolyamon masszívan kell tanulni és bár meglehetősen logikus a vasúti utasításrendszer, tudnod kell, hogy még a legritkább esetekre is megpróbál felkészíteni. És ami benne van az utasításban, abba bizony bele is kérdeznek, aztán ha épp nem emlékszel, mennyi védőkocsit kell a radioaktív anyagot szállító kocsi elé és mögé besorozni vagy nem tudod értelmezni egy, az országban max 2 helyen felszerelt különleges jelző jelzésképét, az pech. Szóval tanulni azt keményen kell, emiatt lenne igencsak érdekes kérdés, miért nem akarsz egyetemre menni, mozdonyvezetőnek meg igen.
Abba is gondolj bele, hogy a hektikus beosztás nem túl családbarát (ez 5-10 év múlva nagyon is fontos kérdés lesz számodra!) es van, akinek egészségügyileg is jobban betesz, mert egyszerűen sokfélék az emberek es van, akinek a szervezete kevésbé tud alkalmazkodni a változó alvási ciklusokhoz.
Egyébként rengeteg szép dolog is van ebben a szakmában, komoly szakmai kihívások is és ebből is egészen mesés fizetéseket lehet összakalapozni külföldön, ha úgy hozza a sors. (És itthon is tisztességgel meg lehet élni belőle.) De ha épp egyedül döngetsz a pusztában a 25 Kocsis tehervonatoddal és jó nagyot koppan valami a sötétben, egyedül kell visszasétálnod a hófúvásban másfél kilomètert, hogy megnèzed, őz volt-e vagy ember. És ha utóbbi, akkor is idővel folytatnod kell valamerre az életedet. Ezt is mérlegeld, mert sajnos benne van a pakliban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!