Körülbelül mikorra elképzelhető az, hogy Magyarországon is plasztikkártya lesz a busz/vonatbérlet, mit sok külföldi országban?
Nem egy papírcefet, amire ha rossz helyre írod a neved, érvénytelen, hanem kódszámos, regisztrációs kártya, amire hetente vagy havonta feltöltöd a bérleted. És érintésnélküli kártyaolvasós kapuk fenyegető nézésű BKV ellenőrök helyett.
A következő 20-30 évben?
Siófokon a helyi járaton már 15 évvel ezelőtt plasztik kártyára lehetett tölteni a bérletet. A buszon meg csak egy kütyü volt, amihez hozzá kellett érinteni. Ha érvényes volt pittyent és zölden villant, ha nem volt érvényes, akkor pirosan villogott, és sípolt.
Szóval ez nem utópia, de ezzel minden járat első ajtós volt. Ez Pesten a reggeli csúcsban nem megoldható azt hiszem...
Én nem gondolom, hogy a plasztikkártya és az első ajtós felszállás között bármiféle összefüggés lenne, hiszen az érvényességét telepített és mobil eszközökkel is lehet ellenőrizni, tehát ez csak választás kérdése. (Azért ahol egész városrészek busszal utaznak más nagy kapacitású eszközök híján, ott ne akarjunk elsőajtózni akkor sem, ha Londonban nyilvánvalóan kisebb kapacitású útvonalakon így oldják meg.)
Jelenleg egyébként készülget a nemzeti egységes kártyarendszer, ami azért elèg komoly infrastrukturális alapot adhat és lássuk be, lassan a szerepeket is leosztják a kormányközeli körökben, így szerintem néhány éven megmozdul valami ebben is.
Megjegyzem, az utóbbi időben pont a más téren nem épp utasközpontú MÁV-csoport volt informatikai fejlesztésekben az úttörő, szóval nem lennèk meglepve, ha az utolsó kis faluvégi megállóban felszállva előbb lehetne a Bézén plasztikkátyával jegyet venni, mint mondjuk egy budapesti buszjáraton, hiába van már leszállitva az infrastruktúra a fővárosban.
london egy más helyzet, ahol a legtöbb helyijáratos busznak 2 ajtaja van csak. ott azon szocializálódtak az emberek, hogy elöl fel, hátul le.
itt meg minimum 3 ajtó, csuklóson 4 is, és az emberek az összes ajtót használják le és felszállásra is. akkor is, ha sok buszon már legalább annyit próbálnak csinálni, hogy az első ajtót mindenképp csak felszállásra vegyék igénybe...ki foglalkozik azzal?
"És Budapest nem hányinger? Kérlek, fejtsd ki miért is rossz a példa!"
Nem, Budapestet imádom. Semmi hátrányát nem látom annak, hogy még papír alapúak a bérletek, nem véletlen, hogy még mindig nem változtattak rajta. London úgy önmagában egy hányinger az egész város és ország, a közlekedésével és a tömegközlekedésével együtt. Bevallom, nem voltam ott csak néhány hetet, nem éltem ott életvitelszerűen, mert nem is bírnám, de elég volt ennyi belőlük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!