Nektek mi a véleményetek a budapesti felüljárókról? Leginkább a Nyugati téri elbontása érdekelne.
Szerencsére ritkán járok arra. De egy dologban biztos vagyok, hogy ez egy újabb hatalmas pofon a budapesti közlekedésnek. Olvasom, hogy tanulmányok szerint ugyanakkora lesz az áteresztó képesség, de ezt nem hiszem.
Fizikai képtelenség, hogy síkbeli kereszteződés esetén, közel 2 percenkénti villamos-forgalom mellett de duguljon be a keresztirányú forgalom.
Az pedig nevetséges indok, hogy csúnya. Az, valóban. Akkor elbontjuk! Na, ez a nevetséges. 10 féle módon lehetett modern külsőt adni neki. Mindegy, okosak megint kitaláltak valamit hétfőn, kedden megszavazták, szerdán bontják. Üdv Orbánisztánban. :-)
Szerintem is hülyeség elbontani. Eddig csak a kanyarodó forgalom dugult a körútnál, most a keresztező is fog.
Akkor építsünk még egy Lehet-Deák villamost. Majd a két percenként járó 4/6 közé beszúrunk keresztező villamost is, így ha valami gáz van akkor duguljon még jobban. Lehet én nem ismerem eléggé Budapestet, de mintha a Lehel és a Deák között pont ennek a tervezett villamosnak a nyomvonalán futna már egy metró is , nem ? :D
Nekem az a véleményem, hogy megint sikerült egy ordas nagy fasságot kitalálni.
Igaza van a 2.-nak.Az viszont biztos,hogy megint megy a mutyi és ez az oka.A Váci-Bajcsy kereszteződés folytatás eddig akadálytalanul kikerülte a körút kereszt forgalmát enyhe torlódásokkal.Most.hogy bevonják a körútba lámákkal minimum a Lehel térig fog érni a sor vége csúcsban.
Ki a fszom hiszi el,hogy egy eddig akadálytalanul áthaladó keresztforgalmat bekötünk egy csúcsidőben forgalmas,dugókkal teljesen blokkolt útba lámpákkal,hogy az nem lassítja le jelentősen a forgalmat.Ha a zöld és a piros közt csak 1 perc is van,akkor ez a nagy forgalom minimum egy percig torlódik.Na most mi a gyorsabb,ha várakozom a zöldre,vagy átrepülöm ezt a kereszteződést akadálytalanul?
Ha egy vezetőbe ellenállást iktatok közbe,akkor a rajta átfolyó áram csökken,de ha ezt áthidalom egy uolyan vezetővel,(ez a felüljáró) akkor a rajta átfolyó áram akadálytalanul áramlik tovább.Ez egy elemi iskolás fizika.Na most akkor Tarlós miről akar meggyőzni?Változott a fizika.
Ezt inkább felújítani kellene nem elbontani.A Nyugati téri kibocsájtott káros anyag kibocsájtás amúgy is magas.Ezzel még megnövelik és még megnövekszik a menetidő is.
Valamiben azért hasznos a fityesznek.Abban ,hogy a tüntetők nem tudják használni és így könnyebb eltávolítani őket a Nyugati térről.Szerintem ez a fő,de palástolt indok.
#3as
Igazad van tényleg ott jár az M3-as metró, de tegyük fel, hogy valaki Dél-Budáról Észak-Pestre szeretne menni. Ha a villamost választja kénytelen 2x átszállni. Természetesen nem minden második ember használná ezt a szakaszt villamossal, de az egyértelmű, hogy a villamos és a metró teljesen más városrészeket fed le.
Arról ne is beszéljünk, hogy az M3-as metró felújítása alatt jelentős szerepet tölthetne be,és nem fulladnánk meg a szmogtól.
Én azt nem értem, hogy miért nem lehetne a 14-es villamost a felüljárón vezetni, akár annak felújítása / teljes átépítése után?
A 14-es nincs jó helyen, átszállási kényszert szül, sok esetben 1 megállónyi távra (akik a 4-es, 6-ossal mennek utána tovább).
" de tegyük fel, hogy valaki Dél-Budáról Észak-Pestre szeretne menni."
M4>M3
"Arról ne is beszéljünk, hogy az M3-as metró felújítása alatt jelentős szerepet tölthetne be,és nem fulladnánk meg a szmogtól."
Ha sikerült volna a metrópótló tendert normálisan megcsinálni és nem lopásra kihegyezni... akkor járhatnának csuklós CNG buszok is és nem lenne szmog.
Ahogy írták, egy felújítás után átvihető rajta a 14-es villamos és akkor a villamos is megmarad, dugó sem lesz akkora, ez miért nem jó? Bontsuk el , legyen villamos kereszt. Hát menj már ki a Hungária/Salgótarjáni út vagy a Könyves Kálmán/Kőbányai sarokra és hallgasd már meg milyen hangja van a keresztezésen áthaladó villamosnak. Ilyet akarsz a belvárosba? :D
Azt nem értem, hogy a világon mindenhol arra törekszenek: a nagy forgalmú csomópontok forgalma külön szinten egymás akadályozása nélkül keresztezze egymást. Csak mi vagyunk ilyen kretének, hogy pont ellentétesen csináljuk, lásd Nyugati tér vagy a nemrég felújított 21-es út.. :D
A látvánnyal indolkolt mutyi gyözelme a józan ész felett.
Nem az elsö, sajnos nem is az utolsó eset.
Szerintem úgy gyökérség ahogy van. Lebontani azért mert csúnya és más csomópontok úgyis megfogják a forgalmat nem indok, ebből a pénzből inkább másik csomópont áteresztőképességén kellene javítani hogy ne araszoljon az egész város.
Úgy gondolom, hogy nem is legfontosabb és nem is jó irányú a fejlesztés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!