Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Körülbelül mikorra elképzelhet...

Körülbelül mikorra elképzelhető az, hogy Magyarországon is plasztikkártya lesz a busz/vonatbérlet, mit sok külföldi országban?

Figyelt kérdés

Nem egy papírcefet, amire ha rossz helyre írod a neved, érvénytelen, hanem kódszámos, regisztrációs kártya, amire hetente vagy havonta feltöltöd a bérleted. És érintésnélküli kártyaolvasós kapuk fenyegető nézésű BKV ellenőrök helyett.


A következő 20-30 évben?



2019. febr. 6. 22:10
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
100%

10-es, de, véletlen, hogy papíralapú a jegyrendszer. Ugyanis lassan 10 éve mindig van, akit azért fizetünk a fővàrosban, hogy bevezesse a modern, elektronikus jegyrendszert, sőt, már az infrastruktúra nagy része bedobozolva áll raktárakban. Épp csak a projektmenedzsment és a szerződéskötés nem ment az illetékeseknek, ezért maradt fenn az 1970-es évek színvonaláról a 2010-es évek elején minimálisan felhozott jegyrendszer, nem pedig tudatos döntés eredményeként.


Ettől persze még nem lesz Budapest egy rossz hely, de azért javítani biztos nem javít semmin.

2019. febr. 7. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
22%

Az ilyen beruházásoknak akkor van értelme, ha hoznak is valamit a konyhára, csak azért mert trendi meg modern meg menő meg tvetifirsztszencsörrifilling még nincs feltétlenül haszna. A hagyományos bérletárusító helyeket ki lehet váltani automatákkal, akkor nem kell költeni a pénztáros fizetésére, és maradhat a papíralapú bérlet, anélkül, hogy tíz milliárdokat pocsékolnának erre és minden buszra kéne egy méregdrága leolvasó.

a csodálatos érintésnélküli kártyaolvasós izék majd szerinted távol tartják a bliccelőket? Ellenőrök mindenütt vannak -Londonban is.


A kérdésem olcsóbb lesz ettől a tömegközlekedés fenntartása? Ha nem, akkor ez csak ostoba látványberuházás lesz.

2019. febr. 7. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
Majd amikor már mindenhol máshol teleportálással közlekednek az emberek.
2019. febr. 7. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
85%

# 12


"Az ilyen beruházásoknak akkor van értelme, ha hoznak is valamit a konyhára, csak azért mert trendi meg modern meg menő meg tvetifirsztszencsörrifilling még nincs feltétlenül haszna."


Ezt mindenhova leírod? Múltkor épp a Volánt védted, hogy tök felesleges bármit előre lépniük a jegyértékesítési gyakorlatukban, mert az úgy tökéletes, ahogy van, hiszen mindenki csak arra vágyik, hogy pont annyi aprót tartson magánál, amennyiből utazni akar, vagy kiskirálykodjon vele egy buszvezető, hogy nagy címletből ő nem tud visszaadni.


A világ megy előre, és változnak az igények. Igenis az utasoknak már van olyan igényük, hogy meg tudják venni elektronikusan is a jegyeiket, bérleteiket. A jegyautomaták telepítése nagy előrelépés volt, ezt elismerem, de nem lehet itt megállni.


Arról ne is beszéljünk, hogy a BKK és amúgy az egész ország helyi járatú jegyrendszere eléggé a szocialista rendszert idézi. Itt természetesen a vonaljegyre gondolok, ami egy olyan járaton való végigutazást tesz lehetővé, amelyet a szolgáltató saját maga talált ki. Az, hogy nem x ideig érvényes, korlátlan átszállásra lehetőséget adó jegyek vannak, a legnagyobb bűne ezeknek a szolgáltatóknak, és mintha törekvés sem lenne ennek megváltoztatására.

2019. febr. 7. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
34%

"Ezt mindenhova leírod?"


Amelyik kérdésre jó válasz, oda igen. Ha valaki valami olyan miatt reklamál, ami egy masszívan veszteséges állami pénzből fenntartott szolgáltatást még drágábbá tesz teszek rá, hogy mennyire menő meg trendi meg tventiförsztszencsurri és változik az igény egyesek szerint ezt beírom. A helyi közlekedést 60%-ban az adófizetők és nem az utasok finanszírozzák. Egy normális ember azt akarná, hogy ezt az arányt csökkentsük, ha van valami olyan technika, ami ezt olcsóbbá teszi az támogatandó, ilyen a bérletautomata. Ha van egy olyan technológia, ami nagyon menő és trendi, és közben egy masszívan veszteséges szolgáltatást még jobban drágítja, akkor normális helyeken nem akarják bevezetni. A csipi-csupi méregdrága plasztikmyütyü pont egy ilyen pénznyelő technológia.


"A jegyautomaták telepítése nagy előrelépés volt,"


Az volt, mert olcsóbbá tették a rendszert, nem azért, mert olyan trendi meg menő, meg mert előrelépés, szimplán racionális döntés, egy automata üzemköltsége jóval kevesebb egy pénztáros fizetésénél, ezért volt jó döntés.


