Körülbelül mikorra elképzelhető az, hogy Magyarországon is plasztikkártya lesz a busz/vonatbérlet, mit sok külföldi országban?
Nem egy papírcefet, amire ha rossz helyre írod a neved, érvénytelen, hanem kódszámos, regisztrációs kártya, amire hetente vagy havonta feltöltöd a bérleted. És érintésnélküli kártyaolvasós kapuk fenyegető nézésű BKV ellenőrök helyett.
A következő 20-30 évben?
"Egy kicsit szerintem el vagy tévedve, a tömegközlekedés nem szociális alapon nyújtott szolgáltatás. A tömegközlekedést azért támogatják annyi adóforinttal, hogy az emberek ne kezdjenek el mindenhova egyénileg közlekedni, mert abból káosz lenne a legtöbb helyen. De ettől még nem szociális alapú támogatásról beszélünk, rengeteg olyan dolog van egy országban, amelyet adóból tartanak fent, éppen ezért szed az állam adót."
Teljesen reális, hogy a 13 éves kisiskolás, a diákhitelből élő egyetemista, a köz és betanított munkás meg a 77 éves kisnyugdíjas nénike csak azért nem pattan be a sportkocsijai közül valamelyikbe, mert jó a tömegközlekedés, ezt mondták neked vagy magadtól találtad ki? Értsd már meg, hogy a tömegközlekedés használói 90-95%-ban nem jókedvükből használják, hanem mert erre futja, vagy már illetve még nem tudnak vezetni. Ahogy nő az életszínvonal úgy csökken a tömegközlekedést használók aránya, és ezt nem lehet megállítani trendi jegyrendszerrel meg bankkártyás fizetéssel.
# 20
Még mindig az a baj a gondolatmeneteddel, hogy ezen az alapon semmilyen fejlesztés nem kellene a tömegközlekedésbe. Nagyon becsípődött neked az e-jegyrendszer, holott ez is csak egy fejlesztés. A FUTÁR-ról mit gondolsz? Az is csak egy csilivili parasztvakítás? Arról mit gondolsz, hogy közlekednek újabb gyártású buszok is az utakon? Hiszen elment volna még a szolgáltatás régi Ikarusokkal is, minek költenek fancy hülyeségekre? Az automaták telepítése sem csak a költségcsökkentést szolgálta, ugyanis jóval több helyre telepítettek automatát, mint ahol valaha pénztár volt. De persze a te gondolatmeneteddel meg lehetett volna csinálni, hogy van a városban 1 darab jegyiroda, hiszen az nagyon költséghatékony, az emberek meg majd rászánnak egy napot, hogy megvegyék a jegyüket és a bérletüket, hiszen nehogy már bármilyen pluszt adjunk nekik, mint hogy elvisszük a seggüket A-ból B-be.
"lehet, hogy a buszjegy drágább"
A buszjegy így is elég drága. Főleg a ma már csak Kelet-Európára jellemző vonaljeggyel, ahol aszerint fizetsz a szolgáltatásért, hogy a szolgáltató éppen hol vágja ketté a járatait.
# 21
"a 13 éves kisiskolás, a diákhitelből élő egyetemista, a köz és betanított munkás meg a 77 éves kisnyugdíjas"
Igen, ezek közül valaki szociális alapon kap kedvezményeket, ők jóval olcsóbban is veszik a bérletet.
"a tömegközlekedés használói 90-95%-ban nem jókedvükből használják, hanem mert erre futja, vagy már illetve még nem tudnak vezetni"
A Budapesten közlekedő emberek kb. 70%-a jár tömegközlekedéssel. Ennél jóval több embernek van autója, hiszen Magyarországon az egyféle státuszszimbólummá vált, pont mert a hozzád hasonlók szeretik csuklóból lecsórózni azokat, akiknek nincs kocsijuk.
"Ahogy nő az életszínvonal úgy csökken a tömegközlekedést használók aránya"
Erre van valami forrásod is? Egyébként ez is csak egy bizonyos szintig tud elmenni egy nagyvárosban, Budapesten ma már a határán vagyunk annak, hogy hány kényelmes autókázót tudunk még befogadni. Persze azzal a hozzáállással, hogy egy csak egy csóróknak nyújtott szociális szolgáltatás, amibe semmilyen fejlesztést nem szükséges csinálni, mert csak a költségeket növeli, tényleg nehéz az embereket átterelni a tömegközlekedésre.
Fehérváron több mint 10 éve a helyközi járatokon ilyen plasztikbérletem volt. De azóta mexüntették...
A költségekről meg csak annyit, hogy ezt egyszer kell kiépíteni, viszont utána nem kell több tonna papírt nyomtatni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!