Mást is zavar a felujított Tátrák ajtózáró hangja?
A frissen felujított Budapesti Tátra villamosoknak borzalmasan idegesítő az ajtózáró "csengője".
Nem tudom, hogy a tervezésnél miért ilyen idegesítő hangú csengőt választottak, ennél bármelyik másik járművön lévő kellemesebb.
Számomra fájdalmat okoz rengeteg hang, így Budapesten legtöbbször pl egy fülessel bedugom a fülem akkor is ha nem hallgatok semmit.
De ez az ajtózáró hang kikekülhetetlen, borzalmas és fájdalmat okoz.
Egyre több helyen kap figyelmet az, hogy egyesek túl érzékenyek ingerekre, de az autisták miatt sem mindegy milyen hangok ingerek vannak.
Lehetne valamit tenni, hogy legalább a hangerejüket lejjebb vegyék, esetleg mélyebb, kelemesebb hangú ajtózárót építsenek be?
Valószínűleg csak téged zavar.
Hópihe-generáció...
Nem tudom, engem itt a videóban mutatottak közül pl a régi jobban irritál. Engem jobban zavar a felújított hajtásnak a sípoló-vinnyogó hangja :D
A régi tatra hangját ( https://www.youtube.com/watch?v=1ITbHEc7q6o ; meg pl az itteni csengőt ) nagyon szerettem mondjuk, míg az újnál indulásnál meg megállás előtt van ugye az a magas hangos vinnyogása ( https://www.youtube.com/watch?v=WtpEDxPH1FU )
Amúgy nem hinném hogy módosítanák a hangot, nagy macera lenne
Persze, hozzád fognak alkalmazkodni.
Esetleg az útvonalat ne tervezzék át, hogy még a megállóig se keljen elsétálnod?
Nem tudom elképzeni, hogy mit érezhetsz mikor ilyet kitalász, hogy mert neked nem tetszik valami akkor azt hozzád fogják igazítani.
Engem határozottan az eredeti zümmer zavart jobban, Husák utolsó bosszújának tartom. :)
Az biztos, hogy ezeknek a zümmereknek olyan hangot kell kiadniuk, ami a lehető legjobban elüt a környezetük más hangjaitól. Ugyanakkor nem gondolom, hogy egy zajos városi utcán pont egy lehalkított infításjelző hang fog segíteni az autistáknak, sajnos.
A csengő fülsértő szerintem is (de megszokható, kibírható), a szaggató (amit induláskor meg leálláskor hallasz) engem egyáltalán nem zavar (max. akkor, amikor nagyon hangos, talán akkor, mikor váltót nem állít, nem értek hozzá). Ami viszont igen, az az ajtóknak a rohadt lassú működése és a nyikorgása. Ezen javítani kéne.
(Lehet példát venni a 2003-ban készült T5C5K-król, tökéletes ajtózáró hangok és az ajtók sebességére sem lehet panasz. Csak ott meg a FUTÁR és a FOK-GYEM kijelzők összehangolása nem lett 100%-os, lásd a Móriczon, amikor az egyik kijelzőn 56-os, a másikon meg 61-es van.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!