"és mintha törekvés sem lenne ennek megváltoztatására."


Olvasd el mit írtam korábban megérted, miért nincs törekvés, senki sem vállal be boldogan valamit, ami drágítja az általa nyújtott szolgáltatást úgy, hogy közben ugyanannyiból kell gazdálkodnia.


ugyanezt magyaráztam a múltkor is, ott sem tudtad megcáfolni, hogy ne lenne igazam, mert te is érted, hogy igaz, amit írok. Ha egyszer a volánoknak semmi hasznot és bevételt nem hoz, ha van kártyás fizetési lehetőség, cserébe évi több tíz-százmillióba kerül a kiépítés meg az üzemeltetés, akkor mégis miért akarják bevezetni? Több utasuk lenne? Nem. Drágábban adhatják a jegyeket? Nem. Drágább lesz nekik? Igen.

Ezek után mond azt, hogy a volánok a hülyék, amiért nem akarnak még több veszteséget termelni.

2019. febr. 7. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
72%

# 15


Ilyen alapon le lehetne állítani a teljes tömegközlekedést, hiszen úgyis csak veszteséget termel az adófizetőknek, ergo mindenkinek jobb lenne, ha nem is létezne.

2019. febr. 7. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:

#16! Igen le lehetne. Ami miatt nem teszik, hogy értjük, hogy ez még sokkal többet ártana annál amennyit nyernének vele.

De a plasztikkártya meg bankkártya meg a tököm tudja milyen semmire való pénznyelő kártya, ami tovább drágítja a rendszert és semmi hasznot nem hoz, az egy szociális alapon nyújtott szolgáltatásnál az öngyilkos hajlammal egyezik meg.

Csak egy kérdés

te egy szolgáltatást nyújtasz monopol piacon a megrendelőd az állam, két elvárása van, szolgálj ki lehetőleg mindenki elfogadható színvonalon és minél kevesebb veszteséget termelj, akkor te mint szolgáltató költenél a kevés bevételedből arra, hogy a szolgáltatást igénybe vevők kevesebb mint 0.0001%-ának kiépíts egy méregdrága bankkártyás leolvasó rendszert, akik akkor is igénybe veszik a szolgáltatást, ha nincs bankkártyás leolvasó? Te tényleg azt hiszed, hogy valaki csak azért nem száll buszra mert nem elég tventiförsztszencsurri neki? Nem, aki buszozik az azért buszozik, mert vagy nem engedhet meg mást vagy utál illetve nem tud vezetni, nem fog senki buszra szállni, mert az trendi meg menő, mert nem az, ezen semmiféle csilivili kártya meg smartbussystem meg anyámkínja sem fog változtatni.

2019. febr. 8. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
55%

"két elvárása van, szolgálj ki lehetőleg mindenki elfogadható színvonalon és minél kevesebb veszteséget termelj"


Itt hibádzik a gondolatmeneted, mert pont hogy az is elvárás, hogy kiépüljön az elektronikus jegyrendszer.

2019. febr. 8. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
55%

"egy szociális alapon nyújtott szolgáltatás"


Egy kicsit szerintem el vagy tévedve, a tömegközlekedés nem szociális alapon nyújtott szolgáltatás. A tömegközlekedést azért támogatják annyi adóforinttal, hogy az emberek ne kezdjenek el mindenhova egyénileg közlekedni, mert abból káosz lenne a legtöbb helyen. De ettől még nem szociális alapú támogatásról beszélünk, rengeteg olyan dolog van egy országban, amelyet adóból tartanak fent, éppen ezért szed az állam adót.

2019. febr. 8. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
0%

"Itt hibádzik a gondolatmeneted, mert pont hogy az is elvárás, hogy kiépüljön az elektronikus jegyrendszer."


Először is köszönöm, hogy belátod végre, hogy igazam van. A gondolatmenetem nem hibás, az hogy pár félbolond politikus, aki ebben kampánylehetőséget lát ráerőszakolja a hülyeségét a közlekedési szolgáltatókra, nos attól még az én gondolatmenetem jó, az ő rövidtávú szavazatszerzési stratégiájuk, és aközött, hogy mi lenne a racionális nagy különbség van. Elszórnak majd erre is sok pénzt, haszna semmi nem lesz, de lehet szalagot vágni, beszédeken tartani az innovációról, a fenntartható fejlődésről a huszonegyedikszázadi megoldásokról. Tudod a szokásos parasztvakítás.


Elnézve, hogy hányan csorgatjátok erre a nyálatokat, nem is gondolkodnak rosszul, lehet, hogy a buszjegy drágább a járatok meg ritkábbak lesznek, de kit érdekel, lesz trendi jegyrendszer, haszna nem lesz, de nagyon menő lesz, és sok buta embernek ez már elég is.

2019. febr. 9. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!