Van valami különleges oka annak, hogy a 3-as metró belvárosi szakaszán olyan mélyre vitték az alagutakat?
Figyelt kérdés
A Kálvin és a Deák közti szakasz kivételével a teljes vonalon széles sugárutak alatt halad a vonal. Nem lett volna ésszerűbb és költséghatékonyabb kéregvasútként építeni az egész vonalat? Nem tudom, hogy a Kecskeméti utca-Petőfi utca alatt meg lehetett volna-e oldani, mert elég szűk a hely, ha nem, akkor viszont szerintem az sem lett volna nagy tragédia ha a Kiskörút alatt viszik a nyomvonalat. Az Astoria környéke egyébként is fontosabb úticél, mint a Ferenciek tere.2019. ápr. 30. 18:46
1/13 A kérdező kommentje:
Több előnye is van a kéregvasútnak egyébként: nincs hosszú mozgólépcsőzés, illetve könnyebb akadálymentesíteni.
2019. ápr. 30. 18:49
2/13 anonim válasza:
Az ilyen kérdések láttán mindig tehetetlen dühöt érzek. Hogy ennyire nincs realitásérzéked, hogy ennyire semmibe veszed és megkérdőjelezed a meghozott szakmai döntéseket. Felháborító.
A kérdésre: igen, van oka.
3/13 anonim válasza:
Nem éri meg nekik olcsóbban kihozni egy munkát! :D
Minél többe kerül annál többet tudnak lenyúlni belőle...
4/13 anonim válasza:
Rengeteg házat kellett volna lebontani az ívek és az állomások miatt.
5/13 Beviz Elek válasza:
Van egy olyan sejtésem hogy nem hasraütésszerűen elkezdtek ásni és ahová került a lyuk, oda tették a síneket.
Ebből a sejtésből kiindulva biztosan volt valami okuk így csinálni.
6/13 eddiboy válasza:
#4: Ezek a szakaszok a 70-es, 80-as években épültek. Akkor ilyen még nem volt. A külvárosi szakaszok pont akkor épültek kéregvasútként, most meg a 4-es metró kelenföldi szakasza is mélyépítéssel készült, pedig az simán épülhetett volna kéreg alatt.
7/13 eddiboy válasza:
Bocs, az előző válaszomat #3-nak szántam.
8/13 A kérdező kommentje:
Rengeteg házat kellett volna lebontani? Ezt azért esik nehezemre elfogadni, mert például az Arany János utcánál pont a mélyvezetés miatt kellett lebontani sok házat (így keletkezett a Podmaniczky tér). Ha a Bajcsy közepén kéregben menne a metró, akkor ezek megmaradhattak volna.
2019. ápr. 30. 23:50
9/13 eddiboy válasza:
Az Arany János utcánál pont a mélyvezetés miatt kellett lebontani sok házat (így keletkezett a Podmaniczky tér)" - Erről hol olvastál? Én erről nem tudtam. A mélyvezetés miatt tuti nem kellett házakat lebontani, maximum a metrómegálló miatt.
10/13 anonim válasza:
Kérdező, a mai Podmaniczky tér egy, Budapest 2. világháborús ostromában helyrehozhatatlanul megsérült háztömb helyén keletkezett. Nem a metró miatt kerültek bontásra az épületek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